Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir vel kjekt å få faste rutiner i hverdagen?

Hvorfor "skolen"?

Fordi det er fjernstudier på nett og det er kun ett fag.

Føler det blir feil å skrive at skolen begynner da. Håper virkelig jeg får noen faste rutiner ut av det.

Tenker på å begynne og studere igjen til høsten, går for en utdanning hvor jeg faktisk kan få jobb denne gangen. :p

Hva skal du studere nå, Datasmurf?

Sosiale medier ved Høgskolen i Sør-Trøndelag. :)

Er ikke så lurt å bare følge hjertet nei, du bør nok gjøre litt markedsresearch for å se om det er noe VITS å betale 50000 for et kurs i 3D-modellering ;)

Spesiellt hvis siste oppgaven du leverer ser dårligere ut enn Half-life 1 grafikken.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Gjelder innboforsikringen dersom leiligheten/huset brenner ut og man ikke hadde røykvarsler/brannslukkingsutstyr? :hmm:

Det vet jeg faktisk ikke. Han bare sa at alle egentlig skal ha godkjent brannslokningsapparat i leiligheten, og det er opp til eieren å anskaffe. Men siden vi er over 30 enheter som ikke har det, kunne det være lurt å kjøpe samlet for å få det billigere. Men godkjente apparater koster visst ikke mere enn 3-400kr. Og de man får på byggmakker etc er vanligvis IKKE godkjente, er ikke sikkert de i butikken vet det engang. Huska ikke å spørre han hvor man får kjøpt godkjente, da..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det minner meg om når jeg gikk en liten kveldstur rundt i sentrum lørdag kveld rundt midnatt, og så 2 jenter stå og krangle med ei dørvakt og begynte å grine fordi de ikke slapp inn på samme plassen som vennene gikk inn på.

De var jo SNART 18 liksom!

Lenke til kommentar

Er ikke så lurt å bare følge hjertet nei, du bør nok gjøre litt markedsresearch for å se om det er noe VITS å betale 50000 for et kurs i 3D-modellering ;)

Spesiellt hvis siste oppgaven du leverer ser dårligere ut enn Half-life 1 grafikken.

Sant. Eller velge bort den utdanninga hvor man er sikra jobb fordi den virka så tørr og kjedelig, og heller velge en linje man ikke vet så mye om, annet enn at det er høy partyfaktor. :p

Sosiale medier tar jeg kun for å få 5 studiepoeng jeg mangler.

Jeg har 181, men bare 176 av dem er godkjent. Av en eller annen ukjent grunn, da alle fagene jeg tok på HiNT var fag som sto i studieplanen for linja mi.

Go figure.

Lenke til kommentar

Tenker på å begynne og studere igjen til høsten, går for en utdanning hvor jeg faktisk kan få jobb denne gangen. :p

Hva fikk du ikke jobb med?

Multimedieteknologi. Heller ikke mulig å ta en masterutdanning, da ingen andre skoler godkjenner faget fra skolen jeg gikk på. -_-

Mange hadde håp om Filmskolen på Lillehammer, filmvitenskap på NTNU eller å studere i utlandet. Den gang ei.

18-25 elever går ut fra MMT på HiNT hvert år, med bachelorgradene sine og klare for å få seg jobb, men ender opp hos NAV eller i kassa på dagligvarebutikker for å få råd til å betale ned studielånet. 2-3 i året er heldige og får jobb.

Litt som da jeg gikk ut fra VK1 IKT som en av 18 og bare 4 fikk lærlingeplass etter å ha søkt over hele Norge. Året etter ble linja nedlagt fordi det var for mange folk ift. jobber elns.

Lenke til kommentar

Sånn jeg havna der jeg er også. Totalt irrelevant for utdanningen jeg tok, jeg startet som adecco-vikar, surret rundt i forskjellige oppdrag 2-3 år, etter en oppdragstørke på et par mnd dro jeg på jobbsøkekurs hos aetat (nå NAV), og der holdt en adecco-fyr en liten avslutningsapell og sa han hadde 4 jobber klar på Nycomed i Asker som startet så og si på dagen, var bare å komme bort til han etterpå. Og merkelig nok kom bare 3 av 20 bort til fyren. De andre så bare sure og grinete ut, og tenkte sikkert

"haha der dodga jeg DEN, nå kan jeg sitte hjemme på trygd et år til, dæven det var nære på!"

Ble værende hos Nycomed i over ett år før bossen sa jeg gjorde en så bra jobb at de ville fast ansette meg. Og der surrer jeg rundt alle døgnets tider fremdeles etter 7 år. Heldig var jeg også, for bare ett år senere satte de ned foten og krever fagbrev for alle som skal fastansettes.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...