Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide å legge seg når man sender meldinger som er tiltenkt søte jenter til helt feil nummer.

Prøver å legge meg igjen, god natt.

Satt å tenkte...

Tenk om jeg har sendt meldingen til en ni år gammel jente og politiet kommer på døra. Det hadde vært funny. :nei:

Lenke til kommentar

Les deg opp om aktuelle saker. Jeg fikk masse spørsmål om medies rolle i Egypt + offentlighetsfirkanten.

Skal vi virkelig kunne noe om medies rolle i Egypt? Det har jo ikke en dritt med mine kompetansemål å gjøre, og heller ikke oppgaven.

Lenke til kommentar

Er jo medieteori. Vi har autoritært styre, sosialt og liberalt eller noe. I donno, er en stund siden min mediereksamen. Men det er jo ganske så viktig å vise forskjellen på hvordan staten styrer mediene i Norge i forhold til autoritære land, som feks Egypt. Da er du oppe på sekseren på teori. Hvilken rolle hadde mediene i Hendelsene som skjedde i Egypt?

Endret av The Barnacle
Lenke til kommentar

Sameboe: Du TULLER nå sant? Hvordan får du til at sosiale mediers rolle i Egypt ikke er aktuelt for oppgaven "sosiale media"? oO

Fordi det finnes ørten andre land i verden der sosiale medier også er utbredt. Jeg kan jo ikke forberede meg på alle de landene, samtidig som jeg skal få info om alt annet. Det er jo en umulighet i seg selv.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Det er derfor man velger seg ett eksempel man kan utdype litt om, slik at man får med de punktene man vil ha, i stedet for å stå å ramse opp en masse land. Og egypt er det perfekte eksempelet, blant annet med tanke på hvor nytt det er.

Lenke til kommentar

1 av 7 som kom opp i muntlig eksamen på mitt trinn på skolen...

Samfunnsfag - Det politiske systemet i norge.

Jeg som var klar for ferie nå :p

Edit: Sameboe, det er relevant i den sammenheng at du skal kunne bruke kunnskapen, og ikke bare ramse opp regler og forklare dem.

Du kan Bruke Egypt vs Norge som ett relevant eksempel til oppgaven.

Twitter kan forøvrig også nevnes, da det ofte har vært der ting har sluppet ut først. Tror til og med VG hadde en artikkel om det for noen dager siden.

Endret av Diabolicelf
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...