Bruker-33331 Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Du er så lik meg, det gjør vondt inni deg. Admit it. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 God natt. Det sa du i ni-tiden også, frøken. 1 Lenke til kommentar
Nie Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Noen som vil starte en "jeg er lei av å være syk"-klubb med meg? Jeg er syk nok til at det er kjipt, og frisk nok til å kjede meg. Så jeg gjør skolearbeid her hjemme, og skal skrive om en romersk keiser. Fritt valg. Jeg vingler mellom Cæsar (jada, jada, ikke en keiser, men jeg fikk lov til å ta ham uansett), Augustus eller han crazy shit-duden, Caligula? Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Er det ikke alltid morsommere å skrive om eksentriske personer? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Jeg blir med, Nie. Jeg er så lei av å være syk, at jeg ikke blir syk lengre. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Noen som vil starte en "jeg er lei av å være syk"-klubb med meg? Jeg er syk nok til at det er kjipt, og frisk nok til å kjede meg. Så jeg gjør skolearbeid her hjemme, og skal skrive om en romersk keiser. Fritt valg. Jeg vingler mellom Cæsar (jada, jada, ikke en keiser, men jeg fikk lov til å ta ham uansett), Augustus eller han crazy shit-duden, Caligula? Caligula er mest interessant. Julius Caesar er overeksponert og Augustus' karriere er litt for tørr. Med Caligula kan du trekke på en masse morsomme anekdoter og jeg tror det blir lettere å skrive en fengende tekst. Til inspirasjon kan du se filmen Caligula (1979) av Tinto Brass. Men husk å se den usensurerte versjonen... Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Goooooooooooood morning Vietnam. Fantastisk morgen! Sitter her på kontoret i dressen, med hodepine fra helvete etter gårsdagens eskapader. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Caligula er mest interessant. Julius Caesar er overeksponert og Augustus' karriere er litt for tørr. Med Caligula kan du trekke på en masse morsomme anekdoter og jeg tror det blir lettere å skrive en fengende tekst. Til inspirasjon kan du se filmen Caligula (1979) av Tinto Brass. Men husk å se den usensurerte versjonen... Problemet med Caligula er at historielæreren trakk frem han som spennende, så jeg tror ca halve klassen har planer om å skrive om ham. Julius Cæsar er imponerende, og jeg kan fort skrive om en tekst jeg allerede har skrevet om ham, men det tar fra meg underholdningen, og Augustus er da ikke så kjedelig. Men jo, ser poenget. Filmtips tatt til etteretning, og skal fortest mulig skaffe meg den. 8D Lenke til kommentar
Nie Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Jeg blir med, Nie. Jeg er så lei av å være syk, at jeg ikke blir syk lengre. Blææææærgh på deg. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Problemet med Caligula er at historielæreren trakk frem han som spennende, så jeg tror ca halve klassen har planer om å skrive om ham. Julius Cæsar er imponerende, og jeg kan fort skrive om en tekst jeg allerede har skrevet om ham, men det tar fra meg underholdningen, og Augustus er da ikke så kjedelig. Men jo, ser poenget. Filmtips tatt til etteretning, og skal fortest mulig skaffe meg den. 8D Ja, den ville jeg sett uansett. Merk at den er fra tiden før det kom på moten at damer barberte armhulene, og det slår meg at hvis resten av pakningen fungerer spiller det utrolig liten rolle. Ellers er det aldri en god ide å skrive om det samme som alle andre, så det kan kanskje være greit å styre unna Caligula. Historisk sett er Caesar og Augustus langt mer betydningsfulle, Caligula er bare mer underholdende. Grunnen til at jeg synes Augustus er kjedelig er at han var en stivbeint puritaner som prekte om å vende tilbake til gamle romerske dyder i en tid da såkalt dekadente, greske moter var etablerte blant patrisierne. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Ikke for å virke selvhøytidelig her, men jeg tror det er helt trygt for meg å skrive om Caligula selv om resten av klassen gjør det også. Jeg vet nemlig at det finnes kilder der ute som ikke starter med "wiki" og slutter på "pedia". Samtidig har du helt rett, og jeg tror kanskje Cæsar også blir ett problem da. Det er han det står mest om i boken. What to do, what to do. Kanskje jeg bare skal skrive om de fire keiserene som regjerte i løpet av ett år? Husker aldri navnene deres, og det svarer ikke på oppgaven, men kan bli moro likevel. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Skriv om Nero. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Neeeeh. Jeg tviler på jeg orker Nero, tbh. Men, jeg utsetter avgjørelsen min enda litt. Har fremdeles nok av oppgaver å jobbe med utenom den, bare i historie. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Sitter her på kontoret i dressen 1 Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Jeg vil og ha dressen på meg på kontoret, problemet er bare at jeg ikke har ett kontor Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Jeg sitter også på kontoret...uten dressen. Hvorfor i all verden vil man ha på seg dress? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Hvorfor i all verden vil man ha på seg dress? Diggeste å ha på seg i hele verden, pluss at jeg ser kjekk ut. Win-win. 1 Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Jeg trenger ikke dress for og se kjekk ut jeg! Endret 14. september 2011 av Espen pai Lenke til kommentar
felicity Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Noen som vil starte en "jeg er lei av å være syk"-klubb med meg? I'm in. Har for øvrig allerede etablert klubben, så jeg kan eventuelt slå meg sammen med din. Jeg er rett ut drittlei. Diggeste å ha på seg i hele verden, pluss at jeg ser kjekk ut. Jeg trenger ikke dress for og se kjekk ut jeg! Det trenger ikke Hans heller, men han er tilfeldigvis enda kjekkere i dress. 1 Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 I'm in. Har for øvrig allerede etablert klubben, så jeg kan eventuelt slå meg sammen med din. Jeg er rett ut drittlei. Jeg også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg