Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle kan være uheldig.

Dessuten ser det der ut til å være et bilde av alexander Skarsgard, ikke Eric Northman. Det er en viss forskjell der. Karakteren er dødelig heit, ikke skuespilleren. Samme med Dr. Reid.

eric-northman-7.jpg

Endret av Nie
Lenke til kommentar

Hva? xkcd er den beste internettstripa jeg veit om. Helt genial serie, og det er ikke et uttrykk som jeg bare slenger rundt.

xkcd var meget bra en gang i tiden, men har for lengst utviklet seg til lite annet enn en samling meningsløse teknologireferanser, memes, grafer og fullstendig mislykkede forsøk på forhold- og romantikkstriper.

Og et sikkert tegn på at noe suger er at det jevnlig figurerer på forsiden av Reddit.

Achewood, det er en genial serie.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Du er ganske søt når du kritiserer ting Lord Britishface.

Selv aner jeg ikke hva xkcd er, men har hørt det er nerdehumor? Eller?

Jepp. Og forfatteren kan ikke å tegne, så stripene består som regel bare to strekmenn som snakker om noe nerdete, av og til med en vits på slutten. Resten av tiden er det grafer og de samme strekmennene som gjør observasjoner om forhold som ville vært gamle i Seinfeld. Som skreddersydd for guttene på Reddit og Digg, som tror de er smarte hvis de kjenner igjen nerdereferansen og identifiserer veldig med de sosialt klossete strekmennene.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar
Jepp. Og forfatteren kan ikke å tegne, så stripene består som regel bare to strekmenn som snakker om noe nerdete, av og til med en vits på slutten. Resten av tiden er det grafer og de samme strekmennene som gjør observasjoner om forhold som ville vært gamle i Seinfeld. Som skreddersydd for guttene på Reddit og Digg, som tror de er smarte hvis de kjenner igjen nerdereferansen og identifiserer veldig med de sosialt klossete strekmennene.

233.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det kommer helt an på hvilket format fjernsynet har, standard format er 16:9

Thank you, captain obvious. Kan du heller svare på spørsmålet mitt?

Et forsinket svar.

Det er helt umulig for meg å si hvor lang høyden og bredden på skjermen din, og oppgi dette som en standard når jeg ikke vet formatet ditt.

Man kan ha 42" i for eksempel 16:9 og da blir den en bredskjerm, eller mindre bredskjerm i 4:3, eller rett og slett et kvadratisk TV i 1:1 format som er 42".

Mitt fjernsyn er 42" i 16:9 format, noe som betyr at lengden er ca. 93cm og høyden er ca. 52cm.

Mens min PC monitor er 24" i 16:9 format, og da er høyden ca. 29,8cm og lengden er ca. 53cm.

Du kan til og med finne ut om begge skjermene har samme format dersom du deler lengden med bredden. Jeg fikk 1,78 for TV og 1,77, noe som betyr at begge skjermene har samme format. Grunnen til at det er et lite avvik er pga måle unøyaktighet.

Nå har du fått god innføring i TV format...

Lenke til kommentar
Den slår nok godt an hos xkcd-publikummet: gammelt meme helt uten mål og mening. Er det for mye jobb å formulere et faktisk argument eller en mening?
Nei, det er underholdende nok å sitte å se du wrante om ting og tang og føre din egen "krig" mot alle som ikke lever i din boble, iallefall som du gir uttrykk for her iallfall :wee:
Lenke til kommentar

Awww yyeaaa

Noen som blir med på svett houseparty?

@trondheim@underground

drar i morgen, hvis jeg ikke er tilbake innen 2 dager, ring snuten.

Hvor? Ricks? :p

Why? Kystpartiet var jo bare sånn kjendisparti fordi Bastesen var leder for lenge siden, og det var morsomt å høre en bannende nordlænding i sælskinnsvest prate i debatter.

Likte partiprogrammet deres.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...