Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Hva slags historie er det du har? :dontgetit:

Påbygg. Jeg har fått ræven i gir og begynt på studiekompetansen min, så helt vanlig påbygg. Altså, en rask gjennomgang fra homo sapiens dukket opp og til i dag, med fokus på norge og europa.

ZNORK. Leste knapt historie på VGS. Uanz, det er ikke spesielt vanskelige greier, og har du klart å lese historie på egenhånd tidligere har du antagelig MYE å surfe på.

 

Det og litt common sense.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på at jeg stryker selv om jeg låser bort boken, men jeg kunne tenkt meg å lære noe i år. Og holde motet ved like. Jo lavere terskel for å legge bort noe, jo mer legges bort. Dessuten må jeg nesten pugge om jeg vil ha en god karakter, siden årstall tydeligvis betyr noe for læreren, og det er noe som ikke fester seg i det heeele tatt.

Endret av Nie
Lenke til kommentar

Fly som i at antikken var en god stund før, say, senmiddelalderen.

 

Spørs hvor mye film klarer å gi deg i årstall, hvertfall spesifikke.

Jeg trenger egentlig film for å klare lesingen. Film får være belønningen min for å ha trøkket meg gjennom stoffet, motivasjon, altså. Og det vil fungere som repetisjon. Få orden på det jeg har lest. Funker greit med andre ting, så burde funke på historie også. Eneste er at jeg må huske årstallene i en time to, og det skal jeg klare. Tror jeg. Så jeg trenger historisk korrekte filmer fra antikken akkurat nå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Du må ikke fokusere deg blind på årstall, det er viktigere at du har litt kunnskap om alt og trekker linjer og ser sammenhenger om hvorfor ting har skjedd og hvilke konsekvenser det har fått.

Lenke til kommentar

Du må ikke fokusere deg blind på årstall, det er viktigere at du har litt kunnskap om alt og trekker linjer og ser sammenhenger om hvorfor ting har skjedd og hvilke konsekvenser det har fått.

Jeg fokuserer på årstall fordi det er den ene tingen i historie jeg faktisk må jobbe med? Som jeg sa, jeg leser historie på gøy, det meste fester seg greit og mer enn lenge nok til skolesammenheng. Eneste er årstall. Jeg har ikke hode for årstall, navn og titler. Men jeg har jobbet så innigranskauen med navn at det begynner å løsne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...