Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Helt korrekt. Snakker vi om kalorier, går man ned i vekt når man dropper kalorier. Men, vi snakket ikke om kalorier, gjorde vi? Du snakket om å kutte ned på matinntaket. Det er noe helt annet. Forskjellige matvarer har forskjellig mengde kalorier, og igjen forskjellige mengder mettelse. Så ja, inntaket med kalorier er lavere. Men matmengden er tilsvarende stor.

Greit nok.

Likevel så fungerer det ypperlig for han. Og det fungerer ypperlig for foreldrene mine. Og det fungerer ypperlig for de som har fått tipsene fra mine foreldre.

Men for ~95% fungerer det ikke i det lange løp.

Som sagt. Det er ikke en diett, men en livsstilsendring. Det fungerer.

diet: a particular selection of food, especially as designed or prescribed to improve a person's physical condition or to prevent or treat a disease

Det er per definisjon en diett.

Du vil ikke være foruten nei. Jeg forstår det, for jeg spiser et halvt brød om dagen selv. Det gjorde også faren min, inntil han sluttet. Men hvor er den "tommel ned fra alle verdens sivilisasjoner"-kilden?

Det var kilden. Jeg kunne ikke finne et eneste stort kjøkken hvor "lavkarbo"-brød inngikk i noen betydelig grad.

Forskningen er ikke entydig, ellers ville det ikke vært et slikt hett debatert tema. Hadde forskningen vært enstydig, ville vi faktisk hatt en fasit vi kunne slått opp i. Har du en slik fasit?

Referer du til lavkarbo eller evolusjon nå? For begge deler er hett debattert.

For all del, jeg bedriver ikke dette selv. Hadde jeg gjort det, skulle jeg kommet med alt av vitenskapelig data som ligger bak dette. Jeg har sett resultatene, jeg har hørt teorien bak det, og jeg har sett resultatet repeteres på andre personer. Mer trenger jeg ikke. At du ikke tror på meg, får så være. Ernæring er et tema vi kommer til å krangle om i mange år, og de finner ut mye rart som de trodde var feil tidligere. (F.eks, visste du at det er best å ha det største måltidet på kveldstid, og heller hoppe over/ha en liten frokost?)

Med et kan du få sette punktum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Fordi matvarer med stivelse inneholder da kcal som alt annet av mat. Total innhold av kcal bestemmer om man går ned i vekt eller ei.

Lenke til kommentar

Gjør det enkelt, kutt matvarer med stivelse og lignende, så går vekten ned.

Ikke nødvendigvis.

Nå må du nesten komme med litt mer enn å bare si "ikke nødvendigvis.". Hvorfor ikke?

Vel, om du erstatter det med andre varer med like mange kalorier så hjelper det jo lite.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

HJELP m,eg, skal usosiela meg dra ned til byen for og treffe noen folk det er lenge siden jeg har sett? pga dårlige bussforbindelser må jeg da ta taxi, koster kansje 400 kroner. What to do`?

Lenke til kommentar

mMmm ... Ostepølse i lompe med ketchup og pølsedressing + øl. Fin og enkel middag med lite oppvask. =D

Favorittretten min er forøvrig fløtegratinerte poteter med en sterkt modifisert fløtesaus med bl.a. geitost og rødvin i.

Tett etterfulgt av digre baconcheeseburgere.

Og så joikakaker med brunsaus, makaroni og rognebærgele. :D

Lenke til kommentar

Favorittretten min er forøvrig fløtegratinerte poteter med en sterkt modifisert fløtesaus med bl.a. geitost og rødvin i.

Tett etterfulgt av digre baconcheeseburgere.

Og så joikakaker med brunsaus, makaroni og rognebærgele. :D

Fikk vann i munnen. Brb.

Fixed.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Kjenner følelsen. Føltes som jeg fikk det da jeg åt deep fried bacon, deep fried banana split eller da jeg dyppa cheese doodles og bacon i smelta sjokolade.

Nesten så jeg kjente blodårene mine tykne mens jeg åt det, så selv om det var usaklig godt, frister det ikke akkurat til gjentagelse. :p

Lenke til kommentar

HJELP m,eg, skal usosiela meg dra ned til byen for og treffe noen folk det er lenge siden jeg har sett? pga dårlige bussforbindelser må jeg da ta taxi, koster kansje 400 kroner. What to do`?

400 kroner med taxi er ikke langt å gå.

lazy asses dere er

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...