Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Størst fil er alltid best kvalitet. Den er minst komprimert.

Det utsagnet forutsetter at begge filene er transformert med samme kodek.

H.264/MPEG-4 AVC er en langt mer effektiv kodek enn MPEG-2, og vil kunne gi en betydelig mindre fil-størrelse enn MPEG-2 på samme kildemateriale. I dette tilfellet derimot har MPEG-2 versjonen av filmen høyere oppløsning (720x480) og lyd transformert med MPEG-2 (Part 3) mens MPEG-4 (H.264/MPEG-4 AVC) versjonen har lavere oppløsning (320x240) og lyd transformert med AAC. Bithastigheten for video er ulik på de to, og i tillegg er MPEG-2 versjonen transformert med konstant bithastighet mens MPEG-4 versjonen er transformert med variabel bithastighet. For lydsporene er også bithastigheten ulik, men det er usikkert om de er transformert med konstant eller variabel bithastighet.

Edit: Skrivefeil.

Takker for svarene fra begge to :) Jeg testet ut versjonen på 1 GB , helt ok kvalitet for en 61 år gammel B/W film. kommer til å velge de største filene i framtiden

Lenke til kommentar

Fri i morra... wat to do? :hmm:

Tror jeg skal klippe meg ihvertfall, bustehue deluxe nå.

Må klippe meg selv. Har lyst på en mohawk ala Travis Bickle, men jeg tror jeg må vente til etter en eventuell apokalypse før jeg tørr. Satser på at 2012 er året.

Lenke til kommentar

Fri i morra... wat to do? :hmm:

Tror jeg skal klippe meg ihvertfall, bustehue deluxe nå.

Må klippe meg selv. Har lyst på en mohawk ala Travis Bickle, men jeg tror jeg må vente til etter en eventuell apokalypse før jeg tørr. Satser på at 2012 er året.

:ohmy:

Lenke til kommentar

Jeg betaler vel 350kr for en mer brukelig frisør her, som bare baserer seg på herre-dropin. Det blir ganske bra hver gang, for de vet hva som ser bra ut og ikke ihvertfall :p

Sluttet med de andre fordi de aldri hadde time samme dag... det å klippe seg er ikke noe jeg kan planlegge langt frem i tid.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Når man skal ha en relativt ukomplisert klipp så blir det bare til at jeg tar en drop inn på innfall på det første og billigste stedet i nærheten. Jeg drømmer om å skinne meg, men jeg ender bare opp med å se ut som en vandrende penis, jeg har prøvd, så det blir med drømmen.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Jeg nevnte at gata mi er full av sånne "150kr herreklipp 250kr dameklipp" steder til frisøren min, hun sa de har endel folk som kommer for å rette opp håret etter å ha blitt skamklipt av disse billig-tyrkerne.

Jeg er veldig ukomplisert, jeg har ikke nok hår til å lage frisyrer uansett. Men det skal gjøres ordentlig, ikke som en skamklipt 10-åring.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...