Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

gå til logoped :)

Hopp i havet :)

havet.jpg

 

En gang så skal jeg skrive noe smart, vittig og genialt (som jeg vanligvis gjør, whatever liksom).

 

Etter at det er gått en side eller to skal jeg redigere posten til noe heeeelt sykt. Da ser det ut som om jeg har fått mange plusser for å skrive noe helt forjævlig.

 

Just for the fun of it.

Og så kommer moderatorene og straffer deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk gått til logoped på barneskolen. :) Hadde som uvane å si t-lyd i stedet for k-lyd i noen ord. Det hjalp, men mesteparten av tiden gikk vekk til brettspill og lignende. Var ganske koselig, faktisk! ;)

Tødder du?

 

Edit: Zealuu gikk i klasse med en som ikke kunne si k i det hele tatt. Han var supergangsta og sa "ikkje tødd" hele tiden

Endret av Eplefe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er både óg. Jeg vil ha et skriftspråk som reflekterer Norge. En kombinasjon av Nynorsk og Bokmål kunne blitt interessant. Kvittet oss med siste rest av dansk.

Dette kan jeg si meg enig i. Men jeg får fremdeles nervøse rykninger med tanke på prosessen.

 

 

Hvilket mållag er det som herjer på Fedje? De fleste mållag synes at moderat nynorsk er akkurat like riktig som talemålsnært eller konservativ nynorsk. Strengt tatt er bokmål mye slapper og kjipere, siden det finnes ørten billioner alternative skrivemåter som gjør at du kan skrive nesten-nynorsk og fremdeles få en sekser på bokmålseksamen.

Ikke på fedje. Det er to som plager meg, egentlig. En kusine som er litt ekstrem og en tidligere klassekamerat jeg har på facebook for å utfordre meg selv med å tyde statusene hans. Det minner om en fin blanding av verste versjonen av bygdanorsk, nynorsk og islandsk. Han går helt tilbake til røttene av ord, og moderniserer disse ordene så de er nesten leselige for normale mennesker. 8D
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk gått til logoped på barneskolen. :) Hadde som uvane å si t-lyd i stedet for k-lyd i noen ord. Det hjalp, men mesteparten av tiden gikk vekk til brettspill og lignende. Var ganske koselig, faktisk! ;)

Tødder du?

 

Edit: Zealuu gikk i klasse med en som ikke kunne si k i det hele tatt. Han var supergangsta og sa "ikkje tødd" hele tiden

Nei, er helt sant. Da jeg begynte å gå til logoped var det imidlertid vekke etter tre-fire uker. ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det koster penger på mobil når man venter på å få svar? Jeg ringer på bredbåndsservice men må hele tiden vente med en sang i bakgrunnen.

Det er jo snakk om en samtale som er i gang. Jo lenger en samtale varer, jo flere ringeminutter forsvinner.

Årre du heitande det! ditta vå no steikje gøtt

 

Jeg liker å prate bredt. :p

 

Ta va no fole, far. Sa sunnmøringan og na dialekta dæmmers :(

:love:

 

Nei, er helt sant. Da jeg begynte å gå til logoped var det imidlertid vekke etter tre-fire uker. ;)

Det?

Lenke til kommentar

Det er jo snakk om en samtale som er i gang. Jo lenger en samtale varer, jo flere ringeminutter forsvinner.

 

 

Er i standby.modus, snakker ikke med noen.. Det er bare en tone de legger opp for å ikke kjede oss og vente. Betaler man for det altså? :O

Endret av Zlatan92
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...