Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Om du er villig til å flytte til vestlandet, kan jeg sikkert skaffe deg jobb i en fabrikk... :p

Du jobber dea ikke i fabrikk? er da vel ikke så enkelt? :p

Lenke til kommentar

Jeg jobber på fabrikk og tjener 440k brutto i året. Med skifttillegg såklart. Man må instille seg på å jobbe skift på fabrikk.

Hos oss er det 24 timers produksjon man-torsdag, så vi kjører 3 skift, nytt skift hver uke.

Dag-kveld-natt-dag-kveld-natt osv. Bytter aldri skift midt i uka, men vet om mange andre skiftjobber som gjør det.

Vær forberedt på å være døgnvill stort sett hele året, og finne teknikker for å sovne tidlig på kvelden ei uke, og midt på natta neste uke, ellers holder du ikke i ett år engang.

Arbeidet er fullstendig rutine-preget siden vi lager pulverprodukt som skal være tilnærmet likt hele tiden.

Har alltid helgene fri (med mindre det er etterspørsel etter overtid, også valgfritt), og fri fredagene i kveld og nattskiftet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Tror nok jeg skal takle skiftordninger ganske greit. Er ganske tøff. Tror jeg må begynne å spore opp fabrikker da kansje. Også da...ringe? :ohmy:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kunne faktisk tenkt meg å prøvd å jobbe skift sånn, blir automatisk unnskyldt alt av forpliktelser til resten av familien også tydeligvis. Og det virker mye mer spennende enn standard 8-4 man-fredag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tror nok jeg skal takle skiftordninger ganske greit. Er ganske tøff. Tror jeg må begynne å spore opp fabrikker da kansje. Også da...ringe? :ohmy:

Nei, du må jo vente til de ringer deg!

Lenke til kommentar

Bor du i Oslo kan du jo sende en søknad til Nycomed i asker. Men med mindre du har et eller annet fagbrev får du ikke fast ansettelse.

Men de tar stadig inn nye adecco-vikarer, som etter å ha jobbet noen mnd plutselig får tilbud om fast jobb hvis ledelsen/vi liker jobben de gjør.

Jeg skulle ofte ønske jeg jobbet en vanlig 8-16 jobb så jeg slapp å være stuptrøtt halve måneden.

En fast døgnrytme hjelper utrolig på livskvaliteten. Men jeg er singel og bor alene så jeg takler det helt fint. Mange familiefolk hos oss som sliter med nattskiftene, unger som skal på skole/barnehage på morgenen, kone og bikkjer som bråker på dagen så de ikke får sove etc.

Men det vet alle som får jobb hos oss, det går ikke å velge bort skiftjobbing.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Du takler skiftarbeid fordi du er ganske tøff, men orker ikke å stille på jobb grunnet regnet eller annengangsintervju fordi det er for mye mas?

Joda, du høres perfekt ut. Du har ikke vurdert jobb som kommunearbeider, da, det høres ut som om er helt i din gate.

Du har virkelig ikke peiling. Når jeg først fikk meg jobb igjen nå, så sto jeg opp i halv 5 tida hver morgen, jobbet rævva av meg i over 10 timer uten pause og mat. Så ja er ganske tøff om jeg vil. Og jobbe 8 timers skift under ordnede arbeidsforhold ser jeg på som noe ganske enkelt.

Har aldri latt vær å stille på jobb pga regn. :roll:

Lenke til kommentar

Halve bygda mener du. Resten er på trygd.

Jeg mener halve familien min, da andre halvdelen har flytta ut eller jobber som andre ting. Resten av bygda er, som du sier, ansatt i fabrikken der ja. :p

Har ikke tenkt meg til Sykkylven. :p

Var bare et tilbud. Der er jo både hester og flott natur. ;)

Lenke til kommentar

Du takler skiftarbeid fordi du er ganske tøff, men orker ikke å stille på jobb grunnet regnet eller annengangsintervju fordi det er for mye mas?

Joda, du høres perfekt ut. Du har ikke vurdert jobb som kommunearbeider, da, det høres ut som om er helt i din gate.

Du har virkelig ikke peiling. Når jeg først fikk meg jobb igjen nå, så sto jeg opp i halv 5 tida hver morgen, jobbet rævva av meg i over 10 timer uten pause og mat. Så ja er ganske tøff om jeg vil. Og jobbe 8 timers skift under ordnede arbeidsforhold ser jeg på som noe ganske enkelt.

Har aldri latt vær å stille på jobb pga regn. :roll:

Men så?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...