Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter og venter på takeoff fra gardermoen og leser at gardermoen-bergen ikke er lengre enn 324 km. Når jeg kjører samme streknig på veien, er det i overkant av 500 kilometer strekning. Er det virkelig så stor forskjell på rett flystrekning og svingete vei?

Lenke til kommentar

Sitter og venter på takeoff fra gardermoen og leser at gardermoen-bergen ikke er lengre enn 324 km. Når jeg kjører samme streknig på veien, er det i overkant av 500 kilometer strekning. Er det virkelig så stor forskjell på rett flystrekning og svingete vei?

Fra min leilighet til Rosenkrantzgate i Bergen - Kjørestrekning:479,6 km Reisetid ca:6 tm 42 min

Sjekk selv på kart.gulesider.no. Er rimelige kronglete veier.

Lenke til kommentar

post-86819-0-72232400-1307350150_thumb.jpg

post-86819-0-88910400-1307350161_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Visste dere at Gardermoen-Bergen er en av Europa's mest trafikkerte flyruter?

http://en.wikipedia.org/wiki/World's_busiest_passenger_air_routes

14ende plass i Europa. Ikke ille det når man tenker på innbyggertall og alt det der.

Faktisk har Norge 10. plass (Oslo - Trondheim), 14. plass (Oslo - Bergen) og 19. plass (Oslo - Stavanger). Men dette gjelder bare EU og Norge. Slenger du med USA, Asia og Autralia blir det en helt annen sak. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...