Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lycan: Kjenner kun til Jarboe av de du posta, men Hallvarður Àsgeirsson skal sjekkes ut nærmere da det virker som noe jeg kan digge på en helt normal dag, og Murmuüre skal sjekkes ut nærmere nuh. Virka jævlig knallert! Takk for tips.

Lemon: Infie-folk-america er sånne ting som ikke sier meg noe som helst, men om du har noen "lo-fi singer-songwriter" tips tar jeg gjerne i mot noen.

Endret av OhMyOhMy
Lenke til kommentar

Lett tilgjengelige/lette å like, kall dem p4-vennlige artister med representative smakebiter i parentes.

Hvis vi går for en liberal tolkning av sjangeren kan du jo prøve Andrew Bird (hans cover av The Handsome Familys Giant of Illinois), Elliott Smith (Waltz #2), Egil Olsen, Sufjan Stevens, The Moldy Peaches (f.eks. Nothing Came Out fra live-jam-plata deres), Iron & Wine (Upward over the Mountain), Bon Iver (Blood Bank, Creature Fear), Kings of Convenience (I don't know what I can save you from), Sia (Lullaby, Breathe me), Nick Drake (Fly), Bright Eyes (Lua, I must belong somewhere, Cassadaga, If the Brakeman turns my way, First day of my life), Jose Gonzales (hans cover av The Knifes Heartbeats og Cycling Trivialities). Tror du finner det meste av dette på Spotify.

Hanna: SHIT. Forventer forevigelse i paint!

Endret av Lemon
Lenke til kommentar

Det der var jo et helvete med artister da, og siden jeg er anti-spotify så blir det vansklig(ere) (= mer slitsomt). Da blir det googling, søking og stress. Men hva om jeg sier at jeg er på utikk etter noe som ligger i grenseland rundt Entertainment for the Braindead, og da spesielt soundet hun hadde på "Trivialities"? Selv om jeg tar i mot tips til noe som kan minne om de andre utgivelsene hennes og.

Hjelper det?

Lenke til kommentar

Nja, njo, nja. Da har jeg gått kjapt igjennom greiene du anbefalte, Lemon, og det meste var jo både pent, fint og pyntelig. Men kravstor som jeg er så var det ikke helt hva jeg var på utkikk etter. Nick Drake er kos da, men han har jeg jo et godt kjennskap til fra før.

Men takk for anbefalingene uansett.

Endret av OhMyOhMy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...