Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nie det er ingenting som heiter det. kvifor kune du ikkje berre skrivd?? "eg lo" i staden for: "lol'd" det er mykje lenger og vanskelegere og fatte

og det var dessutan IKKJe morosamt ein plass

Er DU virkelig den rette til å begynne å klage på hva folk skriver, Schnell?

Dessuten så var det faktisk morsomt.

I lol'd too. :wee:

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
nie det er ingenting som heiter det. kvifor kune du ikkje berre skrivd?? "eg lo" i staden for: "lol'd" det er mykje lenger og vanskelegere og fatte

og det var dessutan IKKJe morosamt ein plass

Som om du skriver noko bettre. :) En skal kvertfall seie at eg slitar meir med å forstå kva det er du seier, enn at Nie sier lol'd :)

Lenke til kommentar
mrbjoern: dette har me diskutert før, og me kom fram til at eg hadde rett. gjor me ikkje det??

Så vidt jeg husker, svarte ikke du på den siste pm-en min. Så du konkluderte vel selv med at du hadde rett. Jeg var aldri enig med deg i at det var mer miljøvenlig og varme opp 200l for en kopp te (og det brukes olje til å varme vannet) menn å varme en halv liter vann i en vannkoker som går på 100% miljøvenlig strøm fra det lokale vannkraftverket. :wee:

Endret av mrbjoern
Lenke til kommentar
mrbjoern: dette har me diskutert før, og me kom fram til at eg hadde rett. gjor me ikkje det??

Så vidt jeg husker, svarte ikke du på den siste pm-en min. Så du konkluderte vel selv med at du hadde rett. Jeg var aldri enig med deg i at det var mer miljøvenlig og varme opp 200l for en kopp te (og det brukes olje til å varme vannet) mens jeg varmer meg en halv liter vann i en vannkoker som går på 100% miljøvenlig strøm fra det lokale vannkraftverket. :wee:

jo det er mest miløjøvennleg og gjere det på min måte.

kva stoff er vatnkokaren din laga av foresten? veddar på det ikkej var så veldig miljøvennleg å lage.hadde alle kokt te å min måte, og all vatnkokar-produksjon hadde stopt så vil eg tru min måte er meir miljøvenneleg

Lenke til kommentar

kva stoff er vatnkokaren din laga av foresten? veddar på det ikkej var så veldig miljøvennleg å lage.hadde alle kokt te å min måte, og all vatnkokar-produksjon hadde stopt så vil eg tru min måte er meir miljøvenneleg

Vannkokere er laget av plast. Plast er et oljeprodukt. Men det forurenser jo bare når den lages. Bruker man olje eller gass til å varme opp vannet i berederen så er det en forurensing som blir gjentatt hver eneste gang. Altså mindre miljøvennlig

Lenke til kommentar

kexxy er sexxy: kn du slutte og minne megg på det?? :mad: ser det ut som eg trivas med å ha det?? eg har hvertfl ein gamal dritdata eg brukar som heile familien brukar, så me må ha uanset!!! (til å føre regnskap og forskjellige fjøs ting)

loless.: jaja watevah sikkart det

l4r5 netopp. hadde dei ikkje vorte laga noken gong hadde det vore mindre forureining!

fan eg er sur på kammeraten min no :realmad:

Lenke til kommentar

Ok... jeg skal gi deg ett lite eksempel. :)

Jeg har en varmtvannsbereder som rommer 200l. Den går på fin, svart olje som inneholder gud vet hvor mye karbon, og masse miljøskadelige stoffer. Når jeg skal ha varmt vann, må HELE tanken på 200l varmes opp. Jeg forbrenner da olje, som frigjører flere miljøskadelige gasser. Oljetanken og alt utstyret er også laget av flere stoffer som ikke er spesielt bra for miljøet. Og jeg kan GARANTERE at de samme stoffene som finnes i min lille vannkoker også finnes i min oljefyr. :) Så allerede her faller argumentet ditt bort.

Men så velger jeg å koke meg en halv liter vann i vannkokeren min i stedet. Den har ett lavt forbruk av strøm, og koker opp vannet relativt fort. Den holder også godt på vannet, så jeg slipper å koke opp på nytt en halvtime senere. Når jeg skal ha en ny kopp. Og i tilleg går vannkokeren min på strøm, og her i Norge blir det så og si kun produsert miljøvenlig strøm. Og i mitt tilfelle kan jeg garantere at det er vannkraft, som blir brukt til å drive vannkokeren.

All fornuft tilsier at det er mer miljøvenlig å bruke vannkokeren, kjære du. Men om du heller vil drikke varmtvann fra krana, og pådra deg kobberforgiftning. Så er det greit for meg. Men ikke klag på meg, for at jeg gjør noe som jeg mener er mer fornuftig, økonimisk og miljøvenlig i det lange løp. :)

Lenke til kommentar
l4r5 netopp. hadde dei ikkje vorte laga noken gong hadde det vore mindre forureining!

Ja... For all del. La oss slutte å produsree ting som gjør livet enklere for folk. La oss gå tilbake til jakte-samle samfunnet som var for 10 000 år siden. Bort med alle slike forferdelige ting som forurenser. All petroleumsvirksomhet burde legges ned med øyeblikkelig virkning. Ut på landsbygda med alle sammen. Det fungerte så godt i Kambodsja på slutten av 70-tallet.

Lenke til kommentar
men, tenk på alle de stakkars barna i afrika som sulter pga det da! og global oppvarming siden dere kjører så mye traktor! og.. og.. all maten dere lager da, tenk på barna i afrika! :cry:

og.. og.. de barna som ikke har klær! pga at du har så mange klær! :(

det er kjempebra at du tenkjer sån! :D

eg tenkjer alt på sånn!!!

eg køyrer traktor NETOOPP på grunn av borna i afrika. ein gong vert det for lite mat i verda, og då treng me gardane ma har her i noreg!!!! me vestbuarar stel all maten frå afrikanarane! så det er berre bra me lagar den jsølve og let dei behalde sin eigen mat!

er du klar over at fisken i afrika (som er ein av dei viktigaste matkjedlene) vert sende til europa som fast-food disk, medan dei må ete skjeletta???

og det med klede: det er ikkje eit problem i afria, der er det så varmt. men uansett tenkjer eg på miljøprobmelmet og har svært få klede

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...