Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle det gjøre det? Driter uansett bare på dassen hjemme.

"A number of factors may lead to the formations of hemorrhoids including irregular bowel habits (constipation or diarrhea), exercise, nutrition (low-fiber diet), increased intra-abdominal pressure (prolonged straining), pregnancy, genetics, absence of valves within the hemorrhoidal veins, and aging."

Lenke til kommentar

Du vet at ved å sitte lenge på toalettet øker sjansen for hemoroider betraktelig?

Hvorfor skulle det gjøre det? Driter uansett bare på dassen hjemme.

Bruker man for lang tid på toalettet, blomstrer hemoroidene opp uansett alder og kjønn, sier han til den danske avisa Urban.

Når man sitter på toalettringen, blir endetarmsåpningen strukket ut i en belastende posisjon. Det skaper blodansamling i tarmen, og etter hvert smertefulle hemoroider, forklarer Gutman.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6968621

Lenke til kommentar

Høres ikke helt bra ut, Lars.

Kunne gått verre. Sikkert bare blodsukkeret mitt. Eller en reaksjon på de nye medisinene. Skulle egentlig tatt blodprøve hver fjortende dag for å være sikker på at jeg ikke får feil reaksjoner, men jeg har ikke tatt en eneste prøve enda.
Lenke til kommentar

Burde jeg være bekymret hvis jeg opplever slikt? L4r5

Neh. Det er ganske vanlig egentlig. Bare et tegn på at noe ikke er som det skal. Enten for mye av et stoff, for lite av noe eller bare et tegn på dårlig allmenntilstand.

Eller det kan være kreft, aids eller lignende. Men hva er sannsynligheten for det i forhold til noe av det andre?

Lenke til kommentar

"A number of factors may lead to the formations of hemorrhoids including irregular bowel habits (constipation or diarrhea), exercise, nutrition (low-fiber diet), increased intra-abdominal pressure (prolonged straining), pregnancy, genetics, absence of valves within the hemorrhoidal veins, and aging."

Bruker man for lang tid på toalettet, blomstrer hemoroidene opp uansett alder og kjønn, sier han til den danske avisa Urban.

Når man sitter på toalettringen, blir endetarmsåpningen strukket ut i en belastende posisjon. Det skaper blodansamling i tarmen, og etter hvert smertefulle hemoroider, forklarer Gutman.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6968621

Kommer med andre ord ann på hvordan man sitter. Man trenger ikke å sitte der i en halvtime med rumbeballene spredd fra den ene siden til den andre. :p

Jeg sitter der til beina sovner. Still going strong.

--

Å svime av grunnet lavt blodtrykk er interessant.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

La meg gjette, du så ikke noe heller når dette skjedde?

Ble litt svart, ja.

Heldigvis er det første gang jeg har opplevd det på lenge. Før så pleide jeg bare å kalle det for "bonus" siden det kom som en ekstra piff på andre ting.

Lenke til kommentar

La meg gjette, du så ikke noe heller når dette skjedde?

Ble litt svart, ja.

Heldigvis er det første gang jeg har opplevd det på lenge. Før så pleide jeg bare å kalle det for "bonus" siden det kom som en ekstra piff på andre ting.

Mhm, da skjedde det OFTE. Flere ganger så kunne jeg reise meg opp, gå litt, også krepere og slå huet i alt mulig rartrtrtrtrt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...