Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om slikt forekommer på norske sykehjem også?

Antallet pleiere og sykehjemspasienter her i landet gjør det sannsynlig at det er noen dårlige epler også her til lands. Om det finnes like graverende eksempler er jeg ikke like sikker på. Men at det forekommer til dels grove overgrep på jevnlig basis tviler jeg ikke på.

 

 

Mener å huske at det har vært seksuelle overgrep osv, i Norge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på om slikt forekommer på norske sykehjem også?

Antallet pleiere og sykehjemspasienter her i landet gjør det sannsynlig at det er noen dårlige epler også her til lands. Om det finnes like graverende eksempler er jeg ikke like sikker på. Men at det forekommer til dels grove overgrep på jevnlig basis tviler jeg ikke på.

Det illustrerer viktigheten av å holde øye med de man selv har kjær og som er eller kommer til å havne på slike plasser. Men risikoen er vel kanskje størst for den gruppen som ikke har noen pårørende og som dermed er overlatt til institusjonen. Vi skulle nesten hatt et statlig organisert "eldretilsyn" som holdt oppsyn med pleie og aldershjem og hadde som oppgave å forhindre omsorgssvikt og overgrep mot eldre.

 

Edit: Det ser ut til at helsetilsynet jobber med dette allerede, blant annet med uanmeldte tilsyn ved norske aldershjem.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Gjetter en konstant facepalm til du kommer hjem og gråter resten av natten.

Facepalm blir det ikke før jeg våkner i morra og fylleangsten setter inn. Jeg drar ikke hvorsomhelst på byen. Vet hva jeg går til. Styrer unna de tjokkfulle stedene med masse 18-åringer. Faen, DET er jeg blitt for gammal til.
Lenke til kommentar

Blei dratt med på et av de stedene i fjor eller forfjor. Kunne faen ikke gå 20 cm i noen rettning uten å støte inn i noen. Ikke gikk det å prate heller for musikken var så høy. Yay! Success! Eller ikke. Kom meg relativt fort ut.

I slike situasjoner må du begynne å danse. Da vil folk jeg gi plass, og etterhvert vil de stille seg i ring rundt deg og klappe og rope, mens du danser deg hele veien bort til baren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dansing er knall, så lenge jeg kan se på og de som danser er fine å hvile øynene på :-P ekstra gøy når gutter hopper opp på bordet og begymmer å strippe og danse foran alle.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...