Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker å reise rundt selv - tenkte først på europa, men har nok ikke vært noe særlig rundt i Norge heller.. Har en drøm om å reise rundt med telt og fly FPV (rc-fly) i fjellene/kysten rundt om. Vi har et utrolig landskap her hjemme og det kan være lett å glemme..

Lenke til kommentar

Du kan haike med meg. Jeg begynner med Amsterdam og drar meg lenger og lenger østover.

For en time siden var det interrail, nå er det haiking. Bestem deg, gutt!

 

Det hadde faktisk vært morsomt å dra med noen, og om du vil er jeg med. Alltid klar for nye eventyr :D

Lenke til kommentar

For en time siden var det interrail, nå er det haiking. Bestem deg, gutt!

 

Det hadde faktisk vært morsomt å dra med noen, og om du vil er jeg med. Alltid klar for nye eventyr :D

Det er fortsatt InterRail. :p

Det jeg prøvde å si var at du skulle få haike på med meg og min InterRail billett.

 

Har dessverre allerede en makker though. :p

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Lett fett :p

Hvor er plenen å dra? Vurderte i fjor da jeg faktisk hadde tid, men neida, det ble jo aldri noe av :thumbdown:

Vår foreløpige plan er som følger:

Køben- Amsterdam - Paris - Venice - Zagreb - Budapest - Bratislava - Vienna - Krakow - Prague - Berlin - Køben. Får se om vi får tid til å stikke innom et par andre steder også.

Lenke til kommentar

Lett fett :p

Hvor er plenen å dra? Vurderte i fjor da jeg faktisk hadde tid, men neida, det ble jo aldri noe av :thumbdown:

Vår foreløpige plan er som følger:

Køben- Amsterdam - Paris - Venice - Zagreb - Budapest - Bratislava - Vienna - Krakow - Prague - Berlin - Køben. Får se om vi får tid til å stikke innom et par andre steder også.

Når?

Lenke til kommentar

Sweet, jeg driver fortsatt å fantaserer om planene mine om å fly til Tyrkia og ta bakketransport ihvertfall til India, gjerne en god del lengre hvis jeg har tid.

Må bare få noen andre som er gale nok til å bli med meg + gjøre en del research for å finne ut hvor og hvordan det lar seg gjøre uten å havne i bråk elelr krigsområder :whistle:

Lenke til kommentar

Bah. Lei av å være syk. Andre antibiotikakur, to ganger til legevakta, to ganger til fastlegen og seks uker hvor jeg har følt meg elendig. :ermm:

Uff :(

 

Hva feiler det deg da?

 

Lett fett :p

Hvor er plenen å dra? Vurderte i fjor da jeg faktisk hadde tid, men neida, det ble jo aldri noe av :thumbdown:

Vår foreløpige plan er som følger:

Køben- Amsterdam - Paris - Venice - Zagreb - Budapest - Bratislava - Vienna - Krakow - Prague - Berlin - Køben. Får se om vi får tid til å stikke innom et par andre steder også.

Når?

Vi skal ikke like godt bare ta en forum-interrail, da? :)

Lenke til kommentar

Reiseruten som jeg gjerne ville tatt sånn som jeg ser det på kartet så ville jeg dratt

Tyrkia - Syria - Irak - Iran - Afghanistan - Pakistan - India

Men tror nok jeg måtte skippet et par av landene ihvertfall da de ikke klarer å bli enige om grenser nedi der og har sånne evigvarende småkriger :thumbdown:

 

Vi skal ikke like godt bare ta en forum-interrail, da? :)

 

Im in!

Lenke til kommentar

Om du drar Tyrkia-India på bakken så må du vil innom Iran, Irak og Afghanistan. Det er ikke plasser jeg ville dratt på ferie nei. :p

 

Jeg ville egentlig det :whistle:

Bare ikke i krigsområdene.

Hele poenget er opplevelsene mer enn ferie på en måte.

 

Alle landene utenom tyrkia var det varsel om fra UD (litt rart da jeg vet at det er uroligheter helt sør i tyrkia også)

 

Graham Hughes sa at Iran var ett av de bra stedene han hadde reist, han hadde blitt bedt med på frokost av ei gammel dame, siden bussen de satt på kom frem så tidlig på morgenen :p

 

Se forresten på det han har lagt ut på youtube, han har videodagbok som er litt kul, men tydligvis ikek så kjent, selv om han nå lager serien sponset av BBC.

Han har verdensrekord i flest land på ett år besøkt kun ved bakketrensport, og i skrivende stund så har han 16 eller 17 land til så har han besøkt alle land i verden :dribble:

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Bah. Lei av å være syk. Andre antibiotikakur, to ganger til legevakta, to ganger til fastlegen og seks uker hvor jeg har følt meg elendig. :ermm:

Uff :(

 

Hva feiler det deg da?

 

Vel, det er det de ikke vet. Først trodde jeg det var influensa, men når jeg hadde gått og hanglet i 2 1/2 uke trodde første legen, på legevakta, det var lungebetennelse/bronkitt. Tok ingen blodprøver, men gav meg antibiotika. Jeg fikk da ikke sykemelding. Etter en uke går jeg tilbake til legevakta, får sykemelding fordi jeg føler meg så dårlig, fortsetter kuren, legen tror det er virus men får beskjed om å fortsette kuren fordi han tar blodprøve som viser lite bakterier i blodet. Prøver å påpeke at det kanskje har noe med kuren jeg går på. Legen er sur fordi jeg hoster for mye når han lytter, og ber meg stoppe. Ikke lett. :nei:

 

Blir ferdig med kuren, går en uke eller noe slikt, føler meg elendig - igjen. Høy feber, føles som lungene skal sprenges ut pga hoste. Fastlegen kan ta meg i mot litt før han egentlig skal (bytte skjedde ikke før 1.oktober og fastlegen min er i Akershus - jeg bor på sørlandet, derav legevaktbesøk). Der får jeg endelig den hjelpen jeg skal ha, de tar alskens tester, og nå viser blodprøvene høy crp (bakterienivå i blodet). Får ny og sterkere antibiotikakur, får også en sykemelding som gjør at jeg faktisk kan hvile.

 

I dag var jeg tilbake igjen for oppfølging, nesten normale verdier, men at jeg har hatt en kraftig bakteriell infeksjon. Fått cosylan fordi jeg fremdeles sliter med hoste (dog ikke slik det var før kuren). Antibiotikakuren er ferdig til søndag, og da er jeg forhåpentligvis blitt nesten frisk.

 

Så det har ordnet seg til slutt, men jeg er lei, jeg er det. Spesielt fordi det går ut over både studier og jobb.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Lett fett :p

Hvor er plenen å dra? Vurderte i fjor da jeg faktisk hadde tid, men neida, det ble jo aldri noe av :thumbdown:

Vår foreløpige plan er som følger:

Køben- Amsterdam - Paris - Venice - Zagreb - Budapest - Bratislava - Vienna - Krakow - Prague - Berlin - Køben. Får se om vi får tid til å stikke innom et par andre steder også.

Har ingen anelse hvilken kontekst dette er skrevet i, men;

 

Kan med hånden på hjertet påstå de stedene du har listet opp er gode steder å reise til. Bratislava er eneste stedet jeg ikke har vært.

 

Har egentlig vært på jobb mens jeg har vært disse stedene, men det heter seg at man kan kombinere flere ting. :wee:

 

Dra så mange steder du kan. Man har ikke mange muligheter til å farte rundt, men når du har det bør du gripe muligheten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...