Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spør igjen, tror du mange personer som ikke røyker/snuser/alkohol begynner å røyke hasj før de har prøvd andre lovlige rusmidler?

Nei, men jeg tror du bruker tullestatestikk. Jeg tror også at ett overveldende flertall holder seg til det lovlige, fordi det er det som er tilgjengelig. Og at i det de trår over grensen fra lovlig til ulovlig med hasj går de også over til andre ting, fordi det er tilgjengelig.

Også vil jeg selvsagt gjennta megselv også, og spør hvor mange du tror det er i norske fengsel som ikke fikk melk når de var små?

Lenke til kommentar

Gypsy: Hva med å være litt mer spesifikk i hva som ikke har sammenheng? Enn så lenge kan jeg dumme det ned litt, til ære for deg.

Det er to jorder. På det ene finner man røyk, snus, alkohol, alt det lovlige. Plukk og spis det du vil på denne siden, men den andre siden er fylt med større og bedre godsaker. Men du slipper ikke til der. For det første er det gjerde, og for det andre har du ikke lov. Så driter du i at det ikke er lov, og så klatrer du over gjerdet, for du vil ha tak i frukten hasj, kun den selvfølgelig, for den er jo ufarlig. Men de andre fruktene er jo sterkere, og plutselig er jo alle de andre fruktene også lette å få tak i, kokain, heroin, you name it. Fort gjort å plukke litt da.

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg leser store deler av det som er blitt skrevet siden sist jeg var innom, så godta litt gammel quoting. 8D

Jeg begynner å bli jævlig lei av å være loner kjenner jeg.

Singellivet du tenker på, eller det at du ser ut til å tilbringe mesteparten av tiden du ikke er på jobb med å sitte hjemme alene?

Det siste, egentlig. Jeg hadde lillebror på besøk et par uker, og når han dro ble jeg bare sittende og stirre i veggen eller gjøre ingenting hele dagen resten av ferien. De siste 4 dagene har jeg knapt fått sove på natta også pga varme eller hva det nå er..så nervene var litt tynnslitte når jeg skreiv det der.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg tror du bruker tullestatestikk. Jeg tror også at ett overveldende flertall holder seg til det lovlige, fordi det er det som er tilgjengelig. Og at i det de trår over grensen fra lovlig til ulovlig med hasj går de også over til andre ting, fordi det er tilgjengelig.

Også vil jeg selvsagt gjennta megselv også, og spør hvor mange du tror det er i norske fengsel som ikke fikk melk når de var små?

Vet du egentlig hvor mange i Norge som har prøvd hasj? Da vil jeg også spørre, hvor mange av disse tror du har prøvd kokain/heroin?

Uansett, om svaret ditt er nei, så er da alkohol/tobakk et springbrett videre til sterkere stoffer. Det er nok ikke like stort som alkohol - hasj, men det er da uten tvil et springbrett.

Hva ser du på som mest sansynlig?

rusfri - tobakk - alkohol - hasj

rusfri - hasj - heroin

rusfri - heroin

Ser du logikken?

At alle som sitter i fengsel har drukket melk kan da ikke sammenlignes i det hele tatt med det vi snakker om. Det gir da null mening.

Lenke til kommentar

Hva gjør jeg når jeg gjentatte ganger har vært hos legen og tatt blodprøver, og han tror det kan være gallestein. Selvfølgelig googla jeg det og sjekka symptomer (ja, man skal være forsiktig med selvdiagnose), og jeg har to symptomer som står som "sjelden, men alvorlig symptom. Kontakt lege." Jeg har jo forsåvidt vært i kontakt med lege, men det er en stund siden. Han har innkalt meg til ultralyd (for å se etter gallestein), men det er en måned til. Hvis jeg skal gå med oppkast, sterke magesmerter, diare, ryggsmerter, feber med kulderystninger og gulsott i en måned til blir jeg gal. Heldigvis kommer det bare av og til, med 1-2 ukers mellomrom.

Lenke til kommentar

Vet du egentlig hvor mange i Norge som har prøvd hasj? Da vil jeg også spørre, hvor mange av disse tror du har prøvd kokain/heroin?

Uansett, om svaret ditt er nei, så er da alkohol/tobakk et springbrett videre til sterkere stoffer. Det er nok ikke like stort som alkohol - hasj, men det er da uten tvil et springbrett.

Hva ser du på som mest sansynlig?

rusfri - tobakk - alkohol - hasj

rusfri - hasj - heroin

rusfri - heroin

Ser du logikken?

At alle som sitter i fengsel har drukket melk kan da ikke sammenlignes i det hele tatt med det vi snakker om. Det gir da null mening.

Det er en tåpelig sammenligning, oh yes, men poenget var at å koble de er ca like bra som å koble heroin og alkohol. Det er to vidt forskjellige ting, i det en av dem er lovlig, og den andre ikke.

Men ja, jeg ser logikken din, og jeg er enig, til en viss grad. Det jeg vil frem til er at det står en lovbok mellom alkohol og hasj. Og at det skal litt mer til å krysse den lovboken, enn det skal for å fortsette etterpå. Det er ett mye større skritt mellom alkohol og hasj enn det er mellom hasj og heroin. Så lenge hasj har på seg rykte for å være ufarlig (jeg vet om det fysiske aspektet, men i det store bildet er det her og nå bare ett rykte) vil folk ha lavere terskel for å krysse lovboken. I og med at det ikke er farlig. Og om lovboken først er bak en, så er ikke skrittet videre så stort. Jeg er for å flytte lovboken ett hakk lengre, og sette den etter hasj, slik at hasj faktisk kan bli det ufarlige stoffet det er.

Så ja, vi er forsåvidt enige. Jeg syns bare sprinbretttet ditt som ubetydelig lite når man ser på hvor mange som holder seg til alkohol/tobakk versus dem som holder seg til alkohol/hasj.

Nååååååå er det jentefight i DNFK igjen? I r shocked.

Jentefight tilsier vel at det kommer argumenter fra begge sider, og ikke argumenter fra en, og kvinneguiden-oppførsel fra den andre?
Lenke til kommentar

Ser ut til at vi er ganske enige ja, jeg ville bare påpeke at det eksisterer et springbrett selv om det er mindre enn alkohol - hasj. Den eneste grunnen til det er såklart loven som sier at det er ulovlig å røyke hasj, og at mange er feilinformerte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oh snap! lol

Tror du har bedre kjennskap til kvinneguiden enn meg. :!:

Det skulle da virkelig ikke undre meg, da jeg faktisk har brukt det forumet i perioder. Men så kommenterte jeg heller ikke hvem som hadde best kjennskap til forumet, men hvem som brukte den velkjente kvinneguide-oppførselen, uten argumentene. Men, plukk og miks postene mine som du føler for. Du er ikke for meg mer enn et tilfeldig menneske på internett, slik jeg sikkert er for deg også. Så nok nå, dnfk trenger ikke flere krangler enn det som fikk tråden godt stengt for en god stund siden. La ikke oss ødelegge trenden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...