Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Beklager, men jeg leser store deler av det som er blitt skrevet siden sist jeg var innom, så godta litt gammel quoting. 8D

Jeg begynner å bli jævlig lei av å være loner kjenner jeg.

Singellivet du tenker på, eller det at du ser ut til å tilbringe mesteparten av tiden du ikke er på jobb med å sitte hjemme alene?

Alkohol er et mye farligere rusmiddel enn hasj så it makes no sense! v

Kommer ann på hvordan man ser det. Stiller man det opp helt alene og sammenligner fysiske skader, så ja. Men slik lovverket er nå har hasj en tendens til å virke som ett veldig effektivt springbrett til helt andre ting, som igjen er mye farligere enn både alkohol og hasj.

Fordi han er en hykler. Eventuelt er han ikke en hykler, men tør ikke ta sjansen på å få et rulleblad. Eller så er han bare uvitende.

Fy på deg Lars, du fremstiller det som negativt at man ikke tar sjangsen på å få ett rulleblad. Å tenke langsiktige konsekvenser er positivt. Stort sett, alt med måte, liksom.

Utenfor Trondhjem. Det burde forklare alt.

Hadde bare foreldra mine latt meg vokse opp i Stavanger som jeg ville, hadde jeg vært mye mindre fucked up og enda mer glad i bøker. Sannsynligvis hadde jeg også likt politikk, hatt bedre karakterer og vært på god vei til å bli en allmennpraktiserende lege i stedet for trygdesnyltende mediafjomp.

Seriøst, smurfen? Seriøst? Ene og alene fordi du vokste opp der, så har du feilet i alle dine barneambisjoner? Du tror ikke det har litt å gjøre med at du har store problemer med å sparke deg selv i rævva, og ikke hører på folk når de prøver å gjøre det for deg? Ikke særlig shame i å slite med ting og å være tiltaksløs pga av det, men det er da måte på hva man kan skylde på.

Jeg hadde mye fravær på vg2 fordi mamma fødte meg tre dager etter termin. Hadde hun bare trykket meg ut i tide hadde jeg hatt prikkfritt vitnemål. /sette ting på spissen

*dele ut litt kjærlighet i hytt og pinevær fordi jeg ser jeg virket litt sånn sur uten å være det og ikke gidder å gå tilbake å redigere*

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøst, smurfen? Seriøst? Ene og alene fordi du vokste opp der, så har du feilet i alle dine barneambisjoner? Du tror ikke det har litt å gjøre med at du har store problemer med å sparke deg selv i rævva, og ikke hører på folk når de prøver å gjøre det for deg? Ikke særlig shame i å slite med ting og å være tiltaksløs pga av det, men det er da måte på hva man kan skylde på.

Jeg hadde mye fravær på vg2 fordi mamma fødte meg tre dager etter termin. Hadde hun bare trykket meg ut i tide hadde jeg hatt prikkfritt vitnemål. /sette ting på spissen

*dele ut litt kjærlighet i hytt og pinevær fordi jeg ser jeg virket litt sånn sur uten å være det og ikke gidder å gå tilbake å redigere*

Ikke helt seriøst, men det er lettere å skylde på det enn på at jeg er en slabbedask.

Men jeg tror jeg hadde vært en helt annen person om jeg hadde vokst opp i en by (Stavanger) enn et lite tettsted (Orkanger) in the middle of nowhere (Midt-Norge).

På samme måte tror jeg sånn halvveis at jeg alltid er sent ute og for sen til alt mulig fordi mamma fødte meg litt over en måned etter termin.

Det at jeg har et snev av autisme, tror jeg derimot ingenting på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Nå var fransk techno altfor digg, rett før jeg tar meg en dans på gulvet her

Ser deg og høyner med denne

http://stereogum.com/766792/opeth-the-devils-orchard-stereogum-premiere/franchises/haunting-the-chapel/

Eg kan godt ta i mot litt kjærleik! :fun:

Also, hva gjør dere neste lørdag?

Lenke til kommentar

Det er alltid noe som kunne gått verre. Se det fra det positive perspektivet. ;)

Joda. Jeg kunne vært død. :p Eller faktisk stemt høyre. :|

Satser på at du er seriøs her, og spør hvorfor den boplassen er såpass mye verre enn Stavanger at du gjør det så mye verre på skolen?

Fordi i mine øyne suger Trøndelag eselpikk i forhold til Rogaland, og rulling på r-ene er ikke halvparten så kult som skarring på r-ene.

I Stavanger hadde jeg ikke blitt mobbet halvt i hjel for å skarre på r-ene og snakke stavanger-dialekt.

e: I tillegg hadde jeg ikke tillagt meg den forferdelige dialekten jeg snakker om jeg hadde vokst opp et annet sted enn Trøndelag.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Ikke helt seriøst, men det er lettere å skylde på det enn på at jeg er en slabbedask.

Vet du hva som ikke er lettere, men mye kulere? Gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg skal flytte for meg selv nå. Har 3 uker på å finne hybel til skolestart på.. Kom in på VGS i narvik. Sliter jævlig om jeg ikke klarer å finne en hybel til da:/ Tror jeg.

Se positivt på det, da har du fått oppleve å være en uteligger.

Lenke til kommentar

Men jeg tror jeg hadde vært en helt annen person om jeg hadde vokst opp i en by (Stavanger) enn et lite tettsted (Orkanger) in the middle of nowhere (Midt-Norge).

På samme måte tror jeg sånn halvveis at jeg alltid er sent ute og for sen til alt mulig fordi mamma fødte meg litt over en måned etter termin.

Det at jeg har et snev av autisme, tror jeg derimot ingenting på.

Altså. Greit at vi blir påvirket av miljø, og at det former oss, men det var da måte på, da.

Og jeg håper den delen med "sent ute" bare er tull. Så jeg velger å ikke kommentere det noe mer.

Eg kan godt ta i mot litt kjærleik! :fun:

Also, hva gjør dere neste lørdag?

Sitter hjemme og glor tv? For ja, vi har fått tv-signaler etter nesten ett år uten, og jeg angrer allerede. 8D
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ser ut som jeg skal flytte for meg selv nå. Har 3 uker på å finne hybel til skolestart på.. Kom in på VGS i narvik. Sliter jævlig om jeg ikke klarer å finne en hybel til da:/ Tror jeg.

Det klarer du, bare sett inn ørten annonser her og der om hvor snill gutt du er, hvilken linje du skal osv.

Lenke til kommentar

Og alkohol er springbrettet til hasj.

What? Begrunn påstanden din litt, i alle fall?

Alkohol og hasj gir forskjellig rus, men ikke nødvendigvis mer eller mindre rus enn den andre. Alkohol er lovlig, og fås kjøpt på butikken. Du kan holde alkoholbruken din så og si helt for deg selv. Du må via kassen for å kjøpe det, og gi penger til mennesker som ikke aner hvem du er og ikke kunne brydd seg mindre om hva du skal i helga. Så begynner du med hasj, der du må snike deg rundt i skyggene i frykt for lovens lange arm, og der det er en viss sannsynlighet for at personen du kjøper av enten selv dealer sterkere stoffer, eller kjenner noen som gjør det. Jeg ser godt, og har sett live at hasj er ett springbrett, men dette er første gang jeg hører at alkohol er ett springbrett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Sitter hjemme og glor tv? For ja, vi har fått tv-signaler etter nesten ett år uten, og jeg angrer allerede. 8D

HVa med å dra med deg paien og komme og grille, drikke rosa drinker med meg, Lars, Freddy og en hel haug med superduperkule folk i hagen vår? :D

Lenke til kommentar

HVa med å dra med deg paien og komme og grille, drikke rosa drinker med meg, Lars, Freddy og en hel haug med superduperkule folk i hagen vår? :D

Jeg tviler sterkt, siden vi mest sannsynlig kommer til å sitte og glo tv etter at frøken dings er i seng, men mamma syns det var synd at de var barnevakt i jobbhelgen til Espen nå, så jeg kan jo alltids høre med henne.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Beklager, men alt jeg leser er blablabla.

Men ok.

Begrunn påstanden min? Absolutt alle jeg vet om har begynt med alkohol, eller prøvd alkohol, før dem har begynt med hasj. Finnes sikkert unntak, men det vil jeg tro er relativt få.

Det andre du babler om er ikke relevant. :)

Lenke til kommentar

Alkohol og hasj gir forskjellig rus, men ikke nødvendigvis mer eller mindre rus enn den andre. Alkohol er lovlig, og fås kjøpt på butikken. Du kan holde alkoholbruken din så og si helt for deg selv. Du må via kassen for å kjøpe det, og gi penger til mennesker som ikke aner hvem du er og ikke kunne brydd seg mindre om hva du skal i helga. Så begynner du med hasj, der du må snike deg rundt i skyggene i frykt for lovens lange arm, og der det er en viss sannsynlighet for at personen du kjøper av enten selv dealer sterkere stoffer, eller kjenner noen som gjør det. Jeg ser godt, og har sett live at hasj er ett springbrett, men dette er første gang jeg hører at alkohol er ett springbrett.

Vil du ikke tro at en person som drikker mye alkohol og røyker/snuser har en større sannsynlighet for å begynne med hasj?

Lenke til kommentar

Jeg tror mennesker som liker å ruse seg er mer troverdige til å like andre ruser enn de de begynte med enn mennesker som ikke liker rus og den mangelen på kontroll. Men å si at alle som bruker hasj brukte alkohol først blir som å si at nesten alle i norske fengsler fikk melk når de var små. Lite sammenheng. Det er to forskjellige arenaer, i motsetning til hasj og andre stoffer.

Hey, alkohol skal visst ikke regnes med. Det er jo lovlig vettu.

Du diskuterer fra tid til annen fantastisk kvinneguiden-ish. Just saying.

Men anyhow, alkohol skal regnes med, men i det det er lovlig på det regnes med i en annen gruppe. Det er to forskjellige arenaer, som sagt. Jeg er for legalisering av hasj, for å bli kvitt det ufarlige stoffet som i lys av sin rolle som springbrett kan være dødelig.

Endret av Nie
Lenke til kommentar

Jeg tror mennesker som liker å ruse seg er mer troverdige til å like andre ruser enn de de begynte med enn mennesker som ikke liker rus og den mangelen på kontroll. Men å si at alle som bruker hasj brukte alkohol først blir som å si at nesten alle i norske fengsler fikk melk når de var små. Lite sammenheng. Det er to forskjellige arenaer, i motsetning til hasj og andre stoffer.

Jeg spør igjen, tror du mange personer som ikke røyker/snuser/alkohol begynner å røyke hasj før de har prøvd andre lovlige rusmidler?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...