Lycantrophe Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Da passer Muga. Ang. hodepine får jeg det av latterlig mange rødviner, så det kan fint være meg. Ikke at jeg lærer av den grunn. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Min mor var så slem at hun tok meg vekk fra Trøndelag da jeg var 11 så dialekten min nesten forsvant Nå kommer det ikke naturlig lenger, og folk skjønner ikke helt hvor jeg kommer fra. Sodd var den første ordentlige maten jeg spiste, og merker ingen tegn til å gå lei ennå! Edit: Og angående rødvin, Falling Feather er god, og den får du ikke hodepine av. Min mor var så slem at hun tok meg til Trøndelag da jeg var 2 år og et par uker, så dialekten min utviklet seg til noe totalt uforståelig. En blanding av en vakreste på jord (stavangersk), diverse former for trøndersk, diverse former for østlandsk, litt fra Berlevåg, litt fra Solund etc etc. Og litt svensk på si. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Vanlig å få hodepine av rødvin pga. garvestoffer, da trenger man ikke drikke mye engang. Noen, som Falling Feather, har lite garvestoffer, dermed lite hodepine Men veldig søt er den ikke da, bare litt.. Endret 28. oktober 2011 av _Hedvig Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Min dialekt er enda værre. Jeg har drammensk-nordnorsk. Jeg vet at vinflasker har et lite kakediagram med tannininnhold vs søthet og surhet ellernoe..får bare se etter en med lavt garvestoff og litt søthet, da. Kjøper ikke sånt veldig ofte kan man si. Holder en knapp på Falling Feather og kanskje en til. Endret 28. oktober 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Trønderlag, fagland etc. Dere er ikke ekte nord norske folk engang. Gå å legg dere. I'm keeping it hardcore. SO HARDCORE Legg dere Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg tror det eneste som gir meg hodepine dagen derpå av vin i disse dager, er søt vin generelt, samt rosé og port, men det har ikke så mye å si, for jeg er ikke så overbegeistra for det uansett. Gi meg en frisk og fruktig, tørr som faen, fransk hvitvin eller en god Amorone, Barolo eller Masi og jeg er din for evig. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hei! Jeg har bodd noen år i Kirkenes og, som lita jente! Du kommer ikke så veldig mye lenger nord. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Kevin, tror ikke trøndere vanligvis assosierer seg med nordlendinger uansett. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hvitvin smaker høgg. Uansett. Beskt og surt og jævlig. Nesten like ille som Champagne. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hei! Jeg har bodd noen år i Kirkenes og, som lita jente! Du kommer ikke så veldig mye lenger nord. Du har flytta mye rundt, har du ikke? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hvitvin smaker høgg. Uansett. Beskt og surt og jævlig. Nesten like ille som Champagne. Ikke nødvendigvis. Du får tak i slike ekle, søte hvitviner og musserende også. Jeg bare holder meg til helvete langt unna det. Vel, når jeg tenker meg om, unngår jeg i all hovedsak tyske viner med navn som Black Tower, Blue Nun etc. Samt Martini Asti og andre slike styggedommer. :| Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hei! Jeg har bodd noen år i Kirkenes og, som lita jente! Du kommer ikke så veldig mye lenger nord. Du har flytta mye rundt, har du ikke? 4 forskjellige byer, pluss et FHS-år på Toten. Hvis vi snakker fra hus til hus tror jeg det ligger på rundt 12-13 ganger.. så er jo litt Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Ikke verst, jeg har bare bodd i 2 byer og ett tettsted jeg. Samt bare 7-8 hus / leiligheter. Føler jeg har flytta alt for lite. : < Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Tyrkershots går ned. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Åh...så vanskelig det skal være. Skulle ønske jeg bare kunne gå og si "jeg skal ha rødvin", og få rødvin og ferdig med det. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg finner det lett å gå inn på polet og si at jeg ser etter en enkel rødvin som ikke har for mange garvestoffer og som skal drikkes uten mat, og så bare velge en på måfå ut fra de jeg får valget om. Vanligvis den billigste. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Da passer Muga. Ang. hodepine får jeg det av latterlig mange rødviner, så det kan fint være meg. Ikke at jeg lærer av den grunn. Hodepine ja ... Jeg har ett problem og det er at jeg sovner etter ett til to glass Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 De på polet er som regel kjempeflinke til å hjelpe!! Spør dem, så får de en god følelse etter å ha hjulpet noen og. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Så sant, så sant. Det er hovedsaklig derfor de er der. Samt for å spørre meg om leg, til tross for at de vet hvor gamle jeg er, da jeg kjenner ca alle som jobber på polet her. Fuck it, to av de gikk i klassen under meg også. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Det er ingenting, for et par uker siden ble jeg spurt om leg på Ultra når jeg kjøpte et par pils. Og det står 1977 på visa-kortet mitt. Litt pinlig latter og "du får ta det som et kompliment". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg