Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke kjede meg nå. Jeg har jobbet konstant siden kl 06:30 i morges og endelig kommet hjem for en halvtime siden. Nå skal det SLÆKKES!

PS: Er en smule usikker på om eggene som gikk ut på dato 12. er spiselige enda..det er de vel? Står jo i kjøleskapet.

Ta de i vann, ettersom egg eldes vokser luftboblen i egget som gjør at det etterhvert vil flyte. Egg som hviler på bunnen av glasset/bollen med vann kan spises, egg som flyter må kastes.

Endret av The Barnacle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bra kjedelig å kjede seg :hm:

Har absolutt nada å finne på i dag.

Se på Hurtigruten! :D

Eller Topp 20 live på Rådhusplassen eller hvor søren det er.

Se på Hurtigruten? Nææ tror jeg sier pass på den.

Tenkte jeg skulle til Rådhusplassen, men været er så ustabilt.

Ikke noe kos å stå der i pøsende regnvær.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke kjede meg nå. Jeg har jobbet konstant siden kl 06:30 i morges og endelig kommet hjem for en halvtime siden. Nå skal det SLÆKKES!

PS: Er en smule usikker på om eggene som gikk ut på dato 12. er spiselige enda..det er de vel? Står jo i kjøleskapet.

Jepp. Datomerkinga på egg er helt på trynet i Norge. Vi er pålagt de samme reglene som middelhavslandene, hvor de både sliter mer med dyresykdommer og bakterier, og holdbarhet.

"– Det kunne stått på kartongene at egg kan spises i 60 dager. Nå står det 28 dager, sier Åse Kringlebotn. Hun er direktør i Opplysnings-kontoret for egg og hvitt kjøtt.– Du kan spise egg i alle fall sju måneder etter at de er gått ut på dato. Det sier vi når folk spør oss. Så lenge egget ikke er skadd, kommer det ingen bakterier gjennom skallet. Derfor er det ikke farlig, sier hun."

Lenke til kommentar

Ligget en hel dag i senga? Er du 80 år og har brokk?

Forkjølet og ser på Firefly. Har ikke en god stol eller sofa på rommet mitt :p

Har ikke hatt noen grunn til å bevege meg noe særlig i dag, derfor har jeg ikke gjort det

Endret av MotorsagJenny
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...