Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den lokale COOP'en har fått en smekk på fingrene av onkel blå etter å ha solgt alkohol til en mindreårig - Intet alkosalg på 14 dager.

Vanvittig tåpelig at regelverket straffer utsalgsstedene som blir lurt heller enn svindlerne.

Hvordan mener du at utsalgsstedene blir lurt? Mener det er utsalgsstedene, som må skjerpe seg når det er de som selger det til mindreårige. Det er utsalgsstedene som må spørre om legitimasjon. Er dog enig at de mindreårige kunne fått en smekk på pungen de også.

Lenke til kommentar

Hvordan mener du at utsalgsstedene blir lurt? Mener det er utsalgsstedene, som må skjerpe seg når det er de som selger det til mindreårige. Det er utsalgsstedene som må spørre om legitimasjon. Er dog enig at de mindreårige kunne fått en smekk på pungen de også.

Hvis de rett og slett ikke ber om leg kan utsalgsstedet delvis klandres, men hvis en syttenåring får kjøpt alkohol med lånt eller falsk leg har ikke den som sitter i kasse gjort noe som helst galt.

Lenke til kommentar

Hvordan mener du at utsalgsstedene blir lurt? Mener det er utsalgsstedene, som må skjerpe seg når det er de som selger det til mindreårige. Det er utsalgsstedene som må spørre om legitimasjon. Er dog enig at de mindreårige kunne fått en smekk på pungen de også.

Hvis de rett og slett ikke ber om leg kan utsalgsstedet delvis klandres, men hvis en syttenåring får kjøpt alkohol med lånt eller falsk leg har ikke den som sitter i kasse gjort noe som helst galt.

Ja, men blir de tatt med falsk legg så får de en ganske bra straff. Ettersom jeg har forstått det tar politiet det ganske seriøst.

Lenke til kommentar

Jeg lurer veldig på hvordan denne tragedien kommer til å påvirke valgkampen/valget, jeg. Blir spennende å se. Og ja, dette er meg som prøver å tenke på noe annet enn selve tragedien.

 

Siden det er lokalvalg så blir det litt verre for ap å få en haug med sympatistemmer, men jeg tror nok frp kan komme til å miste noen.

Lenke til kommentar

Jeg lurer veldig på hvordan denne tragedien kommer til å påvirke valgkampen/valget, jeg. Blir spennende å se. Og ja, dette er meg som prøver å tenke på noe annet enn selve tragedien.

 

Siden det er lokalvalg så blir det litt verre for ap å få en haug med sympatistemmer, men jeg tror nok frp kan komme til å miste noen.

Ser den. Jeg sitter med den teori at de som er førstegansvelgere og andregangsvelger som ikke har tatt politisk ståsted kommer til å stemme AP av ren solidaritet. Men de som har stemt et par år og har et parti de er loljale til kommer til å stemme det de alltid har gjort.

Lenke til kommentar

Jeg lurer veldig på hvordan denne tragedien kommer til å påvirke valgkampen/valget, jeg. Blir spennende å se. Og ja, dette er meg som prøver å tenke på noe annet enn selve tragedien.

 

Siden det er lokalvalg så blir det litt verre for ap å få en haug med sympatistemmer, men jeg tror nok frp kan komme til å miste noen.

Ser den. Jeg sitter med den teori at de som er førstegansvelgere og andregangsvelger som ikke har tatt politisk ståsted kommer til å stemme AP av ren solidaritet. Men de som har stemt et par år og har et parti de er loljale til kommer til å stemme det de alltid har gjort.

 

Tar vel ikke lange tiden før konspirasjonsteorier om at AP gjorde det mot seg selv for å sanke stemmer til valgkampen..akkurat som teoriene om at 9/11 var iscenesatt av amerikanske myndigheter for å ha noe å krige mot islam for.

Lenke til kommentar

Tar vel ikke lange tiden før konspirasjonsteorier om at AP gjorde det mot seg selv for å sanke stemmer til valgkampen..akkurat som teoriene om at 9/11 var iscenesatt av amerikanske myndigheter for å ha noe å krige mot islam for.

Norge og USA kan da ikke sammenlignes på den måten i det hele tatt.

Lenke til kommentar

http://www.nyhetsspeilet.no/2011/07/er-alle-hoyrefolk-potensielle-terrorister-na/comment-page-2/#comment-67150

 

Selv tror jeg dette er den aller mest plausible forklaringen på hva som skjedde.

 

Hahaha, fy faen.

HAHA, what the fuck.

Idiot-nivået i dagbladet sine kommentarfelt var så høgt at eg brukte å bli sint. Idiot-nivået i den linken er på "innavl i fem-og-tredve generasjonar"-nivået. Det er så dumt at eg ler meg halvt i hjel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...