Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Fett. Nå har jeg nesten fått mancaven min nesten perfekt.

To gamer-verdige PCer, dritdigg PC-stol, 120-seng (mancaven er gjesterom når det trengs) og minikjøleskapet skal settes opp snart. Fått satt opp kabla nettverk og god lyd også. Tror nesten jeg blir her inne i en uke nå.

edit: Lurer på å sette opp en gamer til. Broren til dama lurte på om jeg kunne ha den ene PCen hans hos meg for han hadde ikke plass etter at dama hans ominnredet.

Du må jo poste bilder i riktig tråd, når du skryter på deg på den måten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om faren din har bestilt raid0 uten å kunne data så er han idiot :----D

Åh, han kan data, han har bare ikke hengt med på ting etter XP, men fra diverse DOS-SHELL og frem til XP, var han en racer på det.

Han er derimot en idiot for å ha stolt på DELL, men det er en annen sak. Han er ikke den eneste datakyndige som har gjort den feilen. :p

Fuck it, Helse Midt-Norge IT brukte skobokser fra DELL i årevis, og det var alltid trøbbel med de. :p

Oh well, jeg har hatt øl, iskrem med scotch og nå er det peppermynte-te. :love:

Og hele middagen ble brukt til å drite ut søss foran kjæresten. :'D

Nei, hahaha. Ikke bi engang.

Pffft. Vi vet hvordan regla går.

Først prater folk om hvor ekle homsene er. Så spøker de med homoklining og sånn på fylla. Men de er helt streite altså...

Etter en stund forteller de at de nok er litt småbi likevel.

Og før du vet ordet av det så står de frem som blodhomse og får seg et lite gutteleketøy på 16-17 år med striper i håret og knekk i håndleddet.

Mrbjoern? :D

Lenke til kommentar

Om faren din har bestilt raid0 uten å kunne data så er han idiot :----D

Åh, han kan data, han har bare ikke hengt med på ting etter XP, men fra diverse DOS-SHELL og frem til XP, var han en racer på det.

Han er derimot en idiot for å ha stolt på DELL, men det er en annen sak. Han er ikke den eneste datakyndige som har gjort den feilen. :p

Fuck it, Helse Midt-Norge IT brukte skobokser fra DELL i årevis, og det var alltid trøbbel med de. :p

Heh, men å kjøre raid0 "just for fun/fordi det er bittelitt raskere" på noe der man bryr seg litt om dataene er som å pisse i buksa for å bli varm.

Og Dell er crap når man kjøper billigbilligmaskiner. Alle produsenter har crap i de laveste prisklassene. Går man opp i prisklassene og over på ordentlige modeller så er Dell og HP som regel gode maskiner. Og jeg har jobbet med begge deler.

Lenke til kommentar

Heh, men å kjøre raid0 "just for fun/fordi det er bittelitt raskere" på noe der man bryr seg litt om dataene er som å pisse i buksa for å bli varm.

Og Dell er crap når man kjøper billigbilligmaskiner. Alle produsenter har crap i de laveste prisklassene. Går man opp i prisklassene og over på ordentlige modeller så er Dell og HP som regel gode maskiner. Og jeg har jobbet med begge deler.

Maskina kom med raid0 fra DELL sin side.

<rant>

Jeg kjøpte en business-laptop til 15-16.000 kr fra DELL for noen år siden. En toppspecca Vostro 1500, med alskens ekstra service-greier og slikt.

Da jeg fikk den, var harddisken død. Tok en måned å fikse.

Så gikk det et år hvor jeg var mer eller mindre fornøyd med den, til hele greia døde.

Jeg ringte kundeservice i dagevis og satt i telefonkø, sendte e-poster som jeg aldri fikk svar på, pappa prøvde å kontakte de og slik holdt vi på i et halvt år, til vi sendte et brev (du vet, sånn med frimerke og greier) til DELLs hovedkontor og skrev om det hele (etter å ha vært innom Forbrukerrådet og klaget og alt sånt). Da gikk det nok en måned, så kom det en fyr og henta maskina, den var borte til garantien var gått ut, og kom tilbake. Med regning på reparasjon. Formatert og alskens (ikke for det, jeg hadde backup, så det hadde ikke så mye å si). Aberet var bare at da den endelig kom tilbake, så var den fortsatt ikke helt reparert. Den kom nemlig med en defekt RAM-brikke, så jeg måtte kjøpe en ny fordi de mente at det ikke var deres feil, den skrur seg av randomly om den bare står og går og ikke gjør noe mer krevende enn å idle (og nei, den går ikke engang varm, og det er ikke støv inni). Det kommer opp en feilmelding om at det er noe pøkk med en DLL-fil, men jeg har ikke klart å fikse det selv.

I tillegg så henger den seg om man setter i laderen etter at den er påskrudd.

Og det var bare min historie med den siste DELL-maskina som ble kjøpt innad i familien.

Den pappa kjøpte med Vista, begynte å få RAID-feil og diverse oppstartsfeil etter at garantien var gått ut, han prøvde å ta det på reklamasjon, men fikk ikke tak i DELL og da det skjedde etter at vi hadde vært gjennom helvetet med Vostroen min, gav han bare opp og bruker den middelmådig som den er og drømmer om den hersens iMac-en.

Jeg hadde en Inspiron som døde etter garantien gikk ut, og vi har en gammel DELL som fungerer nå og da, som har stått og støvet ned på loftet de siste 5-6 årene, og som kun tas frem som en nødløsning, da den er fra '99 (men med XP på vel og merke, og litt "oppgradert" maskinvare).

</rant>

Evig sent svar, men nettet forsvant for to timer siden.

Vel, rettere sagt, nettverkskortet mitt pissa på seg og ville ikke være med.

Ser ut som jeg må kjøpe meg et nytt. Igjen. :|

Får man fortsett slike med antenne og kabel, eller må jeg krype til korset og gå tilbake til overprisede USB-dongler som dør hver fjerde måned?

om ikke du har et liv på søndager da.

:dontgetit: Aldri hørt om.

Anyway, på grunn av meget nylige hendelser er jeg deprimert, og må ut å skaffe godteri som jeg kan trøstespise.

Ouch, tapte mot Tromsø?

Jaja, skal ikke si så mye selv, med uavgjort mot Start. :|

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...