Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har da ingenting å si. Jeg sitter på 25 meter kabel og bredbånd fra telenor. Likevel har jeg 12 ms.

Kabler er undervurdert. Det kan ha mye å si (selv om det som regel ikke har det). Uansett er det viktig å ha skikkelig kabel, borte fra støy. Det finnes montører som er likegyldige til nærtliggende støykilder. UTP kabel og 230v-kurs er ingen god match. Slik støy kan senke hastigheten med 80-90%.

Nå sier jeg ikke at du har feil, fordi det har du mest sannsynlig ikke i ditt tilfelle. Har selv en 25m-patche-kabel som jeg har brukt flere ganger uten å merke noe degradering i ytelse. De fleste vanlige kabler skal kunne overføre over 100m på full hastighet uansett.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Det har da ingenting å si. Jeg sitter på 25 meter kabel og bredbånd fra telenor. Likevel har jeg 12 ms.

Kabler er undervurdert. Det kan ha mye å si (selv om det som regel ikke har det). Uansett er det viktig å ha skikkelig kabel, borte fra støy. Det finnes montører som er likegyldige til nærtliggende støykilder. UTP kabel og 230v-kurs er ingen god match. Slik støy kan senke hastigheten med 80-90%.

Nå sier jeg ikke at du har feil, fordi det har du mest sannsynlig ikke i ditt tilfelle. Har selv en 25m-patche-kabel som jeg har brukt flere ganger uten å merke noe degradering i ytelse. De fleste vanlige kabler skal kunne overføre over 100m på full hastighet uansett.

At kabelen mellom PC og router/switch kan ha noe å si er jeg enig i, men at det kan markant påvirke ms til sentrale servere mange kilometer unna tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar

Jeg har spist 2 pølser m/brød, reke&krepsesalat og sprøstekt løk 3 ganger som kveldsmat denne uka. Nå blir det ikke pølse på en stund :p

Det er jo så lett når man kjøper alt på Rimi istedet for å betale ut av ræva for en ihjelgrillet pølse på narvesen.

Koke opp vannet først, så dumpe et par pølser oppi, ta av gryta fra plata, når de flyter opp er de gjennomvarme. Smaker ikke ihjelkokt pølse da, for da trekkes de istedet for å kokes. Jeg kjøpte ostegrill denne gangen.

Funker også fjell å varme brødene i mikro i 30 sek.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...