Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Stavanger av alle steder :p Haha

Hvis man vil ha en fin soddopplevelse drar man til klostergården på Tautra, fine folk, fine omgivelser, fin mat!! :D

Jeg har forresten blitt hekta på brun lapskaus på boks i det siste. Det er så godt.

Endret av _Hedvig
Lenke til kommentar

Ey, sodd er det beste av mat som fins på jord!

Ordentlig sodd i spann vel og merke, ikke sånn hermetikksodd. Det smaker helt annerledes.

Hver sin smak. Jeg er lut lei sodd etter å ha spist det store deler av livet.

Nei, takke meg til lapskaus (brun, hjemmelaget eller hermetisk, så lenge det ikke er lyst skvip) og ertesuppe!

Lenke til kommentar

Ja i Stavanger ja. Når jeg er trønder og kommer til ett sted hvor folk tror at "Æ sku ha tatt ut seksogtjue krona om d va muli" betyr at du skal ta ut 600 kroner og allesammen skarrer værre enn kråka i brunst, så føler jeg ett indrebehov for å lindre trøndern inni meg med litt god tradisjonsmat

Lenke til kommentar

Min mor var så slem at hun tok meg vekk fra Trøndelag da jeg var 11 så dialekten min nesten forsvant :( Nå kommer det ikke naturlig lenger, og folk skjønner ikke helt hvor jeg kommer fra.

Sodd var den første ordentlige maten jeg spiste, og merker ingen tegn til å gå lei ennå!

Edit: Og angående rødvin, Falling Feather er god, og den får du ikke hodepine av.

Endret av _Hedvig
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...