Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere facebook-folk..er det mulig å lage en profil der som er "privat", altså at man ikke dukker opp hvis folk søker etter navnet sitt?

Men som bare inviterte kan finne?

 

Har unngått facebook i X år fordi jeg ikke har lyst at diverse folk fra min fortid skal søke meg opp og mase om ting.

 

Da mener jeg ikke å gjøre veggen privat, men at jeg ikke spretter opp i det HELE tatt på søk.

Ja, det er fult mulig, har gjort det samme selv.

 

Men hvordan er det med folk som ikke har friend requestet som leser på veggen til vennene mine da? Vil de se mine poster og underkommentarer også? Er keen på å være på facebook mtp mine vanlige venner og kolleger og familie og slikt, men vil ikke kunne bli oppsøkt av fortids "spøkelser" når som helst..

Det er jeg ikke klarer over da jeg sperret min profil helt og vært slikt siste året før alle de merkelige endringene kom. Men regner nesten med at de kan se at du har skrevet på dems vegg. Du kan jo sjekke ut innstillingene Facebook har å tilby?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg beklager, Kanin33, du er selvsagt også blant drømmene. Men du ble ikke nevnt spesifikt fordi jeg glemte av deg. Beklager, men i drømmeland blir du ikke glemt. Lover.

meg da? :(

 

Men hvordan er det med folk som ikke har friend requestet som leser på veggen til vennene mine da? Vil de se mine poster og underkommentarer også? Er keen på å være på facebook mtp mine vanlige venner og kolleger og familie og slikt, men vil ikke kunne bli oppsøkt av fortids "spøkelser" når som helst..

Tror du kan fikse på det i personverninstillinger. Uansett kan du jo bare kalle deg noe annet som ingen fra fortiden kjenner deg igjen med, eller bare slutte å være paranoid. :p

Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg syntes det er fantastisk gøy å lese! Herregud, i alle disse år har jeg gått glipp av slikt et fantastisk medium. Stanger hodet i veggen og retter opp mine feil. :)

 

Stockholm Noir-serien anbefales. Er skrevet av Jens Lapidus.

 

Siste bok kom ut i November/desember. Jeg er godt inne i den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg er redd at hvis jeg nevner deg, blir jeg forumbannet. Beklager, men typen din er skummel. :ph34r:

Han er ikke så sjalu av seg, du får sikkert lov til å drømme om meg. Og egentlig er han veldig snill :D Vi kan drikke cider sammen.

Lenke til kommentar

Jeg beklager, Kanin33, du er selvsagt også blant drømmene. Men du ble ikke nevnt spesifikt fordi jeg glemte av deg. Beklager, men i drømmeland blir du ikke glemt. Lover.

meg da? :(

 

Men hvordan er det med folk som ikke har friend requestet som leser på veggen til vennene mine da? Vil de se mine poster og underkommentarer også? Er keen på å være på facebook mtp mine vanlige venner og kolleger og familie og slikt, men vil ikke kunne bli oppsøkt av fortids "spøkelser" når som helst..

Tror du kan fikse på det i personverninstillinger. Uansett kan du jo bare kalle deg noe annet som ingen fra fortiden kjenner deg igjen med, eller bare slutte å være paranoid. :p

 

Njeh, jeg lagde profil på google+, og det gikk ca 3 dager så kom det fra en slik "faen hvorfor har jeg ikke hørt fra deg på like 5 år?"..etter det har jeg ikke vært i nærheten av google+ sida mi.

Så også at en av de jeg prøver å unngå hadde friend requesta meg.

Lenke til kommentar

Nå kommer det veldig an på boka, men jeg kan enten bruke noen timer eller flere uker.

Da jeg pløyde gjennom Milleniumtrilogien, gikk jeg gjennom alle tre på rundt 2 dager.

Da jeg leste gjennom The Cleric Quintet av R.A. Salvatore, leste jeg alle fem på en dag.

Våkna 8, begynte på første bok, leste ut siste rundt 20 timer senere og sovna igjen. Sto aldri opp den dagen. :p

 

Andre bøker har vært så lite givende at jeg har brukt evig lang tid på å fullføre.

Som f.eks. den første boka i "Wheel of Time" av Robert Jordan. Og diverse pensumbøker om alt fra design av brukergrensesnitt og forskningsmetode. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Njeh, jeg lagde profil på google+, og det gikk ca 3 dager så kom det fra en slik "faen hvorfor har jeg ikke hørt fra deg på like 5 år?"..etter det har jeg ikke vært i nærheten av google+ sida mi.

Så også at en av de jeg prøver å unngå hadde friend requesta meg.

Kjipt. Jeg mener i alle fall at det skal gå an, siden en venninne maste om det, og tro meg, hun er minst like paranoid som deg. :p Du kan jo lage deg en profil med fake navn og prøve deg frem?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...