Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Ugh, ga opp legen, sto bare i kø hele tiden, og strengt tatt er jeg jo ikke syk, bare får ikke sove på tredje dagen.

Hva gjør man nå, tro..kjenner jeg har lyst å legge meg, men vil jeg waste hele ettermiddagen på å ligge å svette i sengeklærne, og uansett ødelegge evt nattsøvn. Eller er det best å tenke sånn at all søvn er bra søvn uansett på døgnet? Skal jo på jobb mandag formiddag..hm.

Et tips jeg kan gi deg er å kjøpe reisesyketabletter (f.eks. Postafen) og ta dobbel av vanlig dose. Det bør hjelpe deg med innsovning og "vedlikehold" av søvnen.

OBS! Ikke ta hele pakka eller noe. Det kan være farlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har aldri likt brunost (bare når jeg var veldig liten), det forklarer kanskje litt. :p Men når vaflene blir kalde så blir de som regel tørre og harde? :dontgetit: Men jeg har smakt vafler som lages for å spises kalde, de myke og gode selv om de er kalde. :wee: De er gode med smør på. Oldemor lager det.

Hmm, rømme? :hmm:

Ja, det er sant. Smør og sukker er også godt. Men foretrekker sukker på pannekaker (sammen med bacon). Syltetøy på pannekaker er også godt, men det er bedre på lapper.

Lenke til kommentar

Det nevnte mamma engang i fjor når jeg slet med det samme..men da fikk jeg time hos lege og fikk sovetabletter. Som jeg egentlig ikke syntes funket uansett..

Sånne naturmidler som Valerina er jo bare piss hvertfall..prøvde en slik "sovete" igår jeg kjøpte i butikken, drakk to kopper før jeg la meg og fikk ikke sove uansett. Lå og leste til jeg ble søvnig, slo av lyset, også bare skjer ingenting. Kobler ikke ut hjernen sånn at jeg sovner. Blir liggende og riste på beina eller snu meg ene og andre veien, så blir det for varmt eller for kaldt, så må jeg pisse..blir aldri ro.

Kunne godt lagt meg nedpå nå, men hvis jeg sovner i 3 timer får jeg aldri sove igjen på natta når det er mørkt og mindre varmt ute..

Og da får jeg jo aldri koblet ut heller de 8-9 timene av døgnet jeg pleier å sove. Nå er jeg dødssliten og mangler matlyst.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Vaflene blir jo myke og gode hvis de blir lagret under plast eller noe, tror ikke man har spesielle oppskrifter som er beregnet skal bli kalde vaffler. :p

Rømme passer til alt, vafler med hjemmeplukket blåbær og rømme er også veldig godt.

Er det noen fare og plukke rips i fra busker der det har vært fugler og spist en del? har ripsbusker som er spist ganske mye av, men enda endel igjen også, men så vet jeg ikke om jeg vil plukke av dem siden det har sittet fugler på greinene osv. Kan man bli syk av det?

Lenke til kommentar

Det nevnte mamma engang i fjor når jeg slet med det samme..men da fikk jeg time hos lege og fikk sovetabletter. Som jeg egentlig ikke syntes funket uansett..

Sånne naturmidler som Valerina er jo bare piss hvertfall..prøvde en slik "sovete" igår jeg kjøpte i butikken, drakk to kopper før jeg la meg og fikk ikke sove uansett. Lå og leste til jeg ble søvnig, slo av lyset, også bare skjer ingenting. Kobler ikke ut hjernen sånn at jeg sovner. Blir liggende og riste på beina eller snu meg ene og andre veien, så blir det for varmt eller for kaldt, så må jeg pisse..blir aldri ro.

Kunne godt lagt meg nedpå nå, men hvis jeg sovner i 3 timer får jeg aldri sove igjen på natta når det er mørkt og mindre varmt ute..

Og da får jeg jo aldri koblet ut heller de 8-9 timene av døgnet jeg pleier å sove. Nå er jeg dødssliten og mangler matlyst.

Kjenner så alt for godt til problemet.

Hmm... Lege var utelukket. Postafen dels det samme. Te funket ikke.

Mediterer du? Om ikke skikkelig søvn så kan det hjelpe litt.

Lenke til kommentar

Har ingen sjans å rekke fastlegen min idag, og de har stengt i helga. Må reise et stykke med tog dit. De stenger 15.

Så det er utelukket..prøvde å ringe isted men da var det bare "du er nr.10 i køen" osv.

Legevakten er jo i drammen, men..man går liksom ikke dit med mindre man har brukket noe eller er skadet, og sitter og venter 2 timer på å slippe inn.

Skal prøve reisesyketabletter, stikker ut og går en tur snart uansett. Blir bare deppa av å sitte inne og glo på TV/PC.

Jeg bare lurer på når jeg kan legge meg nedpå, evt ta disse reisesyketablettene. Ødelegger jeg sjansene for nattesøvn hvis jeg sovner i 3 timer nå, så er jeg jo like langt i morgen igjen.

Lenke til kommentar

Vaflene blir jo myke og gode hvis de blir lagret under plast eller noe, tror ikke man har spesielle oppskrifter som er beregnet skal bli kalde vaffler. :p

Er det noen fare og plukke rips i fra busker der det har vært fugler og spist en del?

Jo, noen vaffeloppskrifter blir ikke gode når de blir kalde (tror jeg). Jeg lagrer alltid maten godt under plast. :)

Min mening: Plukk dem og vask dem under springen. ;) Tror ikke det er farlig. Men hvis du skulle bli syk så kan jo rådet mitt være ansvarlig for det! :dontgetit:

Det er en nettside med en SWF-fil (flash) som bare står og looper uendelig og teller hvor mange sekunder du har hørt på det. Også endrer katten litt størrelse og utstyr etterhvert.

Haha. :D Som en torture test på deg selv, eller har du installert det på en annen sin PC? Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Tror jeg tar sjangsen. Hjemmelaget ripssyltetøy er jo bare supergodt. Jeg har og solbær, men er usikker på hva jeg kan bruke den til.

Lenke til kommentar

Når skal vi få Geordie Shore til Norge? DÆVVVVVEEERRRR. MÅ. SE. DET.

Yes! Gleder meg som faen til Big Brother også, altfor mye bra som starter nå til høsten.

Tror jeg tar sjangsen. Hjemmelaget ripssyltetøy er jo bare supergodt. Jeg har og solbær, men er usikker på hva jeg kan bruke den til.

Solbærsaft

Lenke til kommentar

Har tenkt sånn de siste 2 dagene også. "Får holde ut til i kveld, så sovner jeg sikkert av utmattelse"..men så blir klokka 21, 22, 23 og da føler jeg meg piggere og kvikkere plutselig..så sitter jeg og spiller ellerno til 03, legger meg, og blir liggende våken til 09-10 igjen. Repeat.

Problemet blir at jeg tenker knapt på annet enn om jeg får sove eller ikke sove. Får ikke gjort noe annet. Har prøvd å spille spill, men mister interessen etter 10 minutter.

Har også prøvd å bryte av med å stå opp og se på TV en stund og så legge meg igjen. Det funket heller dårlig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvordan lager man saft egentlig?

Man legger bær i en slags sil. Den sila putter du i en saftkjele som har en kjegleformet opphøyning i midten. Den opphøyningen har et hull i seg. Sett kjelen oppå en annen kjele som er fyllt med vann. Når vannet koker trekker dampen ut råsaften av bærene som renner ned i bunnen av saftkjelen.

Safkjelen ser ca slik ut sett i tversnitt:

|     |
|     |
|_/ \_|

Saften samler seg rundt kjeglen og kan tappes ut gjennom en kran eller slange som er koblet til på siden. Man må være nøye med å tappe den før det renner over og ned i vannkjelen.

Når råsaften er tappet ut tilsetter man sukker og heller det på flasker som er kokt for å fjerne bakterier.

Det er sikkert mer fancy måter å gjøre det på, men dette er god gammeldags saftkoking slik jeg er kjent med det fra bestemors kjøkken.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Gud, hadde håpet at det skulle kunne gjøres på en litt enklere måte. Husker jo det der i fra når mamma brukte å lage saft. Jeg har ikke nødvendig utstyr.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...