Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fikk du til det Kim?

Lastet ned en app til Firefox som hete Stylish. Der kan man selv velge hordan du vil at side skal se ut.

Fant og lastet ned, men er så vanvittig mye å velge i, så finner ikke ut hvordan eg få det slik som deg :love:

EDIT: fant ut hvordan å fikse FB, men ikke D.no..

Endret av LunaticFanaticHD
Lenke til kommentar

har du noen peiling på hva du faktisk vil?

Vel, har jo en interesse for realfag, så kanskje en type ingeniør? Men jeg vet ikke hva slags ingeniør. Har sett på så mange typer ingeniør-studier. Ellers hadde jeg i år et fag som heter Geofag X, som var veldig moro. Har derfor sett på forskjellige geologi-studier, men er litt redd for å ende opp i oljebransjen. For alt vi vet er jo den over (i Norge i alle fall) før jeg er pensjonist. Min andre store interesse er musikk, men jeg tror det er vanskelig å få en sikker jobb som for eksempel lydteknikker eller session-musiker.

Lenke til kommentar

Vel, har jo en interesse for realfag, så kanskje en type ingeniør? Men jeg vet ikke hva slags ingeniør. Har sett på så mange typer ingeniør-studier. Ellers hadde jeg i år et fag som heter Geofag X, som var veldig moro. Har derfor sett på forskjellige geologi-studier, men er litt redd for å ende opp i oljebransjen. For alt vi vet er jo den over (i Norge i alle fall) før jeg er pensjonist. Min andre store interesse er musikk, men jeg tror det er vanskelig å få en sikker jobb som for eksempel lydteknikker eller session-musiker.

hmm ser den. er det ingen av de du brenner for mer enn det andre?

jeg tenkte ikke på penger ellerno sånt når jeg heiv meg sjøl inn i animasjonsbransjen og studiene :p

Lenke til kommentar

Hvordan fikk du til det Kim?

Lastet ned en app til Firefox som hete Stylish. Der kan man selv velge hordan du vil at side skal se ut.

Fant og lastet ned, men er så vanvittig mye å velge i, så finner ikke ut hvordan eg få det slik som deg :love:

EDIT: fant ut hvordan å fikse FB, men ikke D.no..

Tror det var den her jeg brukte Linky

Lenke til kommentar

hmm ser den. er det ingen av de du brenner for mer enn det andre?

jeg tenkte ikke på penger ellerno sånt når jeg heiv meg sjøl inn i animasjonsbransjen og studiene :p

Penger er heller ikke det viktigste for meg, selv om de fleste ingeniørjobber er høyt lønnet. Siden jeg er såpass sterk i realfag som jeg faktisk er, føler jeg det blir "dumt" å hive meg på en musikkariere. Særlig når landet trenger flere realister (ikke det at hva landet trenger heller skal være avgjørende.) Jeg tror nok jeg skal satse på å ha musikken som en hobby. Jeg får bare lete videre i de mange studievalgene, og snakke med en veileder på skolen eller noe.

Lenke til kommentar

Og for øvrig, en "karriere" innen musikk er nesten umulig, med mindre du har et usannsynlig talent i et eller annet instrument og får en fot innenfor i bransjen via bekjentskaper. Band som søker etter "god gittarist" på en poster i platesjappa blir aldri noe å tjene penger på vettu.

Lydmenn går også veldig mye på rykte og erfaring, og det er plenty med gamle travere der. Er nesten umulig å få noe fastjobb som lydmann, så du må jobbe freelance og pimpe deg selv hele tida for å få jobber.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Da jeg nevnte "karriere innen musikk" tenkte jeg mer på lydteknikker (live eller i studio), jobb i plateselskap eller noe lignende. ;) Som musiker vet jeg at det er ufattelig vanskelig å nå langt. Jeg holder nok bassinga mi på hobbynivå.

Og jeg vet også at lydtekniker-yrket er vanskelig å komme langt med. Derfor, som sagt, tenker jeg ikke særlig seriøst på å utdanne meg innen musikk. Blir nok å ha det som en hobby. Hvis jeg nå skulle ende opp som ingeniør av noe slag, har jeg vel etter hvert råd til å bygge meg et bra hjemmestudio hvis interessen for det enda er der.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...