Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mistet flere gamle bekjente, og en god venninne mistet bestevenninnen sin, naboen min hoppet fra terrassen sin og klarte å ta livet av seg i går. Jeg har sikkert glemt noe og. Hadde det ikke vært for at jeg har bursdag på søndag hadde jeg desperat ønsket at det var neste uke alt.

Lenke til kommentar

Come one...ikke her også vel?

Det er jo farkings over alt..

*åpne random tech-site*

Seriøst. Du er overrasket over at folk diskuterer en av de største nasjonale begivenhetene (dessverre med negativt fortegn) i vår levetid, også her? Really? Det er gått en jævla uke, det er ingenting! Det er direkte usmakelig å klage på at folk prater om 22.07, og spesielt å klage på at de setter ord på sorgen over å ha mistet noen nære. Skjerpings.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Come one...ikke her også vel?

Det er jo farkings over alt..

*åpne random tech-site*

Seriøst. Du er overrasket over at folk diskuterer en av de største nasjonale begivenhetene (dessverre med negativt fortegn) i vår levetid, også her? Really? Det er gått en jævla uke, det er ingenting! Det er direkte usmakelig å klage på at folk prater om 22.07, og spesielt å klage på at de setter ord på sorgen over å ha mistet noen nære. Skjerpings.

Følgende kan virke støtende på ømfintlige sjeler som er hakket mer direkte rammet av terroraksjonene enn meg:

Oppriktig og ærlig talt:

Jeg er omreisende serviceteknikter i Oslo.

Møllergata, Grubbegata, Akersgata og Høyesteretts Plass er gater som jeg bruker som faste ruter litt avhengig av hvor i sentrum jeg er og skal til. Så sent som fredag 22/7-2011 trålet jeg samtlige gater på jakt etter parkeringsplass fordi jeg skulle på en jobb i Grensen 12, dette var heldigvis noen timer før hele området gikk i lufta. Jeg hadde bekjentskaper på Utøya, jeg har flere ganger møtt en av personene som omkom i Regjeringskvartalet, jeg har flere ganger vært i flere av byggene i Regjeringskvartalet og andre bygg i umiddelbar nærhet.

Jeg var fordømt skjelven hele forrige helg, kun tilfeldigheter gjorde at ikke jeg, eller noen av mine kolleger var i Regjeringskvartalet akkurat da det skjedde. Jeg har holdt meg unna minnemarkeringer. Jeg må innrømme at de første kjøreturene gjennom Hammersborgtunnellen og sentrum generelt (særlig tirsdag morgen, da det sørenmeg var roser OVER ALT!) gjorde inntrykk, men bomba virker ikke mer virkelig selv om jeg så røyken fra Økernveien forrige fredag, og i løpet av de siste dagene har kjørt omveier om de deler av området der det lar seg gjøre for både å prøve å bearbeide det som har skjedd, og for å tilfredsstille generell morbid nysgjerrighet.

Sannheten er at vi må tilbake til hverdagen, samme pokker hva som har skjedd, så er det nå en gang slik at selv om denne ene dagen gjorde et uutslettelig inntrykk på alle og enhver, må vi innse at verden går videre. Jeg sier ikke at det er lett, jeg sier ikke at det ikke er faen så tragisk det som har skjedd, men slik er det. Jobben min jager meg rundt i kontorlokaler over hele Østlandet, alt fra barnehager og skoler, til departementer og ambassader, og selv om det ikke føltes riktig for alt i verden, klarte også jeg å dra ut på en jobb høyt oppe i Postgirobygget i dag, en plass jeg sa til meg selv forrige fredag at jeg faen aldri skulle til igjen!

For alle som ikke åpner spoileren; Mr Conway Twitty!

http://www.youtube.com/watch?v=IsZL10oxPwY

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...