Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiste hestebiff på restaurant i Norge bare for å teste. Smaker egentlig bare vanlig biff, den er litt mørkere.

 

Så et program på Travel Channel angående mat i forskjellige land. Et par fra New Zealand var invitert til å spise nasjonalretten hos sine franske verter i Frankrike. Men på NZ har hesten samme status som her, som et "nydelig kjæledyr herregud man kan jo ikke spise dem!". Mens franskmennene avler hester kun for slakting, akkurat som at vi avler kyr, griser og sauer for slakting.

 

NZ-dama begynte å grine når hun fikk servert biffen med alt tilbehør, og fyren var super-skeptisk men putta det i munnen hvertfall. Og da syns han jo det var kjempegodt, men fortsatt veldig feil å spise et dyr de har som kjæledyr.

 

I Kina eter de hunder, i Ecuador er marsvin en delikatesse. Ja, de søte som vi har i dyrebutikker. De fleste husholdningene har et bur med et par marsvin i som spises til høytider.

Lenke til kommentar

Jeg gikk afk og var borte i 1-2 timer før jeg fikk en naturlig reaksjon som sa at jeg måtte tilbake til diskusjon.no

 

Er jeg ikke tillatt her inne?

 

Forresten hva foretrekker dere?

 

hvis jeg skriver noe

 

Kvittering:blabla

Bundy: blabla

 

hvis ingen skriver under, er det OK å skrive da eller skal jeg helst redigere innlegget?

Endret av Kvittering
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...