Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Neeiii, du må bli datanerdarbeider! :D

Men da må jeg ta R1 matte (som jeg suger i) og sikkert andre koselige fag :( Evt. ta det på VGS men det frister lite å gå tilbake til VGS og henge med 2. klassinger der.

Skulle bare tatt den jævla IKT-en isteden for media med en gang. :p

Lenke til kommentar

Du kunne jo ta opp The Village Trade, du som er fra Sykkylven.

Ser ikke vitsen med å ta det, da jeg har en rimelig trygg IT-jobb med et flott arbeidsmiljø. Trenger liksom ikke en annen jobb da.

Men da må jeg ta R1 matte (som jeg suger i) og sikkert andre koselige fag :( Evt. ta det på VGS men det frister lite å gå tilbake til VGS og henge med 2. klassinger der.

Skulle bare tatt den jævla IKT-en isteden for media med en gang. :p

Matte er lett når du først forstår det. Du må bare forstå hvorfor det er slik, så blir alt enklere å løse (fremfor å pugge ditt og datt)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

@Slimda

Lett for deg å si. Jeg har konkludert med at enten er man flink i matte, kjemi osv, eller så er man flink i språk. Matte er virkelig ikke min ting, har aldri vært det, og jeg vet at jeg aldri kommer til å bli noe mattegeni uansett hvor mye jeg prøver. Var stolt når jeg på mystisk vis klarte å få en 4-er på VGS. :p

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

@Slimda

Lett for deg å si. Jeg har konkludert med at enten er man flink i matte, kjemi osv, eller så er man flink i språk. Matte er virkelig ikke min ting, har aldri vært det, og jeg vet at jeg aldri kommer til å bli noe mattegeni uansett hvor mye jeg prøver. Var stolt når jeg på mystisk vis klarte å få en 4-er på VGS. :p

Alt kan læres, det er bare at noen trenger litt mer tid enn andre.

Selv klarer jeg ikke å pugge en dritt. Jeg kan pugge i dagesvis, men husker ikke en døyt likevel. Men om jeg først skjønner hvorfor det er slik, så sitter det som støpt. Dessuten har du norges største nerdeforum tilgjengelig for spørsmål og veiledning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det var litt urettferdig at bestekameraten min på ungdomsskolen bare "skjønte" matte, han fikk S og M+ på alt av prøver og eksamener, mens jeg såvidt sleit meg til en G (90-talls karaktersystem hehe).

Husker han fikk S+ på matteeksamen i 8., fordi han faktisk hadde gjort mere enn nødvendig og likevel hadde alt rett.

Han var så stolt at han la den på trappa utenfor huset, så foreldrene fant den når de kom fra jobb :p

Og mitt høyeste var kanskje G+

Sleit med matten i videregående også, ble stort sett 3'ere på prøver.

Han endte opp som rakettforsker på Andøya romforskningsbase, jeg fabrikkarbeider i Asker :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hm, jeg nok sånn jeg og. Men det er uaktuelt å pese seg gjennom 1 år med div. drittfag man mangler + 3 år for bachelor i noe som kaaanskje kan være for meg. Hadde jeg virkelig hatt lyst og brent for det hadde det ikke vært noe problem. Men motivasjonen er liksom ikke helt tilstede :p I så fall virker det som en enklere ting å ta IKT på VGS, spørre nerden jeg har hjemme om det er noe jeg ikke skjønner, og håpe jeg får en læreplass.

Lenke til kommentar

Matematikk, ja. Selv var jeg veldig god i det på barneskolen, men det rakna totalt når jeg begynte på mellomtrinnet. Da måtte man faktisk følge med i timen. Det funka ikke for meg som primært leste sjakk i mattetimene. Men jeg skal som Anfall, muligens ta opp matte igjen. Hadde vært digg med noe kompetanse innen realfag, så jeg får utvida horisonten litt, i tillegg til at det gir litt flere valgmuligheter ved tanke på videre studier.

Endret av Langdon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ja, merka det bare fra ungdomsskolen til siste år på VGS, men det er jo grenser. Virker som det er enkelte ting hodet mitt ikke vil forstå, kan ha en sammenheng med manglende interesse for fagene og. :p En annen ting jeg lærte på VGS var at jeg lærer bedre i påvirket tilstand. :D

Lenke til kommentar

Jeg fikk bare 5 og 6 på ungdomsskolen, men med en gang vgs kom, gikk det rett ned på 3... Fant ut at man faktisk måtte arbeide litt på videregående for å få gode karakterer.

Var stikk motsatt for mitt vedkommende. Karakterene økte veldig når jeg begynte på videregående. :tease:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...