Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Ingefær, hvitløk og chili-marinert skinkebiff/ytrefilet av svin m. fersk pasta og ostesaus(whatever u prefer):

Ingredienser til 2 personer:

-To pakker biff/filet ~4 kjøttstykker

-Fersk ingefær

-Fersk rød chili, ønsker du styrke - ta mange. Jeg har pleid å bruke 4.

-Fersk hvitløk, minst 2 fedd. Jeg har pleid å bruke mellom 4 og 6.

-400g fersk pasta. Jeg foretrekker med kjøttfyll og/eller ostefyll.

-Ostesaus

Fremgangsmåte:

Sleng ingefær, hvitløk og chili i en blender og kjør på til det kun er ei fuktig smørje igjen(blir den ikke fuktig nok kan du tilsette litt vann). Hel smørja over i en bolle, legg oppi kjøttet og la det ligge til det har tatt til seg smak. Jo lenger du lar det ligge jo mer smak tar det til seg, jo bedre blir retten. Stek så kjøttet i margarin, pass på å få med chiliingefærhvitløkssmørje i steikepanna, men ikke la det brenne seg. Slikt smaker gammelt avfall om det stekes for hardt.

Fremgangsmåte på pasta og saus står på pakkene.

edit:

Er også veldig godt med soppsaus.

Nå håper jeg denne blir god. Står og marinerer seg as we speak.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres godt ut, kanskje jeg skal prøve det i morgen i stedet for å bare hive i meg en medium stekt ytrefilet med rødvinssaus.

Kveldens middag besto forøvrig av baconcheeseburgere til meg og Tornerose, samt en kald Kronenbourg.

Klager ikke, selv om en burger på hver av oss var litt lite.

Lenke til kommentar

Jeg sitter og angst-grugleder meg til å dra i barndåp fra idag til imorgen på lillehammer. Hva skal jeg gjøre, hva skal jeg si, kjenner knapt folkene jeg skal til (onkel og en av hans nyere koner). Pappa og farmor er de eneste jeg vet hvem er fra før :p

Må jo bo hos dem fra i dag til imorgen også. 5 timer med pinlig stillhet, eller "såeh..hvordan går det på jobb, fint vær" etc smalltalk som jeg ikke fordrar. Pluss at de har en unge på 7 år som har mere energi enn Dennis the menace på speed.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...