L4r5 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Økologiske pyramider. Jepp. Det ene argumentet for vegetarisme jeg kan godta. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Flott. Flestparten forstår ikke det argumentet. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Gawd. Dette er siste gang jeg går ut på en torsdag for ukontrollert fyll med slekt. 1300 spenn. Hovedsaklig drinker, samt en cava-flaske til 250 kr. Det var morsomt, men nå er jeg blakk og har ikke råd til å joine resten av vennegjengen min ut i kveld. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Flott. Flestparten forstår ikke det argumentet. Nå trur jeg du overvurderer argumentet litt, de fleste lærer nemlig om det der på skolen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Nå trur jeg du overvurderer argumentet litt, de fleste lærer nemlig om det der på skolen. Hva snakker du om? Får ikke inntrykk av det akkurat, da mange benekter det. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg er rimelig sikker på at vi lærte om økologiske pyramider på skolen jeg også, men ikke faen om jeg for øyeblikket husker hva det omhandler og jeg er ikke i form til å google i dag. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Veggis debatt igjen, when will this shit stop? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Nettopp. Perfekt eksempel. Var ikke jeg som startet det. Det var Lars. Endret 22. juli 2011 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hei. Jeg er vegetarianer. <3 Gypsy, skal vi date? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hva snakker du om? Får ikke inntrykk av det akkurat, da mange benekter det. Økologiske pyramider. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Jepp. Det ene argumentet for vegetarisme jeg kan godta. Flott. Flestparten forstår ikke det argumentet. Nå trur jeg du overvurderer argumentet litt, de fleste lærer nemlig om det der på skolen. Greien er jo at vårt trofiske nivå er litt gråsone, så det er egentlig ikke et argument for vegetarisme, det er et argument for at noen dyr spiser andre dyr, og noen dyr gjør det ikke, og det er ikke et argument en gang, det er bare sånn det er. edit: i.e., vi har ikke noe hovedføde. Endret 22. juli 2011 av Eplefe Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Nei, det er et argument på hvorfor vi burde spise mer av førsteprodusenter i næringskjeden. Og mat i fra havet. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Men ifht trofiske nivåer så er det eneste som er "fyfy" å spise ANDRE ROVDYR. Selvsagt, for å belaste miljøet så lite som mulig bør man begrense det man spiser av herbivore, men når man tar litt avstand fra tallene og det hypotetiske så spiser mange av de herbivore (vill)dyrene vi spiser andre planter enn det vi gjør. F.eks. rein, elg og hjort spiser ikke så fryktelig mye ruccola, liksom. Edit: Igjen, ikke et argument for å være vegetarianer, men et argument for å spise grønnsaker. Og dyr som spiser grønnsaker. :| Endret 22. juli 2011 av Eplefe Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Snakker selvsagt ikke om vilt. Men om kjøttindustrien, som er en miljøversting og svært lite energieffektivt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Dyr som avles kun for mat (e.g. storfe) er en annen ting enn sild som er en (mer) naturlig del av økosystemet. Jeg tror vi alle kan være enig i at om vi hadde spist litt mer grønnsaker og litt mindre kjøtt fra store kjøttfarmer hadde det vært bedre for både oss og miljøet. Foreløpig er ikke dette noe som får meg til å endre vaner da. Til det har jeg det for godt. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Det beste hadde vært om vi begynte å spise hverandre i stedet. Shotgun på Gypsy Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Det beste hadde vært om vi begynte å spise hverandre i stedet. Shotgun på Gypsy Shotgun på Lycan. Tipper håret hans smaker godt. Rawwwr! Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Det beste hadde vært om vi begynte å spise hverandre i stedet. Shotgun på Gypsy Shotgun på Lycan. Tipper håret hans smaker godt. Rawwwr! Vurderte å klippe av en lokk når han sov her. Tenkte jeg kunne ha den i en liten boks under senga, sånn i tilfelle savnet ble for stort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg