Lycantrophe Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Hva slags historie er det du har? Påbygg. Jeg har fått ræven i gir og begynt på studiekompetansen min, så helt vanlig påbygg. Altså, en rask gjennomgang fra homo sapiens dukket opp og til i dag, med fokus på norge og europa. ZNORK. Leste knapt historie på VGS. Uanz, det er ikke spesielt vanskelige greier, og har du klart å lese historie på egenhånd tidligere har du antagelig MYE å surfe på. Det og litt common sense. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Jeg tviler på at jeg stryker selv om jeg låser bort boken, men jeg kunne tenkt meg å lære noe i år. Og holde motet ved like. Jo lavere terskel for å legge bort noe, jo mer legges bort. Dessuten må jeg nesten pugge om jeg vil ha en god karakter, siden årstall tydeligvis betyr noe for læreren, og det er noe som ikke fester seg i det heeele tatt. Endret 28. august 2011 av Nie Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Årstall betyr noe? Du verden. Min var heldigvis ikke så picky på om det var 1788 eller 1789 (selv om alle vet at det var 1789. :>) Lenke til kommentar
Nie Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Se, hadde læreren vært så picky hadde jeg begynt den mentale forberedelsen til stryk. Når jeg sier årstall ikke fester seg så mener jeg det. Det er så vidt jeg vet hvilket århundre jeg er født. Endret 28. august 2011 av Nie Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Jeg liker bedre å huske på årstall osv. Mye lettere enn å sitte og skrive lengre foredrag om tolkninger av hendelser osv... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Vel, årstall er en ting, men det å ha nogenlunde kontroll på kronologien (er det et ord i det hele tatt?) bør være et krav. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Og konklusjonen vår blir at jeg faktisk må jobbe med historie. Så, noen som hadde gode filmanbefalinger, beside "det var en gang ett menneske"? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Hva er da fokuset ditt? Flyt, årstall, begivenheter? Endret 28. august 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Nie Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Flyt og årstall? Begivenheter skal jeg klare, det er å få puttet ett årstall på dem som er greia. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Fly som i at antikken var en god stund før, say, senmiddelalderen. Spørs hvor mye film klarer å gi deg i årstall, hvertfall spesifikke. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Skaff deg Det var en gang et menneske. Læreren vår brukte den serien masse på vgs. Underholdende og lærerikt Ah shit, jeg husker den fra jeg var barn. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Skulle gjerne vært en hest jeg. Massevis av jenter som vil ri på meg. Hestebiff Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Skaff deg Det var en gang et menneske. Læreren vår brukte den serien masse på vgs. Underholdende og lærerikt Ah shit, jeg husker den fra jeg var barn. Husker den sjøl as, digga å se på det når jeg var mindre Når læreren min tok det fram for et par år siden fikk jeg litt gåsehud ja, class. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Fly som i at antikken var en god stund før, say, senmiddelalderen. Spørs hvor mye film klarer å gi deg i årstall, hvertfall spesifikke. Jeg trenger egentlig film for å klare lesingen. Film får være belønningen min for å ha trøkket meg gjennom stoffet, motivasjon, altså. Og det vil fungere som repetisjon. Få orden på det jeg har lest. Funker greit med andre ting, så burde funke på historie også. Eneste er at jeg må huske årstallene i en time to, og det skal jeg klare. Tror jeg. Så jeg trenger historisk korrekte filmer fra antikken akkurat nå. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Hva med 300? :--D Et sånt lese->belønningsystem har aldri fungert for min del, men så har jeg heller aldri hatt det behovet. Spørs dessverre om jeg kjenner til særlig med historisk korrekte fortellinger fra antikken. Endret 28. august 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Du må ikke fokusere deg blind på årstall, det er viktigere at du har litt kunnskap om alt og trekker linjer og ser sammenhenger om hvorfor ting har skjedd og hvilke konsekvenser det har fått. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Du må ikke fokusere deg blind på årstall, det er viktigere at du har litt kunnskap om alt og trekker linjer og ser sammenhenger om hvorfor ting har skjedd og hvilke konsekvenser det har fått. Jeg fokuserer på årstall fordi det er den ene tingen i historie jeg faktisk må jobbe med? Som jeg sa, jeg leser historie på gøy, det meste fester seg greit og mer enn lenge nok til skolesammenheng. Eneste er årstall. Jeg har ikke hode for årstall, navn og titler. Men jeg har jobbet så innigranskauen med navn at det begynner å løsne. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Fy faen jeg har vondt i kjeven. Har jeg vært i slåsskamp? hmm Lenke til kommentar
Nie Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Visdomstann? Jeg har vondt langt bakover i kjeven takket være en av de snikene som prøver å komme ut. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. august 2011 Rapporter Del Skrevet 28. august 2011 Visdomstann? Jeg har vondt langt bakover i kjeven takket være en av de snikene som prøver å komme ut. Hmm, kanskje det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg