Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har peiling på hvordan det står til med NIX i dag og hva som må til får å få tilgang?

Først og fremst penger. Og peering-avtaler med andre operatører. Og så trenger du linje inn mot NIX-en, sansynligvis ethernet, eventuelt SDH. Og faste IP-adresser så du kan kjøre statisk på utstyret mot NIX-en i det minste.

 

Hva skal du med dette, b-real?

 

----

 

Jeg vil bo i lofoten, etter de bildene å dømme. Lei østlandet, men tror ikke det er så mange steder i Norge det er interessante jobber for meg utenom de største byene,

Endret av µp1is
Lenke til kommentar
Først og fremst penger. Og peering-avtaler med andre operatører. Og så trenger du linje inn mot NIX-en, sansynligvis ethernet, eventuelt SDH. Og faste IP-adresser så du kan kjøre statisk på utstyret mot NIX-en i det minste.

 

Hva skal du med dette, b-real?

Jeg har lyst til å starte firma. Et eller annet, hosting, et eller annet teknologisk drift-ISP-seedbox-what ever..et eller annet.

Lenke til kommentar

Bah. Lei av å være syk. Andre antibiotikakur, to ganger til legevakta, to ganger til fastlegen og seks uker hvor jeg har følt meg elendig. :ermm:

Uff :(

 

Hva feiler det deg da?

 

Vel, det er det de ikke vet. Først trodde jeg det var influensa, men når jeg hadde gått og hanglet i 2 1/2 uke trodde første legen, på legevakta, det var lungebetennelse/bronkitt. Tok ingen blodprøver, men gav meg antibiotika. Jeg fikk da ikke sykemelding. Etter en uke går jeg tilbake til legevakta, får sykemelding fordi jeg føler meg så dårlig, fortsetter kuren, legen tror det er virus men får beskjed om å fortsette kuren fordi han tar blodprøve som viser lite bakterier i blodet. Prøver å påpeke at det kanskje har noe med kuren jeg går på. Legen er sur fordi jeg hoster for mye når han lytter, og ber meg stoppe. Ikke lett. :nei:

 

Blir ferdig med kuren, går en uke eller noe slikt, føler meg elendig - igjen. Høy feber, føles som lungene skal sprenges ut pga hoste. Fastlegen kan ta meg i mot litt før han egentlig skal (bytte skjedde ikke før 1.oktober og fastlegen min er i Akershus - jeg bor på sørlandet, derav legevaktbesøk). Der får jeg endelig den hjelpen jeg skal ha, de tar alskens tester, og nå viser blodprøvene høy crp (bakterienivå i blodet). Får ny og sterkere antibiotikakur, får også en sykemelding som gjør at jeg faktisk kan hvile.

 

I dag var jeg tilbake igjen for oppfølging, nesten normale verdier, men at jeg har hatt en kraftig bakteriell infeksjon. Fått cosylan fordi jeg fremdeles sliter med hoste (dog ikke slik det var før kuren). Antibiotikakuren er ferdig til søndag, og da er jeg forhåpentligvis blitt nesten frisk.

 

Så det har ordnet seg til slutt, men jeg er lei, jeg er det. Spesielt fordi det går ut over både studier og jobb.

Uff. Det der høres virkelig ikke bra ut. Jeg har hatt noe tilsvarende. Det er et forbanna kjør, iallefall når det går utover studiene. Forhåpentligvis går det nok bedre etter hvert, det pleier å ordne seg - og det at den bakterielle infeksjonen i blodet synker er et godt tegn.

 

Du får ha god bedring, og deretter komme sterkere tilbake på jobben, studiene og ikke minst forumet. :)

 

Langdon

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...