Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mrbjoern: høyr her: eg var 7 år når eg reiste til afrika!! eg vistte ikkje betre! då eg var 7 år hadde eg ikkje ein gong høyrt om global oppvvarming då var det ozonlaget som fortsatt var pop. no nektar eg og vere med dei fleste plassar med fly!

og det går ikkje an å ta tog til afrika! herregud då mann, kor trur du liksom dei togskinnen går??

 

L4r5: jao her fann eg den trur eg. står på engelsk men den har same navn som den eg såg så eg trur det er denne:

http://en.wikipedia.org/wiki/Darwin's_Nightmare

Leste du det med kontroversiteten rundt filmen?

Det at de som bor der ikke kjenner seg igjen i den?

nei eg kan ikkje engelsk så eg las ikkje det. men eg har sett filmen og det var nok for meg

Lenke til kommentar
mrbjoern: ja eg kan godt flytte til ei ubebodd øy! men det kostar vel såmn 100000000 for å få lov å bi der heri dette kapitalistisk umorlaske landet!

Og... Nå roer du deg litt ned. Du har INGEN kilder på det der, du tar bare ett tall ut av luften. Beskylder meg for ting. Har teite holdninger som du gang på gang viser at du ikke klarer å stå for. Og igjen, du har ingen ting å henvise til som sier at du skal ha rett. Jeg kommer med klar fakta på bordet, og du bare pprater i vei om at jeg tar feil.

 

Den dagen du klarer å finne en øy ute i norsjøen til 100000000kr, og klarer å bevise at oljefyren min er mer miljøvenlig enn vannkokeren. Så skal jeg vurdere å vise litt respekt for deg. Men frem til den dagen, har du null respekt i mine øyne. Og du går stadig over på minus siden når du kommer med tomme beskyldninger!

 

mrbjoern :)

Lenke til kommentar
Jeg har en varmtvannsbereder som rommer 200l. Den går på fin, svart olje som inneholder gud vet hvor mye karbon, og masse miljøskadelige stoffer. Når jeg skal ha varmt vann, må HELE tanken på 200l varmes opp. Jeg forbrenner da olje, som frigjører flere miljøskadelige gasser. Oljetanken og alt utstyret er også laget av flere stoffer som ikke er spesielt bra for miljøet. Og jeg kan GARANTERE at de samme stoffene som finnes i min lille vannkoker også finnes i min oljefyr. :) Så allerede her faller argumentet ditt bort.

1. Olje? Er du kinesisk, eller noe slikt?

2. Bruker du virkelig å la den stå avslått, for så å planlegge 10-15 timer i forveien når du trenger varmtvann?

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

eg veit ikkje kva klidekritikk er, så det er sikkert ikkje mi sterkeste side, men eg veit kva eg såg i filmen, og det var all fisken vart sendt til rikignae sine laksewrap og kavaiar i vestemn, medan afrikanarane vart sittjande igjen med fiskeskjelletet

Lenke til kommentar
mrbjoern: ja eg kan godt flytte til ei ubebodd øy! men det kostar vel såmn 100000000 for å få lov å bi der heri dette kapitalistisk umorlaske landet!

Og... Nå roer du deg litt ned. Du har INGEN kilder på det der, du tar bare ett tall ut av luften. Beskylder meg for ting. Har teite holdninger som du gang på gang viser at du ikke klarer å stå for. Og igjen, du har ingen ting å henvise til som sier at du skal ha rett. Jeg kommer med klar fakta på bordet, og du bare pprater i vei om at jeg tar feil.

 

Den dagen du klarer å finne en øy ute i norsjøen til 100000000kr, og klarer å bevise at oljefyren min er mer miljøvenlig enn vannkokeren. Så skal jeg vurdere å vise litt respekt for deg. Men frem til den dagen, har du null respekt i mine øyne. Og du går stadig over på minus siden når du kommer med tomme beskyldninger!

 

mrbjoern :)

ja eg berre tok nokn tal for å vise at det sikkart kostar mykje pengar, men den dagen du finn eg finn ei billeg øy i nordsjøen så skal eg flytte der til!

og du kan seie kva du vil, men ale det kjøkkenutstyret som vert proddusert her og der er ikkje miljøvennleg!!!

Lenke til kommentar
Hvordan quoter man med navnet til den som har skrevet quoten?
Trykk på "Svar" under posten deres.

Eller om du skal quote flere så trykk på "sitat" på alle de du vil quote og trykk på "svar nå" helt nederst.

 

 

eg veit ikkje kva klidekritikk er, så det er sikkert ikkje mi sterkeste side, men eg veit kva eg såg i filmen, og det var all fisken vart sendt til rikignae sine laksewrap og kavaiar i vestemn, medan afrikanarane vart sittjande igjen med fiskeskjelletet

Lær deg kildekritikk du. :)

Det handler om å se på motivene til de som lagde filmen. Se på troverdigheten deres. Finne ut om de er nøytrale osv.

Lenke til kommentar
eg veit ikkje kva klidekritikk er, så det er sikkert ikkje mi sterkeste side, men eg veit kva eg såg i filmen, og det var all fisken vart sendt til rikignae sine laksewrap og kavaiar i vestemn, medan afrikanarane vart sittjande igjen med fiskeskjelletet

 

Hvordan vet du det når du ikke kan engelsk?

eg har sett filmen med norsk tekst

Lenke til kommentar
eg veit ikkje kva klidekritikk er, så det er sikkert ikkje mi sterkeste side, men eg veit kva eg såg i filmen, og det var all fisken vart sendt til rikignae sine laksewrap og kavaiar i vestemn, medan afrikanarane vart sittjande igjen med fiskeskjelletet

Så når jeg sier at halvparten av norges befolkning under 4år lever under fattigdomsgrensen, så velger du å tro på det?

Lenke til kommentar
Hvordan quoter man med navnet til den som har skrevet quoten?
Trykk på "Svar" under posten deres.

Eller om du skal quote flere så trykk på "sitat" på alle de du vil quote og trykk på "svar nå" helt nederst.

 

 

eg veit ikkje kva klidekritikk er, så det er sikkert ikkje mi sterkeste side, men eg veit kva eg såg i filmen, og det var all fisken vart sendt til rikignae sine laksewrap og kavaiar i vestemn, medan afrikanarane vart sittjande igjen med fiskeskjelletet

Lær deg kildekritikk du. :)

Det handler om å se på motivene til de som lagde filmen. Se på troverdigheten deres. Finne ut om de er nøytrale osv.

ja ok men då så.

:scared: noken har kritisert filmen! fjo! då har alle i afrika det bra alikvel, og det me såg i filmen var sikkert berre iscenesatt.

ehh nei eg trur ikkje det

Lenke til kommentar
Hvordan quoter man med navnet til den som har skrevet quoten?
Trykk på "Svar" under posten deres.

Eller om du skal quote flere så trykk på "sitat" på alle de du vil quote og trykk på "svar nå" helt nederst.

 

 

eg veit ikkje kva klidekritikk er, så det er sikkert ikkje mi sterkeste side, men eg veit kva eg såg i filmen, og det var all fisken vart sendt til rikignae sine laksewrap og kavaiar i vestemn, medan afrikanarane vart sittjande igjen med fiskeskjelletet

Lær deg kildekritikk du. :)

Det handler om å se på motivene til de som lagde filmen. Se på troverdigheten deres. Finne ut om de er nøytrale osv.

Takker

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...