Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unngår mikrobølgeovn så mye som mulig egentlig. Før brukte jeg mikro til alt fra karbonader til pølser, men alt blir jo ihjelkokt og får gummikonsistens. Pluss at aminosyrene blir drept av mikrobølgene, så maten i praksis er blottet for proteiner når jeg spiser den.

Lenke til kommentar

Det har da ingenting å si. Jeg sitter på 25 meter kabel og bredbånd fra telenor. Likevel har jeg 12 ms.

Kabler er undervurdert. Det kan ha mye å si (selv om det som regel ikke har det). Uansett er det viktig å ha skikkelig kabel, borte fra støy. Det finnes montører som er likegyldige til nærtliggende støykilder. UTP kabel og 230v-kurs er ingen god match. Slik støy kan senke hastigheten med 80-90%.

Nå sier jeg ikke at du har feil, fordi det har du mest sannsynlig ikke i ditt tilfelle. Har selv en 25m-patche-kabel som jeg har brukt flere ganger uten å merke noe degradering i ytelse. De fleste vanlige kabler skal kunne overføre over 100m på full hastighet uansett.

Nja, du må nok ha høyere spenning enn 230V for å få merkant overslag/støy i nettverkskabler, samme om den er skjermet eller uskjermet, Større industrimaskiner og trafoer har derimot større innvirkning. Min erfaring,

Selv foretrekker jeg å steke eller grille pølsene.

Godt valg!

Lenke til kommentar

Dama fikk cpu+hk+ram av meg i bursdagsgave.

Det fine med det er at jeg kan overklokke litt.

Oppe i 3,8GHz på stock volt nå.

CPU er en Phenom II 955BE som ligger på 3,2 stock.

Lurer på om jeg skal si meg fornøyd eller prøve å dra den enda lenger.

Lenke til kommentar

Hvorfor overklokke? Er ytelsen viktigere enn stabilitet? Hilsen gammel entusiast.

Den virker stabil på 3,8GHz. Så hvorfor ikke liksom?

Tror jeg lar den stå der foreløpig. Har ikke råd til noen suicide run akkurat nå. :p

Uten å leke med Vcore skal det veldig mye til for å drepe CPU/MB. Men kjør ihvertfall prime95/memtest86+ eller tilsvarende kombinasjon en time eller to for å verifisere klokken som stabil.

Lenke til kommentar

Jeg vil bo i stort hus! Er lei av ettromsleilighet på 45 kvadrat.

Mitt barndomshjem på bygda i nord-norge var et gedigent 3-etasjes hus med diger kjeller og alt. Sånn vil jeg ha.

Men ikke vedlikeholde det :p

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...