Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kuer er miljøverstinger. Og jeg mener mens de er levende. Og i en verden der det såvidt er nok mat til å fôre alle (ikke det en gang, men det har i hvert fall POTENSIALE til det), så er folk egoistiske nok til å ta seg det PRIVELEGIET å handle økologisk som er SLØSING med ressurser. Samme gjelder vegetarianere. For hver privilegerte, vestlige dust som føler for å dra følelsen av "jeg-er-spesiell-og-verdt-mer-enn-andre" inn i maten sin, så er det et barn i Afrika, eller en person i Nord-Korea, eller Haiti, eller Guam, eller hvor som helst ellers som skulle ønske de kunne industrialisere matproduksjonen i landene sine slik at det kanskje, kanskje ville være nok mat til alle.

Å være vegetarianer for dyrevernet sin del er... kunnskapsløst, men forståelig. Å være vegetarianer av miljøhensyn og å spy det ut på offentlige plattformer er et steg i retningen av å fortsette å la mindre privilegerte verden over sulte i hjel.

Lenke til kommentar

Dyr som avles kun for mat (e.g. storfe) er en annen ting enn sild som er en (mer) naturlig del av økosystemet. Jeg tror vi alle kan være enig i at om vi hadde spist litt mer grønnsaker og litt mindre kjøtt fra store kjøttfarmer hadde det vært bedre for både oss og miljøet.

Foreløpig er ikke dette noe som får meg til å endre vaner da. Til det har jeg det for godt.

SELVSAGT bør vi spise mer fisk og grønnsaker, men industrialisering av kjøttproduksjon er et steg i retningen av å mate alle i verden.

Edit:

1311221173290474.gif

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det beste hadde vært om vi begynte å spise hverandre i stedet. Shotgun på Gypsy

raaaawr. Er helt med på den!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Edit: Ganske fantastisk at du har funnet svaret på verdens ressursproblemer eplefe.

Og ganske rart at de aller fleste vil si at svaret er nettopp omvendt, nemlig å begrense kjøttindustrien til fordel for annen mat som kan fø en hel del flere mennesker.

Lenke til kommentar

Det er ikke JEG som har funnet svaret. Det mangler nemlig en gigantisk puslespillbrikke som jeg er overrasket over at du ikke merket. Økonomi. Ingenting er gratis her i verden.

Edit: Og argumentet om industrialisering av kjøttproduksjon er egentlig en innskrenkning av det jeg sa i sted, som omhandler industrialisering i matproduksjon generelt. Du snakker om økologisk matproduksjon, og DET er sløsing med ressurser, det.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det er ikke JEG som har funnet svaret. Det mangler nemlig en gigantisk puslespillbrikke som jeg er overrasket over at du ikke merket. Økonomi. Ingenting er gratis her i verden.

Edit: Og argumentet om industrialisering av kjøttproduksjon er egentlig en innskrenkning av det jeg sa i sted, som omhandler industrialisering i matproduksjon generelt. Du snakker om økologisk matproduksjon, og DET er sløsing med ressurser, det.

Ikke noe som sløser mer ressurser enn kjøttindustrien. Les deg opp om emnet.

Det finnes også noen tråder rundt om kring her angående temaet som du kansje kan finne av interesse. Og som forklarer ting litt grundigere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Og med det sier jeg adjø søtinger, prøv og ikke savn meg for mye. Hvis jeg ikke returnerer til forumet, har jeg antagelig druknet. Da det er store sjangser for at jeg skal ferdes i båt i morgen, i fylla. Adios.

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg var en katt. Det er to egenskaper jeg ville gitt hva det skulle være for - evnen til å fly, og evnen til å bøye hodet mitt 180 grader rundt når jeg skal sove. Det ser så utrolig godt ut å ligge slik!!!

1043052-12-1311337598119.jpg

Haenfindaga, må på jobb.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...