Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hva folk har imot IKEA, jeg elsker det. Jeg kan forstå at man ikke liker noen av de menneskene som ferdes der, men selve butikken og konseptet er genialt.

Jeg føler meg innestengt og fluktrefleksen min trigges vanligvis fort der inne. Mye folk er sannsynligvis en av årsakene. Men det er nok ikke den eneste. Du er inne i et stort kompleks. Det finnes ikke tegn til dagslys. Ingen enkle utganger eller fluktruter. Man er fanget. Det er det som er problemet. IKEA er genialt når man tenker på hva de tilbyr. Selve butikkene deres er for meg ren tortur.
Lenke til kommentar

Hva med en combo av Downloadserver/ filserver?

Burde funke. Går an å sette opp utorrent slik at du får alle dine favorittserier lastet ned med en gang de legges ut via RSS. Hovedkilden min på serier legger kun ut rar-ede filer og de kan også unrares automagisk om det er satt opp riktig.

En annen ting du kan gjøre er å kjøpe sånne fjernstyrte kontakter til 220v-støpslene i huset ditt. Koster ikke mye på Clasern. Der får du også en USB-dippedutt som kan brukes til å styre dem. Alle slike dingsebomser går på 433MHz så alt kan styres fra samme USB-dippedutten. Tilogmed garasjeportåpnere går på den frekvensen. Tenk deg at du våkner om morgenen... Ikke av en irriterende alarm, men av at lyset gradvis blir slått på 5% hvert minutt og musikk som like gradvis øker i styrke. Når du kommer på kjøkkenet står kaffen nykokt og brødbakemaskina er akkurat ferdig med fersk brød. Hjemmeautomasjon - det er fremtiden.

Det er også mitt mål på sikt. Har bare ikke rota meg til å kjøpe USB-dippedutten enda. Har noen sånne trådløse kontaktpunkt til støpselet da. Veldig kjekt når man vil slå av lyset fra senga.

 

Virker genialt å bruke utorrent og webUI og så bruke RSS på autodownload :D

 

Når det gjelder å automatisere heimen med tidsbrytere og fjernkontroller så har jeg tenkt på det flere ganger . Du får jo slike pakker med 5-10 kontaktpunkt og en fjernkontroll som styrer alt Av/På og dimming for lys.

 

Når det er sagt bruker jeg alltid og loade kaffetrakter med filter,kaffe og vann kvelden i forveien , så slår jeg den på når jeg står opp før jeg løper inn i dusjen :)

 

Chlas Olson neste !

Lenke til kommentar

Datura er vell det eneste rusmiddelet jeg har til gode å lese positive rapporter om. Anbefales IKKE.

Jeg har lest gode tripreports, men jeg skal være enig i at det er flere av de negative. HVIS det skulle blitt aktuelt skulle jeg hatt en veldig erfaren tripsitter og nok bedøvende til å slå meg ut til rusen gikk over i tilfelle det bar galt av sted. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Mente jeg leste på et annet forum at du hadde gitt opp slikt, men kanskje jeg misforstod :hmm:

Jeg har et ambivalent forholdt til THC-rus. Jeg gikk nemlig over grensen mellom bruk og misbruk en gang i tiden. Det er en linje det er umulig å se før man har krysset den.

Ja, jeg gav en opp en periode da jeg innså jeg hadde et problem. Gikk vel 3-4 år uten før jeg prøvde på nytt. Etter det har jeg klart å holde meg til en gang i blandt. Å stoppe var vel mest for å se om jeg klarte å klare meg uten. Og det gjør jeg. Så da kan jeg ta meg en jonas en gang i blandt så lenge jeg ikke lar det bli en vane.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...