Datasmurf Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Joda Datasmurf, jeg vet nøyaktig hva jeg snakker om. Har brukt IRC i et tiår. Ikke mer? 14 år her. ;D Minst. Lenke til kommentar
Gretcheen Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg er for trøtt til å legge meg. Hah, den ga mening. Overtøøøtt, yeah! Elsker at vi har ferie før alle andre. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 *syteogklage* Jaja, litt digg å ha fri i morra da Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Noen som kan sjekke hvor mye studentrabatt man får på denne hus dustin? http://www.dustinhome.no/pd_5010335418.aspx?csref=pricecompare_kelkoo_1595&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=CANON+UNDERVATTENSHUS+WP-DC34+-+POWERSHO Samme pris, med mindre kontoen min ikke lenger er studentkonto. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Og hva slags revolusjoner har irssi fremfor enhver annen IRC-klient? Forandrer den hele systemet til IRC slik det fungerer på en annen måte? Nei. Det er selve systemet jeg snakker om. Vet ikke om det er noen revolusjoner, men det gjør alt bedre enn alternativene. Pluss på absolutt null bloat, full script-support, raskere enn lynet, perfekt for å kjøre i screen, ubegrenset individuell tilpasning, krever tilnærmet ingen ressurser, og du har den perfekte klienten. Selve system er så lytefritt som de kommer; ren tekstoverføring uten noe dilldall, og filoverføring hvor den eneste flaskehalsen er hvor kjapp linje du har. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Filoverføring med irssi? Hvordan gjør du det? 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 For å snu det, hva har andre klienter IRC ikke tilbyr? Hovedsaklig det at den vanlige ungdom knapt nok visste hvordan man logget seg på IRC. Det å logge seg på MSN var enkelt. Logg inn, ferdig, og da er du der. Hos IRC må du holde styr på servere, kanaler og eventuelle navnetyver. MSN er langt enklere og oversiktlig enn IRC. IRC er mer et gruppechatsystem, mens MSN er et en-til-en system. Ikke mer? 14 år her. ;D Minst. Beklager, men før jeg var 15 hadde jeg bare ISDN i stua, da jeg tidligere hadde brukt dobbellinje ISDN i kjellerstua til å spille Diablo 2 8 timer dagen i to måneder. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Ooooog hvordan er den retarderte ungdommen et problem for meg? Besides, /msg er vel så greit som dedikerte 1on1-klienter. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Vet ikke om det er noen revolusjoner, men det gjør alt bedre enn alternativene. Pluss på absolutt null bloat, full script-support, raskere enn lynet, perfekt for å kjøre i screen, ubegrenset individuell tilpasning, krever tilnærmet ingen ressurser, og du har den perfekte klienten. Selve system er så lytefritt som de kommer; ren tekstoverføring uten noe dilldall, og filoverføring hvor den eneste flaskehalsen er hvor kjapp linje du har. Når jeg chatter med folk, vil jeg gjerne snakke med andre personer enn datanerder. Høres ikke ut som en data-dum-vennlig sak. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Filoverføring med irssi? Hvordan gjør du det? /dcc, men det funker dessverre naturligvis dårlig i kombinasjon med SSH. Hovedsaklig det at den vanlige ungdom knapt nok visste hvordan man logget seg på IRC. Det å logge seg på MSN var enkelt. Logg inn, ferdig, og da er du der. Hos IRC må du holde styr på servere, kanaler og eventuelle navnetyver. MSN er langt enklere og oversiktlig enn IRC. IRC er mer et gruppechatsystem, mens MSN er et en-til-en system. Jeg ser på det som et pluss i margen for IRC; hvis noen ikke kan å bruke det er de sannsynligvis ikke verdt å konversere med uansett. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Isåfall er de tre stegene du må gjøre (starte klient, logge inn og /j eller /msg) vel så enkle. Britishface: Hvorfor det? Kan jo være at filene ligger der. Ellers ser jeg poenget. Endret 14. juni 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 IRC har på mange måter utspilt sin rolle og kan ikke sammenlignes med MSN. Kan vi bli ferdig med den diskusjonen nå? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Enklere, faktisk. MSN krever epost-adresse, Windows Live-ID, klient og epost-adressene til alle du vil snakke med, mens IRC bare krever en klient og et brukernavn. Britishface: Hvorfor det? Kan jo være at filene ligger der. Ellers ser jeg poenget. Joda, ser den. Gjorde bare den antagelsen at de fleste kjører SSH til en server med litt mer begrenset bruksområde, som stud.-maskiner på studiested. Endret 14. juni 2011 av Lord Britishface Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 MSN krever bare en ting, og det er adressen til partneren din, på lik linje med at IRC krever serveren OG brukernavnet til personen du skal snakke med. Har du lagt til en person på MSN, ligger personen der til kontoen blir slettet. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hovedsaklig det at den vanlige ungdom knapt nok visste hvordan man logget seg på IRC. Det å logge seg på MSN var enkelt. Logg inn, ferdig, og da er du der. Hos IRC må du holde styr på servere, kanaler og eventuelle navnetyver. MSN er langt enklere og oversiktlig enn IRC. IRC er mer et gruppechatsystem, mens MSN er et en-til-en system. Kan huske i gode gamledager, sånn 02 hadde vi en lokal IRC-kanal i området og de aller fleste brukerene var helt normal ungdom. Ja, 14'izz-jenter inkludert. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Altså, jeg har vært og chattet i chat-klienten til WinMX jeg, i en egen norsk kanal. Sånn sett fungerer jo det. Og ja, IRC fungerer til gruppesamtaler og slikt helt ypperlig. Men som et "en-til-en"-chat syns jeg det blir slått av MSN, IRQ og lignende. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 /msg gir deg samme grensesnitt som grupper OG har alle fordelen Britishface ramset opp. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 http://img717.imageshack.us/img717/9570/greek.png Vi snakker da ikke gresk, Oda. Vi snakker norsk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg