Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Hmm, 38000 trillet inn på konto idag. Feriepenger..what to spend it on.

Altså, jeg har en lang handleliste med mer eller mindre nyttige ting jeg "desperat trenger", du kan sikkert bidra med et par småting :innocent:

Finn meg en brukbar analog-ish racksynth som bare tar opp et rackspor f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, jeg har en lang handleliste med mer eller mindre nyttige ting jeg "desperat trenger", du kan sikkert bidra med et par småting :innocent:

Oberheim M-1000? Eneste 1U rack synthen jeg kommer på

http://www.vintagesynth.com/oberheim/mat1000.php

Inneholder 1000 lyder og komplett lydmotor fra Oberheim Matrix-6, en av de beste 80-talls synthene. Den ble produsert mellom 1987-1992, ikke noe moderne Pc-shit der i gården.

Kan editere alt med editor fra PC, ingen kontroller på forsiden. 1U begrenser seg kraftig i utvalget..øker du til 3U derimot er det haugevis. Nord Rack 2x/3, access virus a,b,c rack, Motif XF Rack, diverse Rolander..etc etc. Gidder ikke finne bilder til alle.

M1000 har jeg sett brukt flere ganger på musikkweb til et par tusenlapper.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp post fra min kontakt i sos-barnebyer som jeg har et lite fadderbarn.

Koselig når du får brev om at fadderrbarnet ikke har lyst til å svare på brevene jeg har sendt han -.-

Men de ekstra pengene jeg sender han til jul og bursdag osv vil han ha. Hyggelig i grunn -.-

• Liker 2
Lenke til kommentar

Oberheim M-1000? Eneste 1U rack synthen jeg kommer på

http://www.vintagesynth.com/oberheim/mat1000.php

Inneholder 1000 lyder og komplett lydmotor fra Oberheim Matrix-6, en av de beste 80-talls synthene. Den ble produsert mellom 1987-1992, ikke noe moderne Pc-shit der i gården.

Kan editere alt med editor fra PC, ingen kontroller på forsiden. 1U begrenser seg kraftig i utvalget..øker du til 3U derimot er det haugevis. Nord Rack 2x/3, access virus a,b,c rack, Motif XF Rack, diverse Rolander..etc etc. Gidder ikke finne bilder til alle.

M1000 har jeg sett brukt flere ganger på musikkweb til et par tusenlapper.

M1000 blir nok litt uaktuelt, da jeg ikke orker å blande inn en PC i riggen min.

3U tar for mye plass i min planlagte monsterrigg, og tenkte egentlig bare jeg skulle finne meg noe som kunne sitte ved siden av min Roland U220 for symmetriens skyld, så hvis jeg da slenger inn en 2U eller 3U, så forplikter jeg meg til å kjøpe enda en 2U eller 2x1U :p

Hovedsaklig er jeg vel egentlig bare ut etter noen litt Moog-aktige leads og basser jeg kan skru litt på, da jeg synes resten av utstyret jeg har kommer litt til kort der, og elektronisk musikk ikke står på lista over ting jeg gidder å bruke tid på. Tenk Rush/Rainbow/Dio-aktig bruk av synth, hovedsaklig for å fylle ut litt lydbilde og lage generell godstemning. :love:

Har du vært borti Novation A-station?

Lenke til kommentar

Jepp, forstår den. M1000 er bare en vanlig analog/digital hybrid synth fra 80-tallet, ikke spesiellt for "techno"-skit.

A-station er ikke "ekte analog" men inneholder jo alle byggeklossene som er i alle vintagesynthene, den bruker vel den nye Supernovaen sin engine.

Og novation er kjent for knallbra virtual analog-synther, pluss Bass Station, som er nærmest legendarisk (og ordentlig analog). Ville absolutt sjekka den ut nærmere hvis jeg var in the market for racksynth.,

http://www.vintagesynth.com/novation/astation.php

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jepp, forstår den. M1000 er bare en vanlig analog/digital hybrid synth fra 80-tallet, ikke spesiellt for "techno"-skit.

A-station er ikke "ekte analog" men inneholder jo alle byggeklossene som er i alle vintagesynthene, den bruker vel den nye Supernovaen sin engine.

Og novation er kjent for knallbra virtual analog-synther, pluss Bass Station, som er nærmest legendarisk (og ordentlig analog). Ville absolutt sjekka den ut nærmere hvis jeg var in the market for racksynth.,

Og nettopp derfor rådfører jeg meg alltid med andre gærninger som har pusla med synther i flere år enn meg før jeg tar noen avgjørelser.

Oppsettet mitt sikter vel litt mot enmanns-studio, og kom et hakk nærmere da jeg fikk en Roland VA-7 i hus for litt siden, tror ikke jeg trenger å bekymre meg for komp med det første.

Lenke til kommentar

Og nettopp derfor rådfører jeg meg alltid med andre gærninger som har pusla med synther i flere år enn meg før jeg tar noen avgjørelser.

Oppsettet mitt sikter vel litt mot enmanns-studio, og kom et hakk nærmere da jeg fikk en Roland VA-7 i hus for litt siden, tror ikke jeg trenger å bekymre meg for komp med det første.

Jeg er nok rette gærningen da i såfall :p Har både et stort modularsystem (blir vel..9 U rack i størrelse), en Yamaha Motif, en Alesis Andromeda A6 (monster analogsynth fra 2001) og diverse 80-talls digital/hybrid synther rundt om kring.

Lenke til kommentar
Jeg er nok rette gærningen da i såfall :p Har både et stort modularsystem (blir vel..9 U rack i størrelse), en Yamaha Motif, en Alesis Andromeda A6 (monster analogsynth fra 2001) og diverse 80-talls digital/hybrid synther rundt om kring.

Jeg føler at det kunne vært ganske awesome å besøkt deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med at det begynte med "jeg skal bare ha et keyboard å leke med jeg" :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...