Coa Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg prøver å snakke dansk til dansker. Det høres ut som jeg har downs, men det fungerer bedre enn norsk. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg holder meg til engelsk med dansker. Mye enklere. Hver gang jeg har vært i jobb, har jeg endt opp med en eller annen danske som har pratet i vei på tullespråket sitt. Jeg sverger, det er enklere å forstå nederlandsk / kaudervelsk. :| Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Skal jeg tørre å nevne at jeg har vokst opp med en dansk mormor så jeg kan faktisk språket sånn nogen lunde og jeg skjønner ikke hva folk snakker om når de sier det er et uforstårlig tullespråk? Hvad laver du i kaffen i dag? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Skrevet dansk er kjempelett... ... Men muntlig? Skyt meg. Eller enda bedre, skyt dansken. 2 Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Yeah, vet, skrevet dansk er litt for lett Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Skrevet dansk er kjempelett... ... Men muntlig? Skyt meg. Eller enda bedre, skyt dansken. QFT! Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Skrevet dansk er kjempelett... Ja, skriftlig er greit. Enkelte av danskene insisterer på å sende inn saker på engelsk allikevel. Muntlig er døden. Å prøve snakke dansk tilbake vil jo da i hvert fall ikke fungere. Nok at jeg ikke skjønner hva de sier, trenger ikke ha problemer med å skjønne meg selv òg. Danskene syns sikkert jeg er tilbakestående når jeg spør om vi kan ta det på engelsk, men bedre det enn at de ikke får hjelp og blir sure. Lenke til kommentar
InnFjording Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Har hatt dårleg erfaring med dansker. Spesiellt den eldre, nakne dansken på sykkel. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Ahh.. Jeg gruer meg til jeg er ferdig på jobb, jeg må gjøre det haster mest av alt, jeg må finne en gave til mormor som blir 70 år i helga, som jeg ikke har noen som helst anelse om hva en skal kjøpe til - Oh the troubles Endret 8. juli 2011 av Aalton Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 hæhæ jeg må høre dansk hver dag når jeg har skole. ei dansk veninne er på vei hit fra oslo med buss også. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Ahh.. Jeg gruer meg til jeg er ferdig på jobb, jeg må gjøre det haster mest av alt, jeg må finne en gave til mormor som blir 70 år i helga, som jeg ikke har noen som helst anelse om hva en skal kjøpe til - Oh the troubles En kopp som sier "verdens beste bestemor" eller et bilde eller noe sånt sentimentalt piss. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 pleier å male eller tegne noe til farmor og farfar. de blir like glade hver gang Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Var våken til 5 i natt slik at jeg skulle sove til 15-16 i dag, fordi jeg skal på jobb 19 og være der hele natta. Men jeg våknet nå, 12.30, og har kun sovet i 7 timer. Nå er jeg bare sliten og klarer ikke sove mer. wat do? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 En kopp som sier "verdens beste bestemor" eller et bilde eller noe sånt sentimentalt piss. Jeg så vel mer for meg en skikkelig gave. Må vel inn på gullsmeden eller noe og finne noe fort. Kanskje noe annet facy.. pleier å male eller tegne noe til farmor og farfar. de blir like glade hver gang Med mine tegnekunnskaper så tror jeg ikke det hadde blitt mye av en gave å gi bort.. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Jeg ga "bestemor" en brødrister i gave i fjor. Hun ble fornøyd, for det hadde hun jo ønsket seg. Og når det i tillegg var plass til fire brødskiver, da var alt bare velstand. edit: ågrjkbrkfg. Møkkavikarer i kantina. Nå var kaffen, om mulig, enda mindre god. OG de var tomme for vaffelrøre i sta. Klokka tolv. Jeez. Endret 8. juli 2011 av bazukh Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Ahh.. Jeg gruer meg til jeg er ferdig på jobb, jeg må gjøre det haster mest av alt, jeg må finne en gave til mormor som blir 70 år i helga, som jeg ikke har noen som helst anelse om hva en skal kjøpe til - Oh the troubles Gjør som meg, kjøp smykker. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg ga "bestemor" en brødrister i gave i fjor. Hun ble fornøyd, for det hadde hun jo ønsket seg. Og når det i tillegg var plass til fire brødskiver, da var alt bare velstand. edit: ågrjkbrkfg. Møkkavikarer i kantina. Nå var kaffen, om mulig, enda mindre god. OG de var tomme for vaffelrøre i sta. Klokka tolv. Jeez. Kantina vår er faktisk åpen hele sommeren, men fra 11 til 12 istedenfor 11 til 13 Arbeidsplan neste uke: mandag-onsdag: 16:00-00:00 torsdag-fredag: 08:00-16:00 søndag: 00:00-08:00 søndag: 23:00-07:00 Døgnrytmen tar ferie! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Ikke bare døgnrytmen som tar ferie, når du har to søndager etter hverandre. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Er samme dag, men er "natt til søndag" og planned work-vakt natt til mandag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg