Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har en iPod shuffle jeg vil bytte, må jeg gå tilbake til spaceworld der den ble kjøpt eller tror dere det kan funke å stikke til applebutikken i byen her?

Er i originalembalasje, og jeg har tenkt til å spytte inn litt mer penger og gå for en nano i stedet.

Grunnen til at jeg tenker applebutikk er at det er mer sannsynlig at de har noe inne, til og med nettbutikken til spaceworld er tom for alle nanoer og shuffle.

Den jeg fikk var til og med i gull siden det ikke var mulig å få tak i en annen farge i butikk.

 

Heyhey, krise her... veggisdiskusjonen kan vente :tease:

Lenke til kommentar

Som jeg sa i stad, man må ikke spise kjøtt, men man kan det. For mye kjøtt er heller ikke bra. De fleste vil nok ha et bedre kosthold med mindre kjøtt enn de spiser i dag.

 

Hvis jeg har en iPod shuffle jeg vil bytte, må jeg gå tilbake til spaceworld der den ble kjøpt eller tror dere det kan funke å stikke til applebutikken i byen her?

Er i originalembalasje, og jeg har tenkt til å spytte inn litt mer penger og gå for en nano i stedet.

Grunnen til at jeg tenker applebutikk er at det er mer sannsynlig at de har noe inne, til og med nettbutikken til spaceworld er tom for alle nanoer og shuffle.

Den jeg fikk var til og med i gull siden det ikke var mulig å få tak i en annen farge i butikk.

 

Heyhey, krise her... veggisdiskusjonen kan vente :tease:

Ville gått til spaceworld først.

Lenke til kommentar

Joda, det skal jeg selvsagt, men har min tvil på at de sier noe annet enn at jeg må vente en uke eller to til de har fått inn ny levering.

Liker å ha alternativ plan klar :p

 

Sånn til kjøttdiskusjonen, jeg kunne ikke levd uten kjøtt, det er bare for godt.

Utrolig men sant så har jeg faktisk spist veggismåltider på skolen i eksamenstiden som var brukbare riktignok :)

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Gravid - hva skal jeg spise?

 

Tidligere sa man at den gravide kvinnen skulle spise for to. Dette er ikke sant hvis du tar det bokstavelig som den mengden mat du skal spise. Du skal altså ikke spise dobbelt så mye som før.

 

Hvis du derimot oppfatter det som at du skal sørge for god ernæring for to individer, er det helt riktig.

 

Hva skal du spise når du er gravid?

 

Man anbefaler vanligvis en variert, sunn kost. Men hva er det?

 

Det er mat som er sammensatt av alle matvaregruppene: melkeprodukter, frukt, grønnsaker, fisk/kjøtt/egg, fettstoffer og kornprodukter. Du skal spise tilstrekkelig fra alle disse matvaregruppene hver eneste dag. Dermed får du energi både fra fett, protein og karbohydrater. En variert kost vil også gi deg de vitaminer og mineraler kroppen trenger.

 

Mengden protein vi spiser skal være ca. 10 prosent av det samlede energiinntaket. Protein får du først og fremst i kjøtt/fisk/egg, melkeprodukter og bønner eller bønneprodukter.

Fettmengden i maten skal helst være ca. 30 prosent. Fettstoffer får vi først og fremst i smør, oljer, margarin, melkeprodukter og nøtter.

Resten av den energien vi får via maten skal være karbohydrater. Det svarer til ca. 55-60 prosent. Karbohydrater fås i brød, pasta, poteter, kornprodukter og ris.

 

http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/gravidkost.php

 

 

Nope, jeg stoler heller på de som faktisk har peiling.

 

Jada, det er en artikkel om gravide kvinnfolk. Men det er jo relevant. Ma må jo spise ordentlig for seg selv også, gravid eller ikke.

 

Joda, det skal jeg selvsagt, men har min tvil på at de sier noe annet enn at jeg må vente en uke eller to til de har fått inn ny levering.

Liker å ha alternativ plan klar :p

 

Sånn til kjøttdiskusjonen, jeg kunne ikke levd uten kjøtt, det er bare for godt.

Utrolig men sant så har jeg faktisk spist veggismåltider på skolen i eksamenstiden som var brukbare riktignok :)

Sure, jeg kunne ha spist veggismåltid jeg også, sjeldent.

 

 

Kunne aldri ha vært med et pirkete kvinnfolk, tho. Jeg lager mye kjøtt med maten jeg lager.

 

ALWAYS.

 

inb4 jeg blir feit.

 

 

http://chefsblade.monster.com/news/articles/340-why-i-eat-meat-and-why-you-should-too

 

Ganske bra artikkel, en nøytral kar.

 

tho det er ikke SÅ mye informativt der.

 

Samt siste grunnen han hadde var ganske latterlig.

 

Alt har med vaner å gjøre.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Sitter her og ser på Bones jeg da. Er i starten av sesong 6 nå, sett de andre 5 sesongene nå i juleferien også :p

Så nå har jeg en del filmer jeg skulle sett også siden jeg har brukt all tid på Bones :whistle:

Flink. Gled deg til sesong 7. :D

 

Will do. Den komemr nå neste år?

Jeg har ikke sett noe på tv, men det er andre gangen jeg ser igjennom sesongene nå :p

Så de vel i fjor en gang tror jeg.

Går i USA nå. ^^

 

Nå kan jeg forøvrig endelig starte med PC-bygging. Catch you on the flipside etc.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...