Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg gikk på skole hadde jeg en filosofi om at eksamen skulle være en test av hva du KAN allerede, ikke hvor mye du klarer å lese på kortest mulig tid dagen før så du glemmer alt på prøven igjen.

 

Så jeg brukte faktisk dagen(e) før helt borte fra alt av bøker, og bare slappet av og forberedet meg litt mentalt. Tross alt skal man jo bare bevise at man har lært noe som helst iløpet av året. Kan du stoffet, er det liksom bare å ta eksamen på sparket. Men nå er vel ikke alle som meg heller, da..Jeg mener, du har vel ikke sovet i alle timene hele skoleåret frem til nå, så du må lære ALT på en dag?

 

Jeg leste også om studieteknikk og der ble det sagt at man ikke skal råpugge hele boka dagen før eksamen, for hjernen klarer ikke å bearbeide all infoen og du glemmer 90% av det du har lest til dagen etter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

He he, ja, jeg kjenner til det der.

Og jeg kan stoffet for eksamen på torsdag godt.

Så der er jeg ikke redd. Bare lese litt mer PHP sånn at jeg kan lage script med penn og papir og uten testmuligheter.

 

Men dagens stoff kan jeg ikke, til dels fordi jeg ikke klarer å snappe opp det som står i boka, til dels fordi lærerne våre bugner av stoff, men ikke av gode, pedagogiske egenskaper.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...