Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verden er urettferdig, for dem som lurte. Det er varmt inne, det er varmt ute. Ute er det litt vind, men jeg klarer ikke være ute. Og jeg kan ikke åpne vinduene. Og det bare fordi en eller annen tulling hadde lyst på nyasfaltert innkjørsel. Bah på verden.

 

Jaja. Jeg fikk stikket mitt i dag, i alle fall. 8D

Lenke til kommentar

Det er mer et unntak. Det går under tegn, men oppfører seg tildels som et ord, eller mangel på sådan. Se linken til Runar.

Hehe, jeg er klar over at rettskrivingen tilsier at man skal ha mellomrom fremfor ellipse ja. Men som jeg sa, så var det jeg ikke så vitsen med det.

 

Det kommer ann på bruken. Når ellipse brukes for å erstatte ord eller korte ned en setning, skjønner jeg det godt, da det tar plassen til eksisterende ord. Det jeg ikke forstår, er når ellipse brukes som en åpen slutt på en setning, hvorfor skal det da ha mellomrom når det fungerer som en setningsslutt?

Lenke til kommentar

Vil du ha meg død?

Vil du høre svaret? :---D

 

Selvsagt ikke.

Hehe, jeg er klar over at rettskrivingen tilsier at man skal ha mellomrom fremfor ellipse ja. Men som jeg sa, så var det jeg ikke så vitsen med det.

Fair enough, jeg synes hele tegnet er en uting.

 

Det kommer ann på bruken. Når ellipse brukes for å erstatte ord eller korte ned en setning, skjønner jeg det godt, da det tar plassen til eksisterende ord. Det jeg ikke forstår, er når ellipse brukes som en åpen slutt på en setning, hvorfor skal det da ha mellomrom når det fungerer som en setningsslutt?

Fordi det strengt tatt ikke fungerer som en setningsslutt i den konteksten, men som et ord. Eller mangel på. Setningen skal da i utgangspunktet avsluttes med ENDA et punktum, men det blir et unntak. Penere og lettere å lese.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...