Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada. De hadde et fint liv så lenge det varte, og ble slaktet på humant vis. Det er strengt tatt dyr som låses inne hele livet og bor 12 stykk per kvadratmeter jeg har problemer med å svelge. Eller spydgris. Herregud for en ekkel tradisjon.

 

Jeg lærte da jeg var liten at jeg ikke skulle leke med maten, liksom.

I kveld åt jeg to burgere (storfe) og to kebaber (lam). Awesome.

 

Og hadde en fantastisk kveld på henholdsvis Cava-teltet, Lervig-teltet, Mexico, Beverly, Checkpoint Charlie og Cementen. Greit nok. Kun tremenningen min som hooka opp - og da med en plagsom fyr - men jeg har planlagt med flørten til søss at jeg skal sjenke'n på lørdag når søss drar tilbake til Orkanger. :wee:

 

Spydgris?

 

Joda, våre kyr lever nok et mye bedre liv enn høns og gris for eksempel. Spesielt høner og kyllinger. Dyremisshandling på høyt nivå bli legitimert kun pga menneskets appetitt. Kvalmt.

Spydgris. De torturerer den med å stikke den med spyd flere ganger løpende over ca. en halvtime til den løper seg tom for blod, da fullfører de jobben med å stikke et spyd tvers igjennom den fra munnen til rumpen, så helgriller de den. Hørt uttrykket "hyle som en stukken gris"? Nå vet du hvor det kommer fra.

 

Og neida, mange høns i Norge har det helt fortreffelig. Spis frittgående \o/

Og det smaker awesome når den har hengt grillet på et spyd et halvt døgn. <3

 

Merker jeg synes ganske synd på deg. Kan ikke være lett?

Hva mener du? Kjøtt er fantastisk. Allergisk mot frukt og grønt og tofu- og soyaprodukter smaker rompe.

Lenke til kommentar

Hvem er "de"? Var da grusomt.

 

Og nei, ingen høns i Norge har det fortreffelig. Ikke frittgående heller.

Økologisk blir derimot litt bedre, men det er nesten ikke marked for.

Ingen som svarte deg på dette, ser jeg. "De" er de fleste som spiser gris som festmat i litt mindre vestlige land. F.eks. Cuba, andre karibiske øyer, også videre. Overraskende mange, egentlig.
Lenke til kommentar

HAHA so ingen veit ka TFD er?

 

Task Force Dagger

Thin Film Diode

Transfandom.com

Tube Fittings Division

Tucson Fire Department

Tools For Decision

Torrance Fire Department

Tomahawk Fire Department

Tour Feel Distance

TransAmerica Financial Corporation

Technically Funny Data

Trampoline Face Driver

Tacoma Fire Department

Thermo Fluid Dynamics

Toontown Fire Department

 

Take your pick

Lenke til kommentar

Hvem er "de"? Var da grusomt.

 

Og nei, ingen høns i Norge har det fortreffelig. Ikke frittgående heller.

Økologisk blir derimot litt bedre, men det er nesten ikke marked for.

Ingen som svarte deg på dette, ser jeg. "De" er de fleste som spiser gris som festmat i litt mindre vestlige land. F.eks. Cuba, andre karibiske øyer, også videre. Overraskende mange, egentlig.

 

Det absolutt verste jeg vet når jeg er ute å reiser, er vegetarianere som skal få kosten sin tilrettelagt i U-land.

 

Jævla idioter.

 

Dagens rant.

Lenke til kommentar

Var på Nordsøen Oceanarium i ferien. Der kunne man veie seg og se hvor mye sild man må spise hver dag for dekke energibehovet sitt. I og for seg ikke så interresant. Det som derimot var interresant var at sild spiser dyreplankton. Dyreplankton spiser planteplankton. For å dekke mitt energibehov går det med over 80 tonn planteplankton. Hver dag.

 

edit: Eller var det 8 tonn? Nå blei jeg litt usikker.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...