Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan går det med folk?, jeg har sovet sånn 4 timer - Får ikke sove mer :thumbdown:

Jeg sitter og ser på nyheter og er fysisk kvalm. Tror jeg faktisk går og kjøper meg en pakke røyk. Dette er bare for sykt.

 

Kva skjedde med at namn ikkje skal ut før etter ein person er dømmt?

Offentlig interrese trumfet det. Når det gjelder denne personen så kunne jeg ikke brydd meg mindre om hans rettigheter i forhold til vær varsom-plakaten.
Lenke til kommentar

Hvordan går det med folk?, jeg har sovet sånn 4 timer - Får ikke sove mer :thumbdown:

Jeg sitter og ser på nyheter og er fysisk kvalm. Tror jeg faktisk går og kjøper meg en pakke røyk. Dette er bare for sykt.

 

Kva skjedde med at namn ikkje skal ut før etter ein person er dømmt?

Offentlig interrese trumfet det. Når det gjelder denne personen så kunne jeg ikke brydd meg mindre om hans rettigheter i forhold til vær varsom-plakaten.

 

Då so... Eit spørsmål eg sitter igjen med er kafor straff vedkomande kjem til å få? Siden dette er den første terrorhandlinga sidan Andre Verdskrig

Lenke til kommentar

Då so... Eit spørsmål eg sitter igjen med er kafor straff vedkomande kjem til å få? Siden dette er den første terrorhandlinga sidan Andre Verdskrig

Han får 21 års forvaring. Det vil si at etter 21 år vil det vurderes på nytt om han kan integreres i samfunnet igjen. I teorien kan han bli i fengsel resten av livet.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Herregud. Våkna nå. 84 drepte er et relativt stort hopp fra 10.

Samme tenkte jeg når jeg våkna, eller var vel snakk om 20-30 når jeg la meg, but still.. :no:

Lenke til kommentar

Då so... Eit spørsmål eg sitter igjen med er kafor straff vedkomande kjem til å få? Siden dette er den første terrorhandlinga sidan Andre Verdskrig

Etter §147a i straffeloven, underpunkt a og b så får han 21 års fengsel.

Deretter får han garantert forvaring og etter endt forvaring så vil det bli en vurdering om han forsatt utgjør en trussel for samfunnet, om han gjør det så vil han få 5 ny år (slik kan det fortsette til evig tid).

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Tallet var 10 når jeg gikk å la meg. Hadde store problemer med å få sove.

Tallet var totalt 91 da jeg sovnet i 10-tiden i dag tidlig. Utrolig glad for at de ikke har funnet noen fler. De har funnet nok.

 

Herregud, se hva han har gjort. Han har gått blant grupper av mennesker ned til 14 år og henrettet dem uten å nøle. De har tryglet han på sine knær og han har skutt dem ned. Han har sparket dem for å se om de er døde, og så skutt dem igjen før han jaktet videre på en ny gruppe med unge mennesker. Om ikke denne mannen blir låst inne resten av sitt liv er det noe alvorlig galt med rettsystemet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...