Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres fantastisk ut. :wee:

"Å være rapper sånn fra vestkanten i Oslo, det ekke lett! Vi har ingenting å klage på, ingenting å rappe om, rett og slett! Å være rapper sånn fra vestkanten, det er tøffere enn du tror. Hva fillern skal vi rappe om? Det er bare gode naboer der jeg bor."

:fun:

Don't hate.

Jeg har gult belte i judo.

Lenke til kommentar

Men du blir stort sett uglesett av de som har peil, så er det nå egentlig så positivt å farte rundt med en Fisher Price-maskin?

Ta deg en titt i datateknikkforelesning, og du vil se at Mac er mye mer mislikt av fjortenåringer med Acer-maskin enn folk med litt peiling.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Det stemmer, fordi Mac-maskiner nødvendigvis ikke er noe dårlige. Vanligvis tvert i mot. Men når vi snakker om å faktisk kjøpe en maskin som er dyrere og dårligere enn andre alternativer finner vi ingen fordeler. Å mislike selve Mac-datamaskinene tror jeg ikke er så normalt. Å derimot mislike prisene, skrytet eller hele Apple er noe langt flere (deriblandt meg lol) gjør.

Men du blir stort sett uglesett av de som har peil, så er det nå egentlig så positivt å farte rundt med en Fisher Price-maskin?

Poenget er at hvis man ser noen med en svindyr Macbook kan man tenke "Han har virkelig brukt pengene sine feil" fordi de bruker masse penger på noe de kan få billigere. Noen med en drittmaskin vil heller bli møtt med "Han har virkelig brukt (for) lite penger på den maskinen".

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Men når vi snakker om å faktisk kjøpe en maskin som er dyrere og dårligere enn andre alternativer finner vi ingen fordeler.

En latterlig påstand, samt direkte feil. For dumt å påstå at noe er overpriset når alle konkurrentene (Vaio, ThinkPad, Latitude osv.) holder minst like høyt prisnivå. Klart, du kan få mer kraft for samme pris, men ikke like bra byggekvalitet, touchpad, design, batteritid eller monitor.

Lenke til kommentar

Åh vent vi snakker om laptop her?

Ja da er alt like urimelig uansett hva man kjøper.

Endelig en som skiller her. Selv synes jeg ikke Macbooks er veldig urimelig eller overpriset i forhold til reelle konkurrenter (Sony Vaio, Lenovo og lignende). Den vil aldri konkurrere mot en gamerlaptop fra Asus hvor 90% av produksjonskostnadene har gått til innmat som gir høyest mulig ytelse i et billig, sammensatt plastskall. Men Mac Pro derimot, der klarer jeg ikke forklare den høyre prisen, annet enn at den er siktet mot proffkunder og bedrifter som ikke tenker veldig mye på pris.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...