Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som skjedde var nok dette. Du ringer først, byr en pris, han sier det er greit. Så ringer en annen som har sett annonsen. Spør hva som er bydd foreløpig. Så byr han en tusenlapp over. Sold to the highest bidder! *hammern i bordet*

Er det ikke noe som heter muntlig avtale lengere? Jeg var villig til å betale prisen som kjærringa skulle ha. Håper den bilen får motorhavari når den nye eieren skal prøvekjøre den :devil:

Lenke til kommentar

Betaler man moms på frakta?

 

Hvis en pakke fra amerika koster 160 kroner, og portoen da er på 100 kroner. Skal man da betale moms og toll?

Hvis verdien på en sending er under 200kr betaler man ikke merverdiavgift.

Så la oss si at du betaler 195kr for varen og 100 for frakt. Da er det ikke moms. 295 er alt du betaler.

Er verdien på over 200 kroner må du derimot betale moms på både varen og frakt.

Så la oss si at du betaler 205 kroner for varen og 100 kroner for frakt. Da må du betale 305 + 25% mva. + ca. 100 kroner i fortollingsgebyr. Samlet sett ca. 480 kr.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Er ennå i Finland, jeg. :p Kunne godt tenke meg å jobbe i Norge en stund ettersom jeg har värt utenlands så lenge nå. Man begynner å få hjemlengsel etter en stund! Hvor lenge skal du väre i Danmark?

 

jeg får hjemmelengsel etter et kvarter over grensa så skjønner godt hva du mener :p

er på siste året nå faktisk. tia flyr!

Lenke til kommentar

Er ennå i Finland, jeg. :p Kunne godt tenke meg å jobbe i Norge en stund ettersom jeg har värt utenlands så lenge nå. Man begynner å få hjemlengsel etter en stund! Hvor lenge skal du väre i Danmark?

 

jeg får hjemmelengsel etter et kvarter over grensa så skjønner godt hva du mener :p

er på siste året nå faktisk. tia flyr!

 

Bra jeg ikke er den eneste. :) Bärer det sporenstreks til Norge når du blir ferdig? Hvor i Norge er du forresten bosatt?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være så mye tøft på think geek til 38$? Faen

Thinkgeek er relativt dyrt i forhold til andre steder. Kjøpte en dippedutt der i fjor til 99$ + 31$ i frakt. En uke seinere fant jeg samme greia til 82$ på dealextreme. Og da var frakt inkludert. Så det kan lønne seg å sjekke litt rundt.
Lenke til kommentar

Bra jeg ikke er den eneste. :) Bärer det sporenstreks til Norge når du blir ferdig? Hvor i Norge er du forresten bosatt?

 

Ført skal jeg ut i praktikantplass en eller annen plass i verden. det veit jeg ikke helt ennå men jeg håper litt på irland.

mulig jeg søker på et studio i oslo som jeg veit lager bra saker og er ikke for stort studio, men jeg veit rett og slett ikke helt.

jeg hakkeno i mot å bo i et annet land for en stund, men jeg er litt lei av å bo i danmark.

 

vil jo helst bo i Norge når alt kommer til alt :wee:

 

edit: nå bor jeg på gutterommet heime i Rælingen. sia du spurte.

Endret av Shikaru
Lenke til kommentar

Mchansern: Vet ikke om jeg ville påstått det, men når alt kommer til alt, så föler jeg meg naturligvis mer norsk enn finsk. Synes Finland er et flott land, men vet ikke om jeg er klar for å bo her resten av livet...ennå. Hjemlengselen har värt stor i det siste, så jeg må nok se å komme meg "hjem" snart.

 

Shikaru: Spennende. Er selv på praksis ved en höyskole i Helsingfors nå. Håper du finner en bra praksisplass hvor du får utlöp for din kreativitet. ;)

Lenke til kommentar

jo takk. blir nok nok å gjøre der jeg havner serru. :) men det er først om et år. nå er planen å lage film!

eller.. i dag er planen om å se på film men du skjønner hva jeg mener. :p

 

er det sånn med deg at sia du ikke har vært i norge på en stund så plukker du opp den minste lille lyd som er norsk? om det går noen forbi deg eller du er på samma plass som en annen norsk osv.

 

ihvertfall sånn jeg opplever det :p i tillegg så er det tydeligvis veldig lett å prate med andre nordmenn når man er uttafor Norge. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...