Mchansern Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Man kan strengt tatt ikke sammenligne musikk og sport. Men ja, jeg spiller instrument selv. Hva er forskjellen? Fotball og sport er konkurranse-drevet greie, hvor målet er å vinne og være best. Musikk er deling av følelser og meninger, hvor målet er å røre ved sjelen din (og lommeboken din for noen musikere) Så korps-konkurranser og lignende går ikke under musikk? Hvorfor deler de ut Spellemannspriser, Grammys osv. hvis det ikke er noe konkurranse rundt musikk? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Fotball og sport er konkurranse-drevet greie, hvor målet er å vinne og være best. Musikk er deling av følelser og meninger, hvor målet er å røre ved sjelen din (og lommeboken din for noen musikere) Du ser virkelig ikke hva de to har til felles? De kan sammenlignes på alle måter, og folk liker å se på fotball av akkurat de samme grunnene som de som hører på musikk. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Har du hørt, fra ellers kloke ord er dette vrøvl. Regner at du mente "vi har mistet mange til den gudegaven".. Idrett er for fanatisterjeg e'kke skapt for slikt mosjon får jeg når jeg ler så jeg rister av de som sier sport er din plikt Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Så korps-konkurranser og lignende går ikke under musikk? Hvorfor deler de ut Spellemannspriser, Grammys osv. hvis det ikke er noe konkurranse rundt musikk? Spellemannspriser og grammys er ikke noe man melder seg på da. De tar musikken som har blitt gitt ut det året og kåret det til det beste i landet. Korps-konkurranser er mest for moro skyld, og er viktige sosiale områder for barn under oppveksten, på lik linje med å spille i fotballag. Du ser virkelig ikke hva de to har til felles? De kan sammenlignes på alle måter, og folk liker å se på fotball av akkurat de samme grunnene som de som hører på musikk. Hva de har til felles. Begge ting utføres av mennesker. Å sammenligne å se på fotball og å høre på musikk syns jeg blir rett og slett for dumt. Endret 16. august 2011 av Slimda Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Plateselskapet melder på band og artister til Spellemannsprisen, det er ingen automatikk i at de velger igjennom hva de vil. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Du ser virkelig ikke hva de to har til felles? De kan sammenlignes på alle måter, og folk liker å se på fotball av akkurat de samme grunnene som de som hører på musikk. Hva de har til felles. Begge ting utføres av mennesker. Å sammenligne å se på fotball og å høre på musikk syns jeg blir rett og slett for dumt. Det er en samlende kulturaktivitet som baserer seg på å utøve en aktivitet som skaper et uttrykk. Brukes for samhold, rekreasjon og egenutvikling. Begge deler kan gjøres som lag (band etc, fotball) eller individuelt (soloartister, 100m-løpere). Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Then im going, if im not back in 2 days, call the cops. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Evt tenke "good riddance" og "Darwin har alltid rett" når du forsvinner. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Det er en samlende kulturaktivitet som baserer seg på å utøve en aktivitet som skaper et uttrykk. Brukes for samhold, rekreasjon og egenutvikling. Begge deler kan gjøres som lag (band etc, fotball) eller individuelt (soloartister, 100m-løpere). Hva er forskjellen? Jeg har ingenting imot sportsutøvere, enten på amatørnivå eller profesjonellt nivå. Det var strengt tatt ikke det vi diskuterte heller. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Konklusjonen er veldig enkel, vi mener alle forskjellige ting og ingen har nødvendigvis helt rett Endret 16. august 2011 av Aalton Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Konklusjonen er enkel, men den er feil. Alle mener forskjellige ting, men bare jeg har rett. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Konklusjonen er enkel, men den er feil. Alle mener forskjellige ting, men bare jeg har rett. Du er ganske søt når du tar feil. 1 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 gi ungdommen alkohol før idretten tar dem sier nå jeg. vi har mistet mange til den styggedommen Mest fyll blant idrettsungdom. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Jeg har ingenting imot sportsutøvere, enten på amatørnivå eller profesjonellt nivå. Det var strengt tatt ikke det vi diskuterte heller. Hvor sa jeg at du hadde noe mot noen? Det jeg sier er at musikk og sport er to måter å oppnå det samme. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 NÅ LUNSJER VI! Har vært en god del å gjøre i dag også gitt. Det likar me. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Må vente en time til før det er noe lunch på gang, litt tidlig synes jeg! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Uff. Gruer meg til skolestart. Så dropp å møte opp. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Uff. Gruer meg til skolestart. Så dropp å møte opp. Nei. Hvorfor bør hu gjøre det? Å ikke ta/fullføre utdanning er bare selvsabotasje og hu kommer til å få ting vanskligere senere. Dette gjelder uansett hva du mener om det norske skolesystemet. Hvorfor insisterer du på å gi så idiotiske råd hver gang det er snakk om skole? Det eneste du oppnår er å ødelegge for folk. 2 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Sikkert hevn for lusne resultater selv. :--D 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. august 2011 Rapporter Del Skrevet 16. august 2011 Så feil går det ann å ta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg