Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er fett å jobbe som dersom man tar et friår?

Jobbe på cruiseship som kjører til Bahamas og whatnot? ;)

Lykke til med det dersom du er u-faglært.

Hvorfor skal de ansette en nordmann, når de kan ansette en Sri Lanker, Filippiner, Indier eller en fra Bangladesh til en tiendels av prisen og på slavekontrakter?

Lenke til kommentar

Hva er "fett" med å vaske opp etter feite tyske turister og skrelle poteter femten timer om dagen?

En venn av meg leste et innlegg av en norsk ungdom som jobbet noen måneder på cruiseship. Tror ikke han skrelte så mange poteter; det var for det meste roomservice det gikk i. Jobbet en 10 timer om dagen, og deretter er man på et cruiseship og har "ferie" resten av dagen. Hver dag. I varmere strøk. Høres fett ut. Kontraster fra å jobbe i kassen fryder.

Lenke til kommentar

stress da, om du ikke er mjuk i kroppen. sjøl får jeg bare no småbusker på skuldra :p

Evig stress, men vokser heldigvis ikke så fort tilbake igjen, så holder å vri albua ut av ledd et par ganger i måneden for å holde det nede.

Vurderer å bare gi faen og ta laser på hele ryggen vel og merke.

Må da være mindre smertefullt.

Oh well. Jeg har peppermyntete og brødskive med nederlandsk gauda. Jeg er i himmelen. <3

Lenke til kommentar

Trenger litt eksperthjelp her. Jeg fyrte i peisen istad og gikk deretter opp i andreetasje. Nå for fem minutt siden hørte jeg noe gikk i bakken i førsteetasje. Da jeg kom ned hadde det tydeligvis stått et fat med stearinlys oppe på peisen og dette hadde da smeltet og rent utover peisen og gulvet. Nå er gulvet fult av tørket stearin, det ryker av det som er igjen av stearin på peisen og det luker kjempegodt i stua. Noen tips?

Lenke til kommentar

Hva er "fett" med å vaske opp etter feite tyske turister og skrelle poteter femten timer om dagen?

En venn av meg leste et innlegg av en norsk ungdom som jobbet noen måneder på cruiseship. Tror ikke han skrelte så mange poteter; det var for det meste roomservice det gikk i. Jobbet en 10 timer om dagen, og deretter er man på et cruiseship og har "ferie" resten av dagen. Hver dag. I varmere strøk. Høres fett ut. Kontraster fra å jobbe i kassen fryder.

Ti timer hver dag er ganske lenge. Da er det 5-6 timer igjen til å ha det gøy, og dette er gjerne på "feil" tidspunkt på dagen. Du er også helt sikkert sliten etter lange arbeidsdager, og til slutt, å jobbe på cruise blir fort kjedelig.

Har ikke jobbet på cruise i varmere strøk, men har jobbet på Hurtigruten. Selv om det var en opplevelse jeg ikke angrer på, så bestemte jeg meg for at det var siste gang jeg jobbet på cruise. :)

Lenke til kommentar

Trenger litt eksperthjelp her. Jeg fyrte i peisen istad og gikk deretter opp i andreetasje. Nå for fem minutt siden hørte jeg noe gikk i bakken i førsteetasje. Da jeg kom ned hadde det tydeligvis stått et fat med stearinlys oppe på peisen og dette hadde da smeltet og rent utover peisen og gulvet. Nå er gulvet fult av tørket stearin, det ryker av det som er igjen av stearin på peisen og det luker kjempegodt i stua. Noen tips?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=881111

http://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8&ion=1&nord=1#sclient=psy-ab&hl=no&safe=off&nord=1&site=webhp&source=hp&q=fjerne%20stearin&pbx=1&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=f7fb1890133e370d&ion=1&biw=1920&bih=1075&ion=1&pf=p&pdl=500

• Liker 1
Lenke til kommentar

seriøst? :p

fjern stearinen om du kan nå også skrap bort resten etterpå ellerno?

hva slags peis har du egentlig?

Lenke til kommentar

Har sånn peis. Medium.

Får vel enten varme det litt opp, eller bare skrape med et plastredskap. Får vaske peisen litt forsiktig etterpå når den er kald.

Men det er morsomt å leke med stearin da! Lenge siden jeg har hatt det så gøy som da stearinen størknet rundt fingeren min. :thumbup:

Lenke til kommentar

hehe, satt slik selv som yngre. Om å gjøre og dyppe fingeren opp i stearinen. Så husker jeg det var en spesiell type telys som hadde sånn gelegreier, fikk brannsår av den flytende gelen .

har dere sjekka ut nyeste sesongen av Beavis And Butt-head ? Må bare skryte av epiosde 1 , fikk skikkelig lattis i noen scener :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...