Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reiseliv er det beste jeg noensinne har vært oppe i. :new_woot:

Fordi jeg er übernerd med det.

Yreksfaglige eksamener er jo best da det omfatter en interesselinje du har søkt.

Men er ikke disse eksamene obligatoriske, du må altså gjennomføre eksamen i yreksfaglige fag?

Lenke til kommentar

Stemmer. Det er en obligatorisk eksamen.

Jeg tok allmenn påbygning året etter, gikk greit. Skjønner ikke hvorfor så mange dropper ut av det ass. Det er jo ikke så vanskelig som mange skal ha det til.

Vel, jeg gikk ut som lærling i kontorfag etter andreåret mitt, med lovnad om skoleplass til påbygning dersom jeg bestod fagprøven (dette var praksis for alle).

Dem endra imidlertid denne ordninga MENS jeg var lærling, og plutselig så fikk jeg ikke skoleplass lengre... Påbygningsåret er tungt nok å ta som privatist etter 2 år uten skole.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke yrkesfaglige eksamener er best.

Jeg faila så hardt på muntlig i maskinvare da jeg gikk IKT. Hovedsaklig fordi det omhandla maskinvare fra 90-tallet, ikke fra 2000-tallet.

Og for det meste for servere. :p

Så legger du til full angst og det at jeg nesten svimte av der inne, og du får en perfekt muntlig.

Foretrekker fortsatt interessante fag som norsk, engelsk og eldre historie (før 1800).

Vi ble lovet lærlingeplass vi. Var vel 6 stykker som fikk det. Jeg sendte ut noen og femti søknader rundt om i landet og fikk enten avslag eller ikke svar i det hele tatt.

Yay. Så de oppretta VK2 IKT for oss som ikke fikk lærlingeplass og som ikke gikk videre på påbygg eller fant seg noe bedre å gjøre. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...