Espen pai Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg har kaffekvern fra 1950 omlag jeg og! Livet er for kort for dårlig kaffe! Det er jeg så utrolog enig med deg i! Fransk presskanne eller Moccamaster, altså. Valgets kvaler. Får tenke litt på det. vil du ha rask kaffe, er moccamaster tingen, vil du ha god kaffe er presskanne tingen Men du kan jo altids ha begge deler Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Første skoledag.... Suger balle når man sitter face to face med personen som vant loddtrekningen om læreplass. Fml and kill that idiot. you know what to do Endret 15. september 2011 av Bundy 1 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Kverna jeg har er regulerbar. Kan regulere den etter hvor grov jeg vil ha kaffen ved å skru på en bolt under sveiva. Jeg kjøpte min på finn for snaue 200 kroner Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 En annen ting jeg har lagt merke til , er at kokemalt kaffe smaker bedre en filtermalt kaffe i både trakter og presskanne, ikke spør meg hvorfor. Det er ganske logisk tror jeg... kokmalt er grovere malt, og har større "korn" derfor vil den holde bedre på smaken enn det filtermalt med mindre "korn" vil gjøre mens den lagres... Men dette er ren gjetting fra min side En annen ting er at når det er finmalt så får man i realiteten flere og større overflater som kan reagere med oksygen. Det er der smakstapet sitter. Over tid reagerer molekylene med lufta. Større korn = mindre overflate = mindre oksydasjon = mindre smak som forsvinner. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 En annen ting er at når det er finmalt så får man i realiteten flere og større overflater som kan reagere med oksygen. Det er der smakstapet sitter. Over tid reagerer molekylene med lufta. Større korn = mindre overflate = mindre oksydasjon = mindre smak som forsvinner. Jeg viste det var en grunn til at jeg er venn med deg! Til tross for at du ikke svarer meg på facebook Lenke til kommentar
binko Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Lever kafeen fortsatt altså..? Hadde jeg aldri trodd. Til og med et par kjente navn her. Meeeerkelige saker. Og dere... diskuterer kaffe. Så koselig. Vel, dere får fortsette å gjøre.. Gjøre det dere gjør. Så går jeg over her og gjør noe samfunnsnyttig, nemlig å skru sammen litt frokost. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Skruer i maten er ikke bra for tennen! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 For meg styrker det skjelettet mitt. Jeg er en bot Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg er en bot Hvorfor er jeg ikke overasket? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hvorfor er jeg ikke overasket? Fordi jeg er laget av Ueland, for å spamme forumet. Jeg kjører versjon 13.37 Lenke til kommentar
Nie Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Dere er så søte. Kan alle tenke gode tanker som ikke er relatert til norsk-faget i min retning? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 I always do Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 15:30 er du ferdig, og du vil komme hjem til en ryddig stue og ett nyvasket gulv og da kan du bare sette deg ned, og slappe av resten av kvelden Lenke til kommentar
Nie Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Får jeg spise is mens du gir meg en fotmassasje også? For isåfall skal jeg overleve. Om du skifter på sengen også så skal jeg elske deg evig. <3 Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Det skal vi se om vi får til Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Æææææææææsssssjjjj Lenke til kommentar
Nie Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg skal overleve alle tre timene med norsk, med en fotmassasje i sikte. Men be for meg, jeg kommer til å trenge det. Soooo much. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 du kan få du også Bundy har en flaske vin stående her også som du kan dele med oss Hvem skal jeg be til? føler meg litt hindu i dag foresten... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) du kan få du også Bundy har en flaske vin stående her også som du kan dele med oss :O Du frister meg med min eneste svakhet? DEAL Jeg har en fotfetish, så ikke døm meg hvis det skjer noe pinlig mens du masserer nie Endret 15. september 2011 av Bundy Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 det er bare og komme innom... er ikke mer en 5 cm på kartet Jeg har en fotfetish, så ikke døm meg hvis det skjer noe pinlig mens du masserer nie Jeg jobber nattevakt på en bensintasjon rett utenfor bergen sentrum der store deler av klientellet enten er narkomane, overstadig beruset eller bare mentalt skadede... Jeg har gitt opp og dømme folk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg